Bensankulutus / Qashqai 1.6

qq

Minulla on uusi Nissan Quashqai 1.6 Tekna varustelutasolla. Bensiiniä kului ensimmäisellä pidemmällä matkalla 7,5 litraa sadalla kilometrillä. Tuolloin oli kova vastatuuli mutta ei sekään tuollaisia lukemia selitä!

Sittemmin kulutusluvut matka-ajossa ovat laskeneet 6,5 litraan satasella. Edelleen siis bensaa kuluu paljon enemmän kuin Nissanin ilmoittamat 5 litraa satasella.

Vanha Renault Megane Break 1,6 vm. 2003 söi vastaavilla matkoilla noin 6,2 litraa sadalla kilometrillä. Renault lupasi tuolle Meganelle tuollaisia 5,8 litran kulutuslukuja, joten nuo kulutusluvut olivat talviajossa linjassa valmistajan ilmoittamien lukemien kanssa.

11

10319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mersupersu

      Hirveä kulutus! Nelivetomersussani mennään tuollaisilla 6 litran molemmin puolin ja qaskai mahtuisi takakonttiin.

      • omaisuus autoon

        memrsua truhempaa autoa ei olekaan. ostakaa ensin talo ja sitten muuta mammonaa


    • nisukki

      Eiköhän 6.2 litraa satasella ole normi kulutus. Valmistajan ilmoitukset aina alakanttiin. Omalla qq:la 1.6 l olen vain pitkällä ajorupeamalla päässyt alle kuuden litran kulutuksiin. Auton oma kulutusmittari on ihan hanurista ja sitä joutuu tämän tästä nollaamaan jotta se näyttäisi edes sinnepäin oikeita lukemia.

      Minusta qashqain 1.6 l kuluttaa vähän niinkin isoksi autoksi. Edellinen VW Colf kulutti n. 7 L/100km vaikka ole huomattavasti laiskempi.

      • qq

        Nyt olen päässyt tuollaisilla 500 km matkoilla tuonne 6,2 litran kulutukseen 100 kilometrillä. Olen siis tankannut auton tankin täyteen ennen matkaan lähtöä ja tankannut uudestaan noin 500 km ajon jälkeen. Saan sekä mittarista että bensankulutuksesta laskien tuollaisen pikkaisen päälle 6 litran kulutuksen 100 kilometrille.

        Kulutus tuntuu hurjalta kun nopeus on ollut lyhyitä moottoritieosuuksia lukuunottamatta noin 85 km/h eikä ohituksiakaan ole ollut kovin paljoa. Pääsin pienempiin kulutuslukuihin 9 vuotta vanhalla ja 220 000 km ajetulla Renault Megane Breakilla, jolle uutena luvattiin muistaakseni 5,6 - 5.8 litran kulutusta 100 kilometrille matka-ajossa. Megane ei muuten ollut laiska. :) Haikein mielin luovuin Meganesta ja sen edullisista kilometreista. Sen arvo kun ei enää ollut kuin parin tuhannen euron luokkaa. Elämäntilanteeni oli nyt sopiva auton vaihtoon. Vuoden parin päästä tilanne olisi voinut olla toinen.

        Silti olen kulutusta lukuunottamatta ollut toistaiseksi tyytyväinen Qashqaihin. Ajotuntuma ei ole yhtä hyvä kuin Meganessa mutta sen korvaa hyvä ajoasento ja parempi näkökenttä korkeammalta. Plussaa on myös se, että autoon ei tarvitse laskeutua eikä oikeastaan edes nousta... asettuu vain istumaan. Lasikatto tuo mukavasti valoisuutta ja avaruutta. Qashqai on myös varsin ketterä ajopeli.


      • nisukki
        qq kirjoitti:

        Nyt olen päässyt tuollaisilla 500 km matkoilla tuonne 6,2 litran kulutukseen 100 kilometrillä. Olen siis tankannut auton tankin täyteen ennen matkaan lähtöä ja tankannut uudestaan noin 500 km ajon jälkeen. Saan sekä mittarista että bensankulutuksesta laskien tuollaisen pikkaisen päälle 6 litran kulutuksen 100 kilometrille.

        Kulutus tuntuu hurjalta kun nopeus on ollut lyhyitä moottoritieosuuksia lukuunottamatta noin 85 km/h eikä ohituksiakaan ole ollut kovin paljoa. Pääsin pienempiin kulutuslukuihin 9 vuotta vanhalla ja 220 000 km ajetulla Renault Megane Breakilla, jolle uutena luvattiin muistaakseni 5,6 - 5.8 litran kulutusta 100 kilometrille matka-ajossa. Megane ei muuten ollut laiska. :) Haikein mielin luovuin Meganesta ja sen edullisista kilometreista. Sen arvo kun ei enää ollut kuin parin tuhannen euron luokkaa. Elämäntilanteeni oli nyt sopiva auton vaihtoon. Vuoden parin päästä tilanne olisi voinut olla toinen.

        Silti olen kulutusta lukuunottamatta ollut toistaiseksi tyytyväinen Qashqaihin. Ajotuntuma ei ole yhtä hyvä kuin Meganessa mutta sen korvaa hyvä ajoasento ja parempi näkökenttä korkeammalta. Plussaa on myös se, että autoon ei tarvitse laskeutua eikä oikeastaan edes nousta... asettuu vain istumaan. Lasikatto tuo mukavasti valoisuutta ja avaruutta. Qashqai on myös varsin ketterä ajopeli.

        Qashqai on yli kymmenen senttiä korkeampi Renault Megane joten ilmanvastus myös suurempi. Itse valitsin talvirenkaiksi matala-vierintävastuksiset Michelin kitkat, joilla rullaa melkein kuin itsekseen, pintakaasulla.
        QQ on tosiaan ketterä ajettava kaupungissa vaikkei sitä päältäpäin uskoisi. Epäilijöille sanon että menkää koeajamaan niin yllätytte kuinka hyvä ja tarkka ohjaus qq:ssa on. Ei ihme että malli on noussut naisten suosikki autoksi.


    • Quuppa

      tsellä 3. qq ja nykyinen 2-litrainen bensa, cvt 4x4. Kulutus 7-7.5. Kasi paukahtaa, jos paljon lyhyttä ajoa. Alle seiskankin pääsee jos rauhassa ajelee. CVT vaihteistona ylivoimainen ja vie vähemmän kuin vastaava manuaali.

    • autonero

      Heh heh, variaattori on ylivoimainen mopon vaihteistona - niin ja tietysti Nissanin, mutta nehän onkin sama asia.

    • näin se on

      En minäkään koskaan ole ymmärtänyt, että autoilun tarkoitus olisi säästää mahdollisimman paljon polttoainetta.
      Kyllä niistä kaikista ne normikulutukset ilmoitetaan, ettei ihan sikaa säkissä tarvitse ostaa, mitä väliä sillä on jos sitten "oikeasti" kuluttaa vähän enemmän tai vähemmän. Oikein kun yrittää pihistäen ajaa niin todennäköisesti korjauskuluissa saa maksaa moninkertaisesti.
      Luotettavalta taholta olen kuullut, että XV:n kulutus on sama kuin muillakin Subaruilla - kaikki menee, mitä tankkiin panee!

      Ei kai elämä ole pelkkää bensapihistämistä.

      Voi käydä niinkuin eräällekin kulkurille, joka kenkiä säästääkseen päätti ottaa pitkiä askelia ja mitenpäs kävi ... housut repes;)

      Että jos pers kestää ostaa uusi auto niin ei juuri kannata laskea paljonko voi säästää ajamalla;)

      Auto näyttää kyllä hauskan näköiseltä.

    • gasooo

      Mitä valitatte? Rahallahan sitä bensiiniä saa vai menikö autoon kaikki rahat?
      mulla auto kuluttaa matka-ajossakin melkein 9 litraa ei haittaa mitään suomessa on tiuhassa huoltoasemia.

    • uudetautot

      Minulla 2 edellistä uutta autoa kulutti alussa paljon.
      Vasta lähelle 10tkm alkoi kuluttaa luvattuja lukemia ja alkoi myös tehot löytymään.
      Se sisäänajovaihe vaikuttaa alussa paljon kulutukseen ja tehoihin...

    • sideview

      1,6 litarn bensakoneella kulutusseuranta osoittaa 7,55 litran keskikulutusta kun keskinopeus on ollut siinä 50..60 km/h haarukassa, eli sekalaista ajoa niin kaupungissa kuin moottoritielläkin ja siltä väliltä, välillä peräkärry kyydissä. Auton oma kulutusnäyttö näyttä liian vähän 0,2 ..0,4 laskennallisesta kulutuksesta (eli litrat jaettuna matkamittarin näytöllä). Alhaisin lukema mihin olen päässyt on 5.6 ltr/100 km. Silloin on ollut vain kuski kyydissä ja ajeltu tasaisia maanteitä myöten pääasiassa 80 km/h vauhdilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe