Miten saan naksuttelun loppumaan?

naksuttelija

Juuri niin kuin otsikossa lukeen, tarviin vinkkejä siihe miten saan lopetettua naksuttelun. Täytän kohta 16-vuotta ja käyn peruskoulun viimeistä luokkaa. Oon jo 5. luokasta lähtien naksutellut vähän joka paikkaa (sormet monesta kohtaa,varpaat, selkä, niskat, ranteet, lonkat, ja nilkat) ihan JOKA PÄIVÄ tähän asti ! Ja pahinta on se, että siskoni sanoo minun naksuttelevan YÖLLÄ tietämättäni!? Niin hulluta kuin se kuulostaakin, mutta en vain pysty lopettamaan sitä :/ Kaikki kaveritkin ovat aina sillein, että 'hyi yäk miten sä voit naksutella tollei' tai sit 'hyi lopeta toi on ällöö!'

Oon puhunu terkkarin kaa ja vinkkinä on tullu joku stressipallo millä saisin naksutteluu loppumaan jos keskityn johonkin muuhun. Oon huomannu itekki et jos on tylsää ni naksuttelen tylsyyteen tai jos vaikka keskustelussa tulee joku hiljane hetki ni naksuttelen silloinkin. Vaikka jotkut on sitä mieltä et miks et vaan lopeta ni voiku olisitte mun asemassa ni ei ois nii helppoo mitä luulette :s Se on yhtä piinaa mullekki ku en osaa lopettaa sitä mitenkään.

Eli haluun tietää onko kellään minkäänlaisia vinkkejä kuin stressipallo? Ja onko muita, kellä olisi sama pahe naksuttelun suhteen ?

13

5080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavasti auttoi!

      mulla oli, ja sain sen loppumaan lukemalla kirjaa silloin kun teki mieli naksutella. Tosinaan pistin lapaset käteen (yöksi) ja sekin auttoi. Naksuttelusta paksunee vain nivelet.
      Aika temppu on myös pyytää jotakuta hieromaan, ettei tarvis naksutella niitä kohtia. Sormia voikin hieroa itse. Kärsin myös silloin kynsien syömisestä. Se auittoi, että pistin kynsiin lakkaa... Kysy ihmeessä lisää, päivystän joka päivä!

      • naksuttelija

        Mulla onkin se, kun on naksutellut pitkään niin nivelet tulee tosi kipeeks jos en saa naksautettua niitä. Eli toi hieronta vois auttaakkin. Eikun kokeilemaan!


      • toivottavasti auttoi!
        naksuttelija kirjoitti:

        Mulla onkin se, kun on naksutellut pitkään niin nivelet tulee tosi kipeeks jos en saa naksautettua niitä. Eli toi hieronta vois auttaakkin. Eikun kokeilemaan!

        kiva kuulla...


    • Apua?

      Ehkä myös tietosuus siitä että pidemmän päälle erityisesti kaulan naksuttelu hiertää hermoja ja nivelten rustopintoja ohuemmiksi, aikanaan johtaa nivelrikkoon joka tulee olemaan todella kivulias vaiva. Se tulee monille ihan naksuttelemattakin, joten kannattaisi varmaan pakottaa itsensä olemaan naksuttelematta nyt kun nivelesi eivät vielä ole puhki :/

    • juuuuuuu u

      ite oon kanssa naksuttelut nyt jonkun 4-6 vuotta suunnilleen, oikeen käden peukaloon on luultavasti tullut jotain vikaa tän takia, kaikki sen liikutus sattuu ihan mielettömästi. kaipaan itekkin apua ja vinkkejä naksuttelun lopetttamiseen, sillä en millään haluaisi olla nivelrikkoinen tulevaisuudessa.....

    • ruksraksniksnakskrok

      Mäkin naksuttelen sormet aina kun on tylsää. Niskaa ja selkää tapaan "rusauttaa" silloin jos niska jumissa, tai selkä kipeä. Auttaa noi, mut sormien naksuttelu on vaan jonkilaista aktiviteettia kun on tylsää. Kynnet pureskelen lyhyiksi, ei tarvi leikata.

    • 8luokkalainen

      Mulla sama ongelma ilmennyt se on ärsyttävä vaiva itekkin naksauttelen kyynärpäitä nilkkoja ranteita joskus niskaa ja selkää peukaloita,jne mulla tais alkaa noiden käsien naksuttelu alkoi hiljalleen haluaisin äkkiä jotain tietoa että mites sen sais lopetettuuu en naksauttele jos on jotain aktiiviteettiä käsissä.
      Mutt kain se sit ajan mittaa menee pois mulla kans toi vaiva jos on tylsää -.-

    • gimme oscar!

      Kynsien syönnistä: itse olen syönyt kynsiäni n. 3 vuotta. Mutta olen saanut sen lopetettua. Ei ne kynnelit sun muut mitään auta. Oma henkinen taso vaan nousi ja sain lopetettua. Osaksi tyttöystävän takia. Ja nyt mulla on niin pitkät kynnet että viillän itseeni aina yöllä kun käännän kylkeä :D Mut se onkin vaan mä. Mä oon aika kömpelö joissain asioissa. Olen saanut itselleni haavan jäätelökauhalla. Vahingossa vieläpä. Taputtakaa. Antakaa aplodit! :D

    • Moopeliboy

      Itekki naksuttelen ja olen ihan itse keksinyt tavan lopettaa elikkäs mä runkkaan sillä aineski saa naksuttelun loppumaan.

    • Anonyymi

      mulla on ihan sama juttu :((

    • Anonyymi

      Mullaki on toi sama

    • Anonyymi

      Mullakin on sama juttu aina vaikka ku mä luen tai kuuntelen mut piirtäminen on yks mill saan paikat että ne ei naksu mulla ei muut vinkkiä.

    • Anonyymi

      ala miettimään jotain ihan muuta. haasta ittes et kuinka kauan pystyt olee naksauttelematta, sovi myös, että saat naksauttaa itsesi vaikka kerran päivässä.
      Itsekkin naksauttelen mutta tää on auttanut! tsemppiä teille!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe