Terve.
Mitäs vaikutusta putkistolla on autoon yleensä? sanotaan vaikka että jos johonkin pikkusporttiin (esim. 1.8 clio 16v) hommaisi tuollaisen, onko mitään vaikutusta? ääniin ehkä(?) onko putkistoilla jotain suuria eroja? minkälaiset ko. autoon mahtaisi käydä? ja viimeinen: mitä alan liikkeitä suomessa on? (turku-tampere-helsinki)
Putkiston vaihto & vaikutus
12
5846
Vastaukset
- Mikkelin kittaaja
Kun vaihdat isomman ja avaramman putken niin pöriseehän se enemmän ja kuuluvammin niin että vauhti tuntuu kovemmalta, mitattavaa vaikutusta ei ole.
- momocorse
Esimerkkinä honda civic 1.6i dohc,autoon vaihdettu peltipakosarja,avarampi putkisto,2xläpivirtausvaimennin,päätevaimennin/koriste ja K&N-kartiovapaavirtaussuodin MITATTU TEHOLISÄYS 16hv VÄÄNTÖÄ 15nm!!!
- Seiska5mma
momocorse kirjoitti:
Esimerkkinä honda civic 1.6i dohc,autoon vaihdettu peltipakosarja,avarampi putkisto,2xläpivirtausvaimennin,päätevaimennin/koriste ja K&N-kartiovapaavirtaussuodin MITATTU TEHOLISÄYS 16hv VÄÄNTÖÄ 15nm!!!
Tuntuu että tuohon vaikutukseen pitäisi jo moottorinohjaustakin säätää. Mutta ehkä Hondan ECU osaa kompensoida parempaa hengitystä itsekin.
On kuulemma moottoreita, joiden ECUt voivat ymmärtää liian avaran pakoputken siten, että jotain on vialla koneessa ja sen seuraksena säätää sytytsennakkoa "turvallisempaan" ja tehottomampaan suuntaan.
- Kenties
Toisiin automalleihin putkistolla saa aavistuksen vaikutusta, toisiin ei juuri mitään (voi jopa huonontua). Sama juttu kuin ns. vapaavirtaussuodattimilla ja joillakin "viri"-chipeilläkin...
Eräs pk-seudun liike:
http://www.EuroStainless.fi/ - dumb
putkisto itsessään ei ole niin tärkeä kuin pakosarja. jos vaihdat orkkispakosarjaan jonkun 2,5" torven niin siitä ei ole mitään hyötyä ellei se vakio ole todella pieni, niin pieni että ahdistaisi. kunnollisella peltipakosarjalla asiaankuuluvalla putkistolla sopivine vaimentimineen saadaan moottorista riippuen suunnilleen 5-20hv lisää. mitä vanhempaa virittää niin sen enemmän sitä tehoa saa koska luultavasti nykymoottoreiden pakopuoli on ihan kohtuullisen hyvin suunniteltu jotta on voitu tiputtaa koneen kokoa kun tehoa saadaan muualtakin kuin sylinteritilavuudesta.
- Ite
..varmasti jos vain laitat oikeanlaisen putkiston.
Ennen kun laitat mitään haistpaska-putkistoo niin hanki tietoa alan pajoilta niin löydät oikeanlaisen putken...
Ääni tod näk vähän kovenee ja varsinkin sisätilan ääni nousee mutta sehän on pieni hinta siitä riemusta että kone rupiaa pelaamaan kunnolla...
Putken vaikutus vakio autoihin on useimmiten vähänen mutta jos konetta on vähänkään kiristetty niin että putkessa virtaus kohillaan niin sillon pikku lisä tila putkessa toimii kyllä...
Kallein ei ole läheskään aina paras... - momocorse
Tuossa on esim. Supersprintin sivuilta mitattua tietoa lisääntyneistä hevosista...esim civic vti vakio mitattu 163.2 hv,tehoputkistolla 176.8 ja katinkorvausputken kanssa 179.5.Oikeanlaisella putkistolla on järestään saatu autoista vähintään vajaat kymmenen hevosta lisää,monista enemmänkin.
http://www.supersprint.com/homeuk.htm- Mainostajan mainosta
Juupa joo... parhaimmillaankin korkeintaan puolet mainostetusta voidaan saavuttaa!
Toisissa (paremmissa) autoissa ei edes voida enää parantaa virtauksia uusilla putkilla.
- naser
minulla on Honda accord TEC malli vousi mali on 2010 autossa on perusputki ,mutta minä haluan vaihtaa ja laitan kakos putki eli molimille puolille putki kuka osa sanoa että palajoko tule kustannkset en minä itse osa vaihtaa vaihto ja uusi putki
- ruahruah!
Et sine mitä uuta putke tarvita, sine vain käyttä rahna suomenkielin opiskelu.
- --..,,.--
Kyllähän huippuun viritetystä autosta voidaan saada lisä potkua, tekemällä siihen mittatilausputki ja pako ja imusarjat, mutta tavalliseen autoon siitä ei juuri saa hyötyä.
Turbo autoissa, moottorin optimoinnin yhteydessä voidaan saavuttaa varsinaista hyötyä etenkin se katalysaattori poistamalla tai laittamalla kisa katalysaattori.
Ylläkin mainittu 163 hv civicistä siis saatiin useammalla tuhannella eurolla 16HP lisää tehoa. eli noin 10%.
Rallikäytössä tietty tehonlisäyksestä hyötyäkin mutta 10hp ei hyödytä tieliikenteessä ketään. - tuunaa pienempään
10hp voidaan saada ihan vain vaihtamalla alle pienempikehäiset ja kevyemmät renkaat ja vanteet.
Tästä löytyy dynoajoja, wheel-hp nousee jopa yli 10 hp kevyemmillä renkailla. Ne isot alut ja leveä kumi syövät auton tehoja melkoisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1612617Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki2181736- 1831649
- 791311
Kirkon kuoronjohtajalle varoitus
Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais281065Nyt kun pride on ohi on siks
Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;297976Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!
Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal51961Muistatteko itsenne vuonna 1986?
Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t179870- 79853
- 65818