Putkiston vaihto & vaikutus

ei tuning

Terve.

Mitäs vaikutusta putkistolla on autoon yleensä? sanotaan vaikka että jos johonkin pikkusporttiin (esim. 1.8 clio 16v) hommaisi tuollaisen, onko mitään vaikutusta? ääniin ehkä(?) onko putkistoilla jotain suuria eroja? minkälaiset ko. autoon mahtaisi käydä? ja viimeinen: mitä alan liikkeitä suomessa on? (turku-tampere-helsinki)

12

6542

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikkelin kittaaja

Kun vaihdat isomman ja avaramman putken niin pöriseehän se enemmän ja kuuluvammin niin että vauhti tuntuu kovemmalta, mitattavaa vaikutusta ei ole.

• momocorse

Esimerkkinä honda civic 1.6i dohc,autoon vaihdettu peltipakosarja,avarampi putkisto,2xläpivirtausvaimennin,päätevaimennin/koriste ja K&N-kartiovapaavirtaussuodin MITATTU TEHOLISÄYS 16hv VÄÄNTÖÄ 15nm!!!

• Seiska5mma
        momocorse kirjoitti:

Esimerkkinä honda civic 1.6i dohc,autoon vaihdettu peltipakosarja,avarampi putkisto,2xläpivirtausvaimennin,päätevaimennin/koriste ja K&N-kartiovapaavirtaussuodin MITATTU TEHOLISÄYS 16hv VÄÄNTÖÄ 15nm!!!

Tuntuu että tuohon vaikutukseen pitäisi jo moottorinohjaustakin säätää. Mutta ehkä Hondan ECU osaa kompensoida parempaa hengitystä itsekin.

On kuulemma moottoreita, joiden ECUt voivat ymmärtää liian avaran pakoputken siten, että jotain on vialla koneessa ja sen seuraksena säätää sytytsennakkoa "turvallisempaan" ja tehottomampaan suuntaan.

• Kenties

Toisiin automalleihin putkistolla saa aavistuksen vaikutusta, toisiin ei juuri mitään (voi jopa huonontua). Sama juttu kuin ns. vapaavirtaussuodattimilla ja joillakin "viri"-chipeilläkin...

Eräs pk-seudun liike:
      http://www.EuroStainless.fi/

• dumb

putkisto itsessään ei ole niin tärkeä kuin pakosarja. jos vaihdat orkkispakosarjaan jonkun 2,5" torven niin siitä ei ole mitään hyötyä ellei se vakio ole todella pieni, niin pieni että ahdistaisi. kunnollisella peltipakosarjalla asiaankuuluvalla putkistolla sopivine vaimentimineen saadaan moottorista riippuen suunnilleen 5-20hv lisää. mitä vanhempaa virittää niin sen enemmän sitä tehoa saa koska luultavasti nykymoottoreiden pakopuoli on ihan kohtuullisen hyvin suunniteltu jotta on voitu tiputtaa koneen kokoa kun tehoa saadaan muualtakin kuin sylinteritilavuudesta.

• Ite

..varmasti jos vain laitat oikeanlaisen putkiston.
      Ennen kun laitat mitään haistpaska-putkistoo niin hanki tietoa alan pajoilta niin löydät oikeanlaisen putken...
      Ääni tod näk vähän kovenee ja varsinkin sisätilan ääni nousee mutta sehän on pieni hinta siitä riemusta että kone rupiaa pelaamaan kunnolla...
      Putken vaikutus vakio autoihin on useimmiten vähänen mutta jos konetta on vähänkään kiristetty niin että putkessa virtaus kohillaan niin sillon pikku lisä tila putkessa toimii kyllä...
      Kallein ei ole läheskään aina paras...

• momocorse

Tuossa on esim. Supersprintin sivuilta mitattua tietoa lisääntyneistä hevosista...esim civic vti vakio mitattu 163.2 hv,tehoputkistolla 176.8 ja katinkorvausputken kanssa 179.5.Oikeanlaisella putkistolla on järestään saatu autoista vähintään vajaat kymmenen hevosta lisää,monista enemmänkin.

http://www.supersprint.com/homeuk.htm

• Mainostajan mainosta

Juupa joo... parhaimmillaankin korkeintaan puolet mainostetusta voidaan saavuttaa!
        Toisissa (paremmissa) autoissa ei edes voida enää parantaa virtauksia uusilla putkilla.

• naser

minulla on Honda accord TEC malli vousi mali on 2010 autossa on perusputki ,mutta minä haluan vaihtaa ja laitan kakos putki eli molimille puolille putki kuka osa sanoa että palajoko tule kustannkset en minä itse osa vaihtaa vaihto ja uusi putki

• ruahruah!

Et sine mitä uuta putke tarvita, sine vain käyttä rahna suomenkielin opiskelu.

• --..,,.--

Kyllähän huippuun viritetystä autosta voidaan saada lisä potkua, tekemällä siihen mittatilausputki ja pako ja imusarjat, mutta tavalliseen autoon siitä ei juuri saa hyötyä.
      Turbo autoissa, moottorin optimoinnin yhteydessä voidaan saavuttaa varsinaista hyötyä etenkin se katalysaattori poistamalla tai laittamalla kisa katalysaattori.
      Ylläkin mainittu 163 hv civicistä siis saatiin useammalla tuhannella eurolla 16HP lisää tehoa. eli noin 10%.
      Rallikäytössä tietty tehonlisäyksestä hyötyäkin mutta 10hp ei hyödytä tieliikenteessä ketään.

• tuunaa pienempään

10hp voidaan saada ihan vain vaihtamalla alle pienempikehäiset ja kevyemmät renkaat ja vanteet.

Tästä löytyy dynoajoja, wheel-hp nousee jopa yli 10 hp kevyemmillä renkailla. Ne isot alut ja leveä kumi syövät auton tehoja melkoisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      56
      1304
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      20
      932
    3. 68
      772
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      64
      758
    5. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      718
    6. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      714
    7. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      655
    8. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      10
      612
    9. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      595
    10. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      587
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      538
    12. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      522
    13. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      521
    14. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      75
      508
    15. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      493
    16. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      36
      455
    17. Pitäisikö seksille asettaa huvivero?

(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen
      Sinkut
      113
      454
    18. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      16
      451
    19. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      36
      437
    20. Olet pelottava ilme vakavana

Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳
      Ikävä
      26
      437
    Aihe