Norwegian läppärilaukku + "normi" lentolaukku.

maalainen

Auttakaa vähän tyhmää!

Oon menossa Norwegianilla ihan kotimaan sisällä ja kysynpä viisaammilta, että saako koneeseen viedä siis lentolaukun (mitoiltaan sen max. 55x40x23) JA(!) läppärilaukun? Vai täytyykö toi läppärikin yrittää tunkea tuonne lentolaukkuun?

Ainakin näissä Norwegian matka-asiakirjoissa lujee, että "Käsimatkatavara x1" eli yksi laukku mut jotenkin tuntuis kummalliselta kun nykyään kai kaikille on läppärikin =)

19

6057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luku taitoinen

      Mitä seuraavista merkeistä et ymmärrä: ”1”?

      Yksi käsimatkatavara sallitaan, se on lentoyhtiöiden yleinen käytäntö. Virallisesti siitä ei yleensä jousteta, epävirallisesti ehkä. Mutta jos sinulla on enemmän käsimatkatavaraa kuin maksimikokoiseen lentolaukkuun mahtuu, sinulla on liikaa käsimatkatavaraa.

      Vähemmän olennaista on, onko läppäri todella lentolaukun sisällä eri vaiheissa. Olennaista on, että se mahtuu sinne ja voit sen sinne mahduttaa.

      Ja aika ihme matka pitää olla, jos ei matkan ajaksi riitä se, mitä maksimikokoiseen lentolaukkuun mahtuu. Lentomatkan aikana et oikeasti tarvitse noin mitään, paitsi jonkin kirjan tai lehden tai ehkä sen läppärin. Ja purkkaa. Ja lääkärin määräämät lääkkeet.

    • läppäri ja laukku

      Jos lento täynnä ottavat kaikki ylimääräiset käsimatkatavarat pois,ei mihinkään lentokoneeseen mahdu sellaista tavaramäärää.

      Kuten "Luku taitoinen" jo sanoi: 1 kpl käsimatkatavaroita.
      Läppärilaukku on myös käsimatkatavara vaikka se olisi jokaisella.

      Ns. lentolaukku läppärilaukku = kaksi laukkua = 2 kpl. Se ei ole sama kuin yksi laukku joka on numeroina 1.

      • tarkastakaa faktat

      • maalainen
        tarkastakaa faktat kirjoitti:

        Mitä jos jokainen, myös aloittaja kävisi Norwegianin omalla sivulla tarkastamassa asian, ei tarvitsisi täältä kysellä ja saada tuollaisia ylläolevia viestejä.

        http://www.norwegian.com/fi/asiakaspalvelu/tietoa-matkasta/matkatavarat/kasimatkatavara/

        "Norwegian sallii yhden kappaleen käsimatkatavaraa ja yhden henkilökohtaisen tavaran (esim. pc-laukku tai pieni käsilaukku). Käsimatkatavaran enimmäispaino on 10 kg. "

        Kiitoksia!

        Enköhän minäkin usko tätä....


      • tarkastakaa faktat
        maalainen kirjoitti:

        Kiitoksia!

        Enköhän minäkin usko tätä....

        Ellei pientä olkakassia hyväksyttäisi tulisi portilla ongelmia, kun naisilla lähes poikkeuksetta on "käsilaukku", se jossa on kaikki pikkutavara jota tarvitsee. Ja jos sellaisen saa ottaa mukaan, niin miksei "miehellä" voisi olla vastaavan kokoinen pieni olkalaukku. Ja miksi sen pitäisi olla "naisten malli" eikä esim. erehdyttävästi läppärilaukun näköinen.

        Kannattaa tietysti välttää huomiota herättäviä ja kookkaita olkakasseja. Raja repussakin. BA listaa selvästi käsimatkatavaran koot, näin se pitäisi kertoa ("Hand baggage allowance"): http://www.britishairways.com/travel/bagcabin/public/en_gb


      • Anonyymi
        tarkastakaa faktat kirjoitti:

        Mitä jos jokainen, myös aloittaja kävisi Norwegianin omalla sivulla tarkastamassa asian, ei tarvitsisi täältä kysellä ja saada tuollaisia ylläolevia viestejä.

        http://www.norwegian.com/fi/asiakaspalvelu/tietoa-matkasta/matkatavarat/kasimatkatavara/

        "Norwegian sallii yhden kappaleen käsimatkatavaraa ja yhden henkilökohtaisen tavaran (esim. pc-laukku tai pieni käsilaukku). Käsimatkatavaran enimmäispaino on 10 kg. "

        Ja mitat 1 pieni laukku istuimen alla (30 x 20 x 38 cm)


    • maalainen

      Mutta Norwegianin omilla kotisivuilla sanotaan toisin!

      Kyllä lukemisen ymmärtäminen on hallinnassa, sen takia ihmettelenkin kun matka-asiakirjassa ja yhtiön kotisivuilla sanotaan erilailla. Kumpaa uskon?

      • maalainen

        Tarkoitan siis, että yhtiön omilla sivuilla sanotaan juuri noin miten ensimmäisessä viestissä kirjoitin eli sallitaan pc-laukku JA lentolaukku... MUTTA sitten siinä matka-asiakirjassa on vaan se laukku x1. Kumpaa siis uskon??

        Todennäköisesti matka-asiakirjan laukku x1 tarkoittaa nimenomaan oikeaa laukkua, ei mitää reppua, pc-laukkua, käsilaukkua tms. jonka saa laitettua sinne penkin alle.

        Ovatko kaksi minulle vastannutta koskaan lentäneet Norwegianilla työmatkoilla esim. pc-laukun ja muun laukun kera vai heittelettekö vaan mutu-kommentteja lonkalta? :)


      • 4+20
        maalainen kirjoitti:

        Tarkoitan siis, että yhtiön omilla sivuilla sanotaan juuri noin miten ensimmäisessä viestissä kirjoitin eli sallitaan pc-laukku JA lentolaukku... MUTTA sitten siinä matka-asiakirjassa on vaan se laukku x1. Kumpaa siis uskon??

        Todennäköisesti matka-asiakirjan laukku x1 tarkoittaa nimenomaan oikeaa laukkua, ei mitää reppua, pc-laukkua, käsilaukkua tms. jonka saa laitettua sinne penkin alle.

        Ovatko kaksi minulle vastannutta koskaan lentäneet Norwegianilla työmatkoilla esim. pc-laukun ja muun laukun kera vai heittelettekö vaan mutu-kommentteja lonkalta? :)

        Vastoin aiemmin sanottua, lentoyhtiöiden käytännöt käsimatkatavaroissa vaihtelevat. Tuossa on kyse siitä, että varsinaisen käsimatkatavaralaukun, joka lasketaan siihen yhteen, lisäksi voi ottaa käsilaukun, läppärilaukun, kameralaukun tai vastaavan. Kaikki lentoyhtiöt eivät salli mitään ylimääräistä ja nykyään joillain sekin riippuu matkustusluokasta.

        Yleensä tuo tarkoittaa sitä, että läppärilaukun pitää olla aika pieni, ja lähinnä vain sille läppärille tarkoitettu, eikä mikään iso mötikkä mihin menee läppärin lisäksi vaikka videotykki, kasa papereita ja muita tarvikkeita. Ja mitä isommalle läppärille tarkoitettu laukku, niin sitä herkemmin joutuu silmätikuksi. Tiedän että se on turhauttavaa kun selkeitä sääntöjä tuollaisille ei ole, mutta sen kanssa on vain elettävä.


    • fgbn

      Ja ketut.. Oulusta sinä kuitenkiin olet. Taas kaupunkilainen yrittää vierittää noloutensa maalaisten viaksi.

      Ei Isontalon Antit ja Rannanjärvet paljon tollasia mieti. Sinne mennään vaan ja ihmetellään.

    • Shalba

      Tollanen idiootti ei pääse koko koneeseen, pysy kotona!

      • kiukkupussi

        Sulla on ilmeisesti omakohtaista kokemusta?

        Kyllä näitä asioita saa kysyä. Sä taidat vastailla useallakin näillä lentopalstoilla aina tota samaa. Todellinen maailmanmatkaaja on suvaitsevainen ja neuvoo. Surkimukset äksyilevät täällä kun ei joudu sanoistaan mitenkään vastuuseen. Yritä oikeassa elämässä...


    • laukku ruumassa

      Laita se sun lentolaukku ruumaan,huomattavasti miellyttävämpi matkustaa mitä vähemmän itse kannettavia matkatavaroita mukana koneen matkustamossa.

      Itse en ymmärrä miksi matkatavaroita ei haluta jättää kuljetettavaksi lentokoneen ruumassa. Itse teen sen aina ja turvatarkastus,boarding etc,sekä liikkuminen ruuhkaisilla lentoasemilla on helpompaa että miellyttävämpää.

      Puhumattakaan itse lentomatkasta.

      • laukku matkustamossa

        Sitten saa odotella siellä karusellin vieressä vaikka sen kolme varttia että laukut tulevat? Voi olla trukki ajanut laukun kyljestä läpi, laukku väärässä kohteessa, pyörät irti jne.

        Miten se laukku siellä ylälokerossa haittaa nimenomaan sitä lentämistä..?

        Mutta jokainen tyylinsä mukaan, itse matkustan käsimatkatavaroilla aina kun suinkin mahdollista. Ja siten matkustamisesta tuli jokunen vuosi sitten huomattavasti miellyttävämpää. Sen kerran kun pitää olla kamaa ruumassa tuntuu todella typerältä odotella ja odotella sitä karusellirumbaa ja päästä sitten koko jengin kanssa samaan passijonoon jne.


      • Hyps

        No jos lentää vaikka aamulla Helsingistä Ouluun kokoukseen ja illalla takaisin, niin paljonko järkeä on tuhlata aikaa ruumatavaran jättämiseen (pitää olla selvästi aiemmin kentällä) ja sen odotteluun määränpäässä?

        Silloin tosin luulisi kaiken mahtuvan ongelmitta yhteen pieneen laukkuun. Mutta ehkä nyt ymmärrä, ”miksi matkatavaroita ei haluta jättää kuljetettavaksi lentokoneen ruumassa”.

        Ongelmia tulee lähinnä muutaman päivän matkoilla, jolloin kaikki tarpeellinen melkein mahtuu käsimatkatavaraa.


    • laukku ruumassa

      tarviiko päivän kokousmatkalla kahta laukkua?

      arvasin että tollainen kommentti tulee. sulla ei kuitenkaan ole niin kiire ettet ehtisi laukkuasi odottaa.

      eilen oslo-helsinki lennon matkatavarat pyörivät jo hihnalla kun matkustajat saapuivat tuloaulaan.

      joillain vaan pitää olla sitä rojenaa siellä koneen sisällä mukana, matkustetaan periaatteella minä,minä,minä......jono seisoo kun hidastelijat asettelevat laukkuja hyllyille ja ottavat alas.......siinä sitä aikaa vasta tuhrautuu.
      samoin jonot jonot turvatarkastuksessa.

      kokenut matkustaja ei vie mitään turhaa ja ylimääräistä mukanansa matkustamoon.

      • itse ruumaan kans

        SÄ et voi tietää onko jollain toisella kiire ja kiinnostaako sitä toista venttailla laukkua.

        SÄ voit laittaa pikkukamasikin ruumaan, mutta SÄ et voi olettaa tai vaatia että muut eivät saisi viedä matkustamoon matkustamoon sallittuja laukkua.

        SÄ olet tässä se minäminä-asenteellinen.

        Olen kokenut ja paljon matkustava ja nimenomaan matkustan käsimatkatavaroilla. Kokenut matkustaja selviää turvatarkastuksesta hujauksessa kamojenkin kanssa versus tollo, jolla ensin on nesteet sekaisin, ellei niitä ole niin ensin piippaa vyö, sitten rannekilluttimet, sitten ei tajuta laittaa niitä hihnalle ja patsastellaan edestakaisin turvatarkastuksessa. Ja näitä on nähty.


    • LV bag in cargo

      Niin juuri,monet edessä olevat tollot hidastuttavat turvatarkastusta...se ei aina ole siitä kiinni onko itse ammattilainen matkustajana.
      Luulen että Norwegianin matkustajat ovat sellaista sorttia joilla ei ole kiire,paitsi se itse tehty.
      Kovassa kiiressä kannattaa aloittaa matkanteko jo edellisenä päivänä.

      Onneksi FAST TRACK on olemassa ja sitä kautta pääsee nopeasti :)

      PS. Sä kiihdyt tosi paljon,se kertoo jo aika paljon sun kokemuksista matkailun suhteen.

    • nimetön.

      Minä olen ratkaissut tämän laukulla, johon voi pakata molemmat, siis kaksiosoinen laukku, toiseen "lokeroon" pistän läppärin tarvikkeineen, toiseen normi käsimatkatavarat. Tarvitsee vain pitää huoli ettei paino ylitä lentoyhtiön määräyksiä.

      Paras laukku parin päivän työmatkoilla. Menee käsimatkatavaroissa, mutta sisältää kaiken tarvitsemani siististi jaoteltuina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe