eli haluaisin maalata mopon pakoputken mustaksi, jotta koko mopo olisi mustan värinen, mutta osaako joku antaa vinkkejä sitä varten? Nimittäin kuinka usein sitä täytyy maalata uudestaan ja millaista kuumankestomaalia suosittelette (jos jollain on kokemuksia niin niitä tännepäin tulemaan vaan :)
Kiitos vastauksista jo etukäteen
Putken maalaus
7
10743
Vastaukset
- Jullezz
juu elikkä kannattaa valita maali joka kestää vähintään 200 astetta,maalaa putki 2 kertaa.. (:
- eitoimi
mä hioin kaiken maalin pois ja kaiken ruosteen ja paskan ja maalasin 5 kertaa 400 astetta kestävällä maalilla ja sen jälkeen jotai kuumankesto lakkaa laitoin ja lakka palo pois heti ja sen jälkeen alko ruostumaa. eli ei kestä ellei hiekkapuhalla ja sen jälkeen pulverimaalaa
- derbiii
kyllä se kestää hyvin kun on hyvää kuumankestomaalia.hioin ja maalasin putken 2 kertaa ja on nyt kestäny 2 vuotta ruostumatta.
- derbimies
Kyllä kestää. Ainut vaan että elä pese jos peset mopoos paine pesurilla nii liian läheltä sitä putkee saattaa maalit ruveta lähtee :D
- f00l3r
350 astetta kuumuutta kestävä maalii ei pysyny mulla kuin 2 viikkoa ja lähti rapiseen irti. Hioin ja pesin ihan helvetisti enne maalausta mutta ei pysyny :D
- 37862
itellä on hyvin pysyny joku 600 astetta kestävä valurautapinnoille tarkoitettu spraypurkki. hioin ekana kaikki ruostuneet ja epätasaset kohat poikkeen ja maalisin joku 3-4 kertaa kokonaan. on ollu jo 4 kuukautta rapisematta
- awdfghjklö
1. Pese pakoputki huolellisesti voimakkaalla pesuaineella ja vedellä kuivaa huolella.
2. Ota rätti ja tärpättiä. Pyyhi pakoputki tärpättiin kastetulla rätillä (anna kuivua).
3. Ota hiomakone tai karkeaa hiomapaperia. Hio pakoputki hiomakoneella aivan sileäksi maaleista (hiekkapaperia käyttäessä aloita karkeasta, ja siirry aina sileämpään paperiin).
4. Kun putki on hiottu niin pyyhi maali ja ruostepölyt tärpättiin kastettuun rätillä.
5. Kun putki on aivan sileä ja puhdas, aloita maalaaminen 600 asteen kuumakestomaalilla (200 ja 400 eivät kestä niin kauan).
6. Maalaa aluksi yksi ohut maalikerros hieman kauempaa ja anna kuivua.
7. "Pohja" kerroksen jälkeen maalaa toinen kerros normaalilta etäisyydeltä (lukee pullon kyljessä esim. 30cm). Anna edellisen maalikerroksen kuivua ennen kuin alat maalata uutta kerrosta.
8. Kun maalikerroksia on 3-4 niin anna putken kuivua huolella spraytölkin ohjeen mukaan. Kun maali on kuivunut yleensä pakoputkea täytyy kuumentaa, jotta maalikerroksesta tulee viimeistelty. Eli putki kiinni ja käy ajamassa pieni lenkki, että putki tulee kuumaksi.
Jos noilla ohjeilla ei pysy maalit niin ei sitten millään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371792
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453