Hirveetä paskaa

tietoajakokemustaon

Alkuun sanottakoon että kokemusta matkailusta on kaikilta mantereilta ja yli 40eri maasta. Mutta egypti on kyllä paskin paikka missä ollaan ikinä oltu, YLI VOIMAISESTI!!!!

Tuntuu että koko paikka on rakennettu vain ja ainoastaan turisteja varten, eritoten ryssiä varten. OK onhan siellä toki historiaa, pyramidit ja kairokin on ihan kiva. Mutta onko se taas kivaa lähteä katsomaan pyramiideja kun siellä on samaan aikaan 100 000 muutakin turistia?

Oltiin 3viikon lomalla ja vaihdettiin hotellia/kaupunkia 3kertaa. Joka ikisessä hotellissa oli ryssiä vähintään se 70%. Tällä porukalla ei ole minkäänlaisia käytyös tapoja. Jonotus buffeteissa on tuntematon käsite, pöytätavat.. mitäs ne on? Kaivetaan hanuria/kulkusia syödessä ja piereskellään päälle.


Vapaita kunnollisia rantoja ei juuri ollut vaan jokaiselle rannalle oli ängetty loistohotellit tai muuta paskaa. Rauhallista rantaa ei ollut koko maassa.

Sukeltaminen. Tän takiahan moni tänne lähtee? Noh paskat välineet ja paskat oppaat. Tarviiko tästäkään jatkaa enempää?

Ruuat. Hygieenia taso, onko sitä? Nimimerkillä 4kertaa 3viikon aikana täysin paskana, sängyn ja vessan vankina.

Myyjät. Hulluimpia mitä ikinä missään on vastaan tullut. Jos luulit että tämä on hyvä maa shoppailla niin erehdyt karvaasti. Laatu on täyttä paskaa vaikka egyptistä pitäisi kait tulla hyvääkin kamaa.. esim puuvillaa? Jos puhutaan vaikka perus turisti t-paidoista (billabong,diesel, yms) laatu on kuvottavaa paskaa ja hinnat hirveitä. Esim thaimaasta saa todella hyvällä laadulla paitoja ja shortseja 2e kpl. tai allekkin jos aletaan ostaa isoissa satseissa.


Palvelukulttuuriakaan nämä rättipäät eivät osaa. Ei tunnu kotoistal tai vieraanvaraiselta missään.


Toivottavasti mahdollisimman moni ottaa tästä onkeensa ja valitsee lomapaikkansa huolella.


Suosittelenkin seuraavia maita jos kaipaa halpaa hintatasoa,upee palvelua ja ihania ihmisiä. Puhumatakaan kunnon ruuasta ilman pelkoa vatsaongelmista. Upeita rauhallisia rantoja, paratiisin tunnelmaa!

-Thaimaa
-Malesia
-Malediivit
-Barbados
-Dominikaaninen
-Kuuba
Varauksella ehkä myös kap verde ja brasilia

31

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opi kirjoittamaan

      Ylivoimaisesti on yhdyssana.

      Jospa kirjoittaisit jutun uudestaan ja oikein. Sitten sen viitsii jopa lukaista.

    • jfkdaö

      No niin. Taisit vähän liioitella. Egyptikö rakennettu turisteja varten?
      Vapaita rantoja ei ole? Rauhallisia rantoja ei ole? En tiedä, että missä oikein kävit. Mutta mä olen kyllä käynyt mitä aidoimmissa paikoissa, ja melko tyhjillä rannoillakin jopa.

      Missä oikein shoppailit? Mä ostin huippu hyviä t-paitoja 1,5 €/kpl.Kestää pesut ja kulutukset.

    • Matkaaja.

      Missähän Barbadoksella oli niita upeita vapaita rantoja? Atlantin puoleisilla on uintikielto aaltojen ja merivirtojen takia. Länsipuolen vähät rannat ovat kuin ruuhkabussit.

      Ei ollut kiva paikka.

    • newer ewer

      Allekirjoitan ketjun aloittajan kanssa täysin samat asiat!! itekin olen paljon kiertänyt mut nyt viimeksi kävin hurghadassa,ja ei hel...... aloin oikeesti miettimään ekana päivänä voiko tää edes olla totta!!!

      Aivan kauheeta sontaa! viikko oli todella raskas ja jokapäivä mietin milloin tää on ohi! ei kyllä ikinä ole ollut reissusta niin kova ikävä tonne sohjolaan!!

      No näettu ja koettu,en voi kyllä kenellekään suositella! ja kokemusta vaan hurghadasta!!

      • Matkaaja.

        Joo, uskotaan. Siinä kun on niin monta sellaista asiavirhettä, joiden erheellisyyden tietää vain paikalla käynyt. Etpä ole sinäkään siis siellä kläynyt. Mutta louskuttaa vaan pitää.


      • fetmet
        Matkaaja. kirjoitti:

        Joo, uskotaan. Siinä kun on niin monta sellaista asiavirhettä, joiden erheellisyyden tietää vain paikalla käynyt. Etpä ole sinäkään siis siellä kläynyt. Mutta louskuttaa vaan pitää.

        tehdäänks egyptissä vielä neitsyystestejä julkisilla paikoilla?


    • Olet kyllä sen olonen kaveri ettei sun kannata matkustaa mihinkään. Puuhamaa varmaan sopis sulle no ei sekään siäkin on venäläisiä. aattelin kyllä tuonne pyramidimaahan palata taas kymmen vuoden tauon jälkeen.

      • Joopa joo

        Ei missään tapauksessa Puuhamaa. Eikös siellä ole kummitusjuna. Kauheaa!!!


    • 14 kertaa eikä suott

      please pysy jatkossa kotona, jooko

    • ei enää

      Ihan samaa mieltä.
      Ollaan käyty monessa eri maassa, mutta kyllä Egypti ja Sharm el Sheikhin oli pohjanoteeraus.
      Tuli tehtyä kaksi matkaa kerralla..meno ja paluu.
      Yksi plussa oli matkassa. Se lämpö.
      Odotukset paikasta olivat kyllä korkealla, mutta pettymys oli meille.
      Tuliaisena vielä samonella :(

    • Ihan hirveetä!

      Joo, on se ihan hirveen kaameeta. Kun on tottunut silkkihansikkaisiin ja punaiseen mattoon niin tuollainen aktiivinen kaupitteli on aivan herveetä. Sulta varmaan irtosivat hampaatkin.

    • paskamaaeikaupallist

      En todellakaan suosittele egyptin paskaläävää kenellekkään, ihan käsi sydämmellä voi sanoa että koko maa on silkkaa paskaa ja kusetusta.

      Ketjun aloitaja nimesikin monta hyvää, lomailuun sopivaa mestaa.. joissa palvelu on palvelua eikä asikkaan päälle sylkemistä.


      -Paskamaa, ei kaupallista potenttiaalia.

    • lerpsu

      näin on! asiakkaita egyptissä kohdellaan kuin mitäkin rahapusseja boi heitellä miten vaan ja syy on kyllä itse matkailijoiden jotka yrittävät ymmärtää kulttuuria ja köyhiä ja siinä koko homma meneekin vituilleen. kerjäläiset saavat tippinsä teki ne hyvää tai huonoa työtä.

    • Tuliaisia!

      Mikä se samonella on, jonka "ei enää" toi tuliaisiksi? ootteko muut tuoneet smaa? Mistä kannatti ostaa ja paljonko maksoi?

    • Joosebbi

      Itse olen vieraillut egyptissä pari kertaa. Reissut ovat olleet pelkästään positiivisia joskaan eivät mitään luxusta. Hinta on kuitenkin kaksi kertaa edullisempi kuin barbadokset yms ylemmistön paikat :)

      Itse olen lähinnä sukeltanut ja vedet sielä ovat upeita. Sukellusfirmoja sielä on tietty useita joten ei kannata mennä hinnan perässä vaan tutkia etukäteen joku millä on hyvät referenssit.

      Hotellit ovat olleet aina hyviä ja all inclusivet runsaita.

      Egyptiläiset ihmiset ovat turistikohteissa kamalia. Sen allekirjoitan. Lasit silmille ja rintamasuunta eteenpäin niin niidenkin kanssa selviää.

    • kulkija. m

      Mulla oli hyvä matka Egyptiin.
      Ja onneksi tässäkin ketjussa on muitakin jotka maasta tykkää.
      Eli ei noita sun juttujas kannata niin kamalan todesta ottaa.
      Se on kato vaan elettävä maassa maan tavalla.
      Ite en tarvii mitään listaa toisten mieltymyksistä, kuljen paikoissa jotka on mulle tärkeitä ja tossa sun listallas ei ollut yhtään niistä.

    • Nefertiti__

      mun mielestä Egypti on historiallinen kohde ja sinne mennään vain siitä syystä. Mikäli haet ostosparatiisia, bailaamista, pelkkää rantalomaa niin miksi edes vaivaudut tänne? Toki hieno hotelli kattaa myös tuon auringonpalvonnan ja löhöilyn.. Ihan väärällä asenteella moni selvästikkin ollut liikenteessä. Mulle ainaki Egypti tarjos ikimuistoiset retket Gizan pyramideille, Luxorin temppeleille, kuninkaiden laaksoon.. vain Abusimbel jäi näkemättä ja tämän vuoksi voisin mennä jopa uudestaan : ) Onhan ne arabimyyjät sietämättömiä lähes poikkeuksetta, mutta tarviiko niistä välittää? Tai se likasuus.. Mut se on kerran elämässä nähtävä jos meinaa vierailla näissä historiallisesti arvokkaissa paikoissa

      • dahabeya

        Ei mene munkaan pääkollaan, mitä ne ihmiset yleensä lomaltaan odottaa. Helkatti ku ei saatu muovimukeja vessaan hampaidenpesua varten! Tai vitsit kun ottaa pattiin koko höskä, kun kahvikuppia ei saa viedä ulos ravintolasta! Tai kun ählämi pyysi kaksinkertaisen hinnan taksista ja sinä tyhmä maksoit. Tai jos joku nyt sattuu vaikka juttelemaan teille. Tai sitten vaikka tyrkyttämään jotain. Ei muuta kun kuin ravihevonen eteenpäin vaan. Tai ettekö te mene tervettolotilaisuuksiin! Siellä kyllä sanotaan, että arabiaksi lä shukran, ei kiitos, auttaa jo paljon. Tai hymyillen vaan etiäpäin.

        Jos oot kolme viikkoa sairaana, niin voit vaan syyttää itteäs. Teille lyödään kouraan oppaiden puhelinnumero heti ekana päivänä. Soita siihen ja pyydä lääkäriä. Tai miks et ota yhteyttä hotellin lääkäriin. Menee päivässä ohi jos on oikeat tabletit taskussa.

        Niin ja huomiota hoo, Egypti on kehitysmaa! 20 prossaa elää täällä alle dollarilla päivässä. Siinä ei hirveesti kiinnosta, onko roskia maassa, jos ei oo leipää pöydällä joka ilta. Tai jos tuut naama norsunvitjalla sisälle ravintolaan, ei tulis mieleenkään palvella.

        Kokeile seuraavan kerran Dahabia. Siellä on pitkät, avoimet rannat, rauhallinen tunnelma ja vähän turisteja. Sukellusta, snorklausta, wind surfingia. Tai sitten viikko Kairossa tai Alexandriassa. Se on sitä aitoa Egyptiä.


    • global view

      Minusta on tosi asiatonta nimittää venäläisiä "ryssiksi".
      Tai paikallisia "rättipäiksi".

      Eihän kaikista ihmisistä tarvitse pitää, mutta vähän rajaa siinä miten heistä puhutaan.

      • ......

        samaa mieltä. ihmettelen suuresti miksi ihmeessä ihmiset kirjottelee tälläistä? olette ehkä yhden kerran ollut lomalla ja voitte sanoa että egypti on paska maa ? asun itse tällä hetkellä egyptissä ja voin sanoa PARHAIN paikka mitä maan päältä löytyy. toki paikkoja missä ei ole puhdasta ja ihmiset kerjäävät... samaa voit nähdä helsingissä! ja turvallisuus, täällä on turvallista jos tiedät missä liikut ja milloin.


      • .....
        ...... kirjoitti:

        samaa mieltä. ihmettelen suuresti miksi ihmeessä ihmiset kirjottelee tälläistä? olette ehkä yhden kerran ollut lomalla ja voitte sanoa että egypti on paska maa ? asun itse tällä hetkellä egyptissä ja voin sanoa PARHAIN paikka mitä maan päältä löytyy. toki paikkoja missä ei ole puhdasta ja ihmiset kerjäävät... samaa voit nähdä helsingissä! ja turvallisuus, täällä on turvallista jos tiedät missä liikut ja milloin.

        ja mukava kuulla että ihmisillä on ollut hyviä kokemuksia tästä maasta. :)


    • egyptinreissaaja

      Egypti on paras lomailupaikka maailmassa! Aurinkoa, historiaa ja sydämellisiä ihmisiä :) Tykkää jos olet samaa mieltä!

      • Gurmagaama

        LOL,

        Et ilmeisesti ole vieraillut barbadoksella tai malediiveilla? Veikkaan että pääsiäissaaret myös vetää vertoja jollekin egyptin 500e reissuille :D


      • MyösEgyptinReissaaja

        Olen samaa mieltä. Egyptiin on aina ihana mennä ja haikein mielin palata kotiin. Takuuvarma aurinko ja ystävällisiä ihmisiä. Vielä kuukausi ja sitten taas Egyptiin, joka on tämän vuoden toinen matka Egyptiin.


    • Neljästi vähintään/v

      Meijänkin perhe oli juuri maaliskuussa Sharmissa ja nyt toukokuun 21 päivänä mennään Hurghadaan. Matkakuume alkaa taas pilkistämään.

    • maailmanmatkaaja

      Keskustelun aloittaja ilmeisesti etsinyt toisten keskustelujen huonoimmat puolet ja listannut ne tähän. Egyptissä on halpaa ja tavara on laadukasta. Onhan toki joitain vaatteita jotka eivät kestä mutta jos ostaja on niin tyhmä ettei huomaa kankaan huonolaatuisuutta niin oma on vika. Olen egyptissä käynyt kuusi kertaa ja tasan yksi paita on ollut huono. Suomessa kun kiertelee liikkeissä, vaatteet ovat paljon huonolaatuisempia. Eikä rannat ole täynnä, jos aurinkotuoleja ei riitä niin siitä vaa hiekalle makaamaan, ei siinä raiskatuksi tule. Yksikään mies ei ahdistele jos pukeutuu järkevästi. Jokaisessa maassa ahdistellaan jos puolialasti kulkee. Ruoka on hyvää ja halpaa kun ei suosituimmassa turistiravintolassa käy 100 euron kalalautasta syömässä. En ole koskaan saanut Egyptissä vatsatautia joten jos vastustuskyky on lähes olematon, kannattaa jäädä kotisohvalle pilttipurkkien kanssa. AInoa miinus on yli-innokkaat taksikuskit mutta heistäkin selviää.

      • Matkaaja.

        Minusta se ainoa miinus olivat ryssät. Voi helkatti niitä pask---!


    • I likeeee

      Huonoja puolia maasta toki löytää mutta mistäpä ei! Yksinkertaisesti: I LOVE SHARM EL SHEIK. Meillä oli ihana matka( Hurgadassa en ole käynyt)

    • Niilin jumala

      Luxor oli hieno paikka kun siellä on niin paljon historiallista kiinnostavaa nähtävää. Niilin varrella...

    • hfdhfdhd

      VITTU PYSY SINÄ sitten vain kotona peton alla, ja kasva aikuiseksi. todella asiatonta noi rättipää nimittelyt ja ryssä, NII JA ANTEEKSI KUN EGYPTI EI PÄÄSSYT HÄÄTÄÄ MUITA TURISTEJA POIS KUN SINÄ MAAILMANKAIKKEUS TULET EGYPTIIN!

      voi hyvää päivää mitä idiootteja aina löytyy kuten sinä ... tosi asiatonta.. ei sitä voi aina taata että loma on täydellinen siksi pitää lähteä AVOIMINMIELIN JA ENNAKKOLUULOTTOMASTI!

    • Matkaaja.

      Jokainen kokee omalla tavallaan.

      Yleensä maailmalla tinkiminen on arkipäivää. Niin Thaimaassa kuin Välimeren maissakin.

      Nähtävyyksissä turistien määrä ei ole maan syy. Paikka on vaan niin kiinnostava.

      Ryssistä olen samaa mieltä. Ryhminä ne ovat vaiva. Yksittäisinä ihmisinä oikein mukavia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe