tuleeko siporex taloon jotenkin helpommin muurahaisia? uudessa talossa vilistää niitä solkenaan, mikä avuksi?
onko tässä talossa jokin rakennusvirhe? liikaa kosteutta?
siporex ja muurahaiset
7
305
Vastaukset
- Ei johdu siposta
Ainakaan ne eivät tule sen siporex seinän läpi eivätkä pesi siinä:
http://www.mhe-international.com/aac_autoclaved_aerated_concrete_material_advantages_termite_resistant.php
Sulla on todennäköisesti huolimattomasti tehty seinän ja lattialaatan liitoksen tiivistys, tai sitten ikkunat ja/tai ovet on huonosti asennettu ja elukat pääsee karmin raoista sisään.
Siporex ja muut kevytbetonit (kuten kivirakenteet) ovat siitä hyviä että tuhoeläimet eivät pääse niistä läpi ellei rakenteeseen ole jätetty aukkoja. - SK
Tarkastele ettei missään ole makeaa tippunut lattioille esim. tiskikoneen viereen kun laittaa astioita koneeseen. Pinikin tippa jotakin makeaa ja yksikin muurahainen niin hetken kuluttua niitä alkaa vaan jostakin kulkeutua. Omassa sipo talossa en ole ainuttakaan muurahaista tavannut mutta aiemmissa asuinnoissa kantapään kautta oppinut miten helposti niistä saa riesan.
- Sikatep1
muurahaiset, jyrsijät, ym. elikot käyttävät ravintonaan sipoharkkoja. Olette varmaankin rakennusaika huomanneet, että sipoharkkoa voi kovertaa ja syödä vaikka lusikalla. Sikaloissa sioille syötetään ko. harkkojen palasia mitä on kerätty rakennustyömailta...
- SK
Taitaa olla omakohtaista kokemusta sikana olemisesta sipoharkkoja mutustellen. Helv...ti kun en ymmärtänyt sinua aikoinaan palkata omalle työmaalle sipoharkon palasia popsimaan. Olisin säästynyt paljolta siivoustöissä.
- Sprex
eikös sipopalat voi laittaa kukkapenkkiin tuomaan ilmavuutta kasvualustaan?
- Lestatisti
Minä tunnustan:
"Minä en usko siporexiin. Rakennusalan ja omakotirakentajan painajaiseen. Jota tuodaan Virosta ja Puolasta. Valmistetaan myös Ikaalisissa, Suomessa. Kärsii heikosta rakenteesta. Vinoon muurattin, petti ja purettiin. Murskattiin alapohjan eristeeksi. Nousi hetkeksi kilpailemaan aitojen kivien kanssa. Istuu maisemaan parhaiten paketissa Ikaalisten tehtaan ulkovarastossa ja on sieltä tuleva täyttämään kaatopaikkoja ja hairahtuneiden tontteja."
Minä uskon valubetoniin, kaikkivaltiaaseen. Valuharkkoseurakuntain yhteyteen. Rakennusjärjestelmäni vakauteen. Varmaan toimitukseen ja anteeksiantamattomaan laatuun. Lammin ikiaikaiseen elämään. Aamen" - Plöts Plöts
Lestatisti kirjoitti:
Minä tunnustan:
"Minä en usko siporexiin. Rakennusalan ja omakotirakentajan painajaiseen. Jota tuodaan Virosta ja Puolasta. Valmistetaan myös Ikaalisissa, Suomessa. Kärsii heikosta rakenteesta. Vinoon muurattin, petti ja purettiin. Murskattiin alapohjan eristeeksi. Nousi hetkeksi kilpailemaan aitojen kivien kanssa. Istuu maisemaan parhaiten paketissa Ikaalisten tehtaan ulkovarastossa ja on sieltä tuleva täyttämään kaatopaikkoja ja hairahtuneiden tontteja."
Minä uskon valubetoniin, kaikkivaltiaaseen. Valuharkkoseurakuntain yhteyteen. Rakennusjärjestelmäni vakauteen. Varmaan toimitukseen ja anteeksiantamattomaan laatuun. Lammin ikiaikaiseen elämään. Aamen"Uskoa voi mihin tykkää, mutta rakentamisessa tieto on valttia.
Tuo mitä sinä levität on FUD:ia, ja motiivikin taisi selvitä tuossa viimeisessä kappaleessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124690MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022431Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5721828- 91623
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011501Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331138Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3978Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64977