Paljaalla vuosia, eikä raskaaksi

Vinkkejä,kokemuksia?

Elikkäs ollaan nyt avomiehen kanssa yritetty mukulaa viimeaikoina yhä enemmän ja enemmän. Koskaan ei käytännössä olla käytetty ehkäisyä, paitsi ensimmäisenä vuonna, kun ollaan oltu yhdessä, (käytin e-pillereitä, ollaan nyt oltu yhdessä 4v.)

Nuorempana minulla oli aikajakso, jolloin ei ollut kuukautisia melkeinpä 1/2 vuoteen. Tuolloin en käyttänyt e-pillereitä, mutta uskon, että ko. johtui e-pillereiden lopettamisesta. (joidenka lopettamisen jälkeen kuitenkin tuli muistaakseni muutamat normaalit kuukautiset)

Minulla on myös kerran ollut klamydia elämäni aikana, jonka olen käynyt hoidattamassa lekurilla heti oireiden tultua.

kuukautiseni ovat epäsäännölliset, siis kierto vaihtelee aika paljon, vaikkakin usein viimeisen vuoden aikana on alkanut suurinpiirtein samana päivänä, jolloin olen sen alkavaksi laskenut.

Stressiä on aika-ajoin, joskaan se ei hallitse elämääni.

Nyt mietin, miten nämä kyseiset asiat saattavat vaikuttaa lapsen saantiin. Avomieheni tulee usein sisälleni, melkeinpä aina, mutta kuukauden ajankohdasta riippumatta en ole kertaakaan vieläkään tullut raskaaksi.

Kannattaisiko käydä testeissä tms? Lapsikuume on siis aivan huikea, vaikka siitä käytännössä ei päivittäin puhutakkaan. Lähipiirissämme lapsia pukkaa "vahingossa" monelle ja se lyö ehkä hivenen paineita alitajuntaan, sillä näin neutraalin yrittämisen jälkeen meille ei ole luotu vieläkään sitä onnea, että olisin raskaana..

Yhtään vinkkejä tai kokemuksia jakaa? En nyt vielä ole täysin huolissani, mutta tosiaan olemme jo kerenneet hieman ihmettelemään, miksei meille ole vieläkään käynyt flaksi asian suhteen.

4

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Desperatetobeadad

      Kannattaa kayda testeissa. Olemme vaimoni kanssa yrittaneet nyt melkein 3 vuotta ja olemme tallahetkella testi prosessia lapikaymassa. Olemme saaneet asiaan edes sen verta selvyytta, etta molemmilla "vehkeet" ja kaikki toimivat niinkuin pitaa, mika sinansa helpottaa, mutta turhauttaa/raivosuttaa kun lasta ei saa alulle. Yritamme normaalisti viela 3-6kk ennenkuin kaannymme joko IUI tai IVF hoitojen puoleen.

    • Hei,

      Kiitos kysymyksestäsi.

      Teidän kannattaa ilman muuta lähteä tutkimuksiin. Kun kuukautiset ovat epäsäännölliset, tulee tutkia, että miksi näin on ja tapahtuuko munasolun irtoamista jne.
      Usein tutkitaan myös se, ovatko munatorvet auki eli pääseekö siittiöt munasolun luokse. Lisäksi tarkistetaam siemennesteanalyysi.

      Jos kaikki asiat ovat ok, niin voitte jatkaa yrittämistä ja saatte hyviä neuvoja siihen, mikä ajankohta on paras olla yhdynnässä.
      Aikaa ei kannatta hukata, vaan tutkituttaa että onko kaikki ok. Jos ei ole, niin ehditte saada apua tilanteeseen.

      Riitta Väestöliitosta

    • Aloittaja12345

      Kiitoksia kovasti vastauksista!
      Käymme varmasti testauksissa, jotta saadaan edes mielenrauha asian kannalta.
      Toivotaan, että röörit olis kunnossa ja tärppäis luonnollisella tavalla! Jos ei niin ei muuta kun avustusta hakeman :)

    • plussavaimiinus

      Hei! Toivottavasti saatte apua tilanteeseen, ja olette käyneet lääkärissä. Meillä oli vähän samaa, ei käytetty koskaan ehkäisyä, ja melkein voi sanoa, että yhdyntöjä oli tosiii paljon. Muksuja ei tullut, ja lopulta annoin asian olla, ja ajattelin että mennään testeihin sitte kun tulee kunnon vauvakuume. Vuosia meni, ja 7 vuoden jälkeen olikin yhtäkkiä menkat myöhässä, mitä mulle ei koskaan ennen ollut tapahtunut... Silloinkaan en osannut epäillä mitään, luulin että stressi aiheuttaa menkkojen pois jäännin. lopulta hain testin, ja tadaa... plussa oli. Tuli kyllä niin puun takaa, ja oli aivan ihana yllätys. Raskausaika oli aivan ihanaa ja nautin kyllä täysillä. Salaa haaveilin toisesta lapsesta, mutta eipä ole kuulunut... Päädyin sitten yksityiselle puolelle gynelle, ja kappas... toinen munasarja tohjona, dermoidikysta, tosi iso, oli tuhonnut sen. Kääk... oudot mahakivut saivat selityksen, ja yllätys yllätys, kukaan ei ollut ennen löytäny syytä niille, vaikka olin käynyt lääkärissä umpisuolimaisten kipujen takia. Nyt se on leikattu pois, ja lääkäri sanoi, että muuten kaikki on normaalia, että sitä uutta plussaa odotellessa ;) ja sanoi myös että on saattanut aiheuttaa toi sen, että raskautuminen vaikeaa... eikä tota ole näkynyt raskausultrissa ym. ollut ilmeisesti piilossa. Kannattaa siis käydä tutkituttamassa vehkeet!!! Onnea teille ja yritykselle!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe