Tinkiminen uuden asunnon ostossa?

E. H.

Onko uusien asuntojen (osake kerrostalosta) tinkimisvaraa?

Mitä muuta pitäisi huomoida?

Olen eronnut ja ensimmäistä kertaa tekemässä yksin isoa kauppaa.

7

1669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n76m

..remontoijan unelma, merikin pilkottaa, erikoisesta pitävälle, tehoneliöt, ei hukkaneliöitä, halutusta osoitteesta, harvoin tarjolla, tämä on nähtävä, valoa tulvillaan, pariisilaisnäkymät, vanhan talon tunnelmaa, remontoi mieleiseksesi..

• Osakkeessa oma koti

Jos tarkoitat uudella vastavalmistunutta, asuntoa, joka myydään ensimmäistä kertaa, en oikein usko, että rakennusliikkeeltä pystyy tinkaamaan. Yrittää tietysti aina voi, mutta ainakin sellaisilla seuduilla, missä asuntojen kysyntä on suurempi kuin tarjonta, on turha toivoa hinnanalennusta.

Muulloin (eli kun myydään ns. käytettyä asuntoa) tinkimisvara riippuu siitä, kuinka paljon myyjä on ylihinnoitellut asuntonsa (alueen yleiseen hintatasoon verrattuna) ja kuinka kiire hänellä on päästä siitä eroon. Asiaan vaikuttaa tietysti myös se, oletko ainoa ko. asunnosta kiinnostunut.

Jos olet ainoa kiinnostunut ja myyjällä on kiire, voit yrittää pudottaa hintaa reilustikin (10-15 %). Ota selvää, minkälaisilla hinnoilla vastaavankokoiset ja -ikäiset asunnot on lähiaikoina samalta alueelta myyty ja määrittele oma tarjouksesi sen mukaan.

• monta kauppaa

Vertaille ja taas vertaile asuntoja. Näin opit asuntokauppaa, vastikkeita, remontteja.
      Kaikki myyjät ei todellakaan ole kartalla siitä mitä heidän asunnostaan todellisuudessa maksetaan.

Tutustu alueeseen ja isännoitsijäntodistukseen huolella ennen tarjouksen tekoa.
      Tässä tilanteessa tinkimisen varaa on.
      Itse sain pudotettua 7000e asunnosta , jossapyynti oli 90 000e.

• Hinttalan Kalle

Miksi pitää vastata ohi alkuperäisen kysymyksen. Luetun ymmärtäminen huono?

• tarjouksia
        Hinttalan Kalle kirjoitti:

Miksi pitää vastata ohi alkuperäisen kysymyksen. Luetun ymmärtäminen huono?

Asuntojen oikean hinnan oppii vertailemalla ja näin pystyy arvioimaan asunnon oikean hinnan.
        Tottakai kannattaa tarjota vähemmän kuin pyydetään. Kilpailua ei ole nyt.

-
        Ei ole hullu se joka pyytää, vaa se joka maksaa !

• miten tehdä..

En osaa sanoa miten tänäpäivänä on mutta 2002 ostin uudiskohteen joka kieltämättä oli jo edullisesti hinnoiteltu eli vanhojen rivareittein tasoa. Kauppahetkellä yritin vielä tinkiä kun myyjä sanoi että siirryhän sivuun niin takanasi oleva perhe ostaa sen. No ostin sen eikä kaduta ollenkaan. Suuri osa ostajista jäivät nuolemaan näppejään kun miettivät liian pitkään. Arvo noussut noin 100%..

• Mene kysymään

Kyllä välittäjä osaa vastata kysymyksiisi hänellä on myös tilastot myydyistä asunnoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      177
      6512
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1794
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1578
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1300
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      38
      953
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      923
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      849
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      240
      829
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      809
    Aihe