USKOVAISET homot ja lesbot

1234567890

On usko. Ja uskoon liittyy yleesä joku pyhä kute raamattu. Uskossa olevat pyrivät noudattamaan raamatun neuvoja. Jos näitä kiertää kaukaa ja tekee just päi vastoin,niin ei se ole enään uskossa. ESIM. jos mä olisin uskossa ja tuntisin olevani homo, ja haluaisin elää homona loppuelämäni niin en olisi enään uskossa. Raamatusaha ei hyväksytä samaan sukupuoleen rakastumista.. se riippuu toki uskosta! mutta mielestäni missään uskossa ei sallita homoutta, lesboutta, bi- seksuaalisuutta.. jne

ja joissaki uskoissa on semmonen juttu että voi aina tulla takas uskoon, jos on tehny " syntiä " ne voi sopia.

Olin uskossa, mutta lähdin pois siitä.

5

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arto T

      Niin tarkalleen ottaen kyllä Raamattu kieltää homouden käytännön harjoittamisen,eli siis seksuaalisen kanssakäymisen saman sukupuolen kanssa. Tunteet ja mielihalut taas on sellaisia joiden kanssa jokainen itsekseen joutuu kamppailua käymään. Tietysti siinä mielessä olet oikeassa, jos ihminen antaa synnille periksi ja lähtee virran mukana kulkemaan, niin kyllähän siinä äkkiä Jumalan ääni lakkaa kuulumasta. Ovihan Jumalan puoleen on edelleen auki, mutta vähintäänkin omat valinnat pitäisi alistaa Jumalalle ja sitä voimaa parannukseen pitäisi pyytää jos väärin on toiminut.

      • Antti S

        Olen Arto T:n kanssa samaa mieltä. Taipumukselle ei voi mitään mutta sen harjoittaminen on synti.


      • "Niin tarkalleen ottaen kyllä Raamattu kieltää homouden käytännön harjoittamisen,eli siis seksuaalisen kanssakäymisen saman sukupuolen kanssa." (Arto T)

        Täsmälleen samaa mieltä. Ja siksi onkin hyvä, että kun tuo pronssikautinen satukirja on suurimmalta osalta osoitettu paikkansa pitämättömäksi, sen moraali kestämättömäksi ja taustat taruiksi, voit kaikessa rauhassa siirtyä suoraan kolmannelle vuosituhannelle. Jos toimit lakien mukaan etkä vahingoita toista tai itseäsi, asiat ovat suunnilleen kunnossa, hiukan yksinkertaistaen.


    • Kyseenalaistava

      Saanko kysyä, mihin perustuu uskonne Raamattu Jumalan Sanana? Kukaan uskova ei ole pystynyt perustelemaan sitä minulle. Perusteluina ovat olleet, koska Raamattu itse sanoo niin ja koska niin on opetettu jo pienenä. Ensimmäinen on kehäpäätelmä, joka ei edes ole vahva katsottaessa kyseisiä Raamatun kohtia. Toinen perustelu on taas puhdasta tyhmyyttä. Toinen, mitä ihmettelen, on, että miksi Raamattua pidetään erehtymättömänä, vaikka se on tieteellisillä mittareilla mitattuna erehtyvä. Voisikohan joku avittaa minua näiden kysymysten kanssa.

      • juuta1

        Joo, Raamattu on kirjoitettu sen ajan ihmisille, ja vielä erinäiset kirkolliskokoukset on siitä jättäny tekstejä pois. Pohjavire siellä on ihan hyvää, mutta kuka todella on pilkulleen sen mukaan elänyt (esim pettäjäpiispat ja lapsia hyväksikäyttävät herätysjohtajat). Jos kaksi aikuista ihmistä rakastaa toisiaan, en tajua miksi joku Jla kyttää, työnnänkö penikseni kaverin analiin, ja millä perusteella se on "syntiä". Ristiretkeläiset lahtasvivat ja ryöstivät surutta kokonaisia kaupunkeja, nussivat aasit ja lampaat, eikö se ole vähän järeämpää syntiä. Luulisin että Jesse nykypäivänä menisi mm. homobaariin syrjittyjen kanssa rupattelemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe