Noniin rakkaat paskat, voitteko vittu lakata ton "Yhyy oon niin emo viiltelen aina iltasin ja tahon vaan kuolla, kattokaa nyt ku mul on tällaset pillit ja hiukset roikkuu silmil ja sit vielä My Cemical Romansen bändipaitaki niin oon niin emo" -paskan. Saatana. Emo ei liity millään tavalla johonki angstaukseen ja viiltelyyn eikä nää teidän MCR:ät ja 30 seconds to Marsit oo mitään emomusiikkia.
Emo, eli emotional hardcore/emotive hardcore (kuultu myös termi emocore) on 80-luvulla jenkeissä kehittyny tunteellinen punkin alagenre ja emomusiikki on 2000-luvun yleisen angstimusakäsityksen sijaan rohkasevaa ja piristävää. Näitä oikeita emobändejä on mm. 80-luvulta Rites of Spring ja Moss Icon.
Niin ja kyl sen nyt vielä jotenkuten ymmärtää jos tähän hiljakseen raiskattuun emo-termiin liitetään Blac Veil Brides ja ETF, ja onhan emo pukeutumistyyliäkin kuvaavavana adjektiivina normi juttu. Kyllähän väistämättä aika lailla kaikille musiikkigenreille on se oma pukukoodiki, punkkareilla papukaijakeesit, hoppareilla lökäpöksyt, emoilla emoletit, mutta älkää pliis liittäkö siihen emoon sitä angstausta ja itsetuhosuutta.
Älkääkä angstatko ollaksenne emoja, se on säälittävää.
Jos teillä on oikeesti paha olla, niin hankkikaa apua ja koittakaa jaksaa. Asioilla on tapana järjestyä. Ajallaan.
Mutta ei enää muoti"emoilua" kiitos.
Hei kaikki "emot"! :)
10
250
Vastaukset
- jaajaaa jeessoiiirr
ahaaaaa
- vapaudenkaipuu
genret muuttuu. ei punk myöskään ole enää sama kun se oli sillon 70-l. ihan vaan nimimerkistäsi nappasin esimerkin :)
Nykysin emo on kehittyny tuommoseks, olkoot se sitä min puolesta. Kaikilla (nuoriso)tyylisuuntauksilla on aatteensa. Ite liittäisin sellasen lievän teiniangstin emoiluu. Anarkismin punkkareihin. Blingblingit hiphoppareihi. Peacen reggaeihmisii. On helppo hakeutuu siihen tyylisuuntaan ja niiden ihmisten seuraan, jotka vastaa omaa oloa, mielenkiinnonkohteita tms. Et ei se emoangstailu mikään ihan kamala asia ole, vaikka onhan sillä tietty rajansa. Nuorena semmoin perus masistelu on muutenki ihan tavallista.
Omasta mielestä emotyyli on jotenkin nätti.- punkkaripoika
Emotyyli on nätti. :) Ja niinhän nuo tyylit muuttuu.
Joten kyllä mäkin sen ymmärrän, että emo on nykysin popimpaa ja kovinkin erilaista. Mutta raja menee siinä, ettei emo ole masennusta ja angstia. Tai noh, kyllähän sitäkin luonnollisesti löytyy, mutta sanotaan näin päin; masennus ja angstaus ei oo emoa. Eli ei sanota, että joku olis emo sen takia, että angstaa.
Ja toki emotki saa angstata! Mutta itessään angstaus ei oo emoa.
Ja kirjotin ton alotuksen senkin takia, että monet ei tiedä emo-termin oikeeta merkitystä, vaan väittää mm. emon tarkottavan emotionaalista, tunteellista ihmistä tai mcr:n olevan emomusiikkia. (mitä se ei edelleenkään oo >:c ) Että emoillaan vasta sitten ku tiedetään mitä se tarkottaa. :)
Tuli vähän toistettua samaa, mutta koitan varmistaa että mut ymmärretään oikein XD - vapaudenkaipuu
punkkaripoika kirjoitti:
Emotyyli on nätti. :) Ja niinhän nuo tyylit muuttuu.
Joten kyllä mäkin sen ymmärrän, että emo on nykysin popimpaa ja kovinkin erilaista. Mutta raja menee siinä, ettei emo ole masennusta ja angstia. Tai noh, kyllähän sitäkin luonnollisesti löytyy, mutta sanotaan näin päin; masennus ja angstaus ei oo emoa. Eli ei sanota, että joku olis emo sen takia, että angstaa.
Ja toki emotki saa angstata! Mutta itessään angstaus ei oo emoa.
Ja kirjotin ton alotuksen senkin takia, että monet ei tiedä emo-termin oikeeta merkitystä, vaan väittää mm. emon tarkottavan emotionaalista, tunteellista ihmistä tai mcr:n olevan emomusiikkia. (mitä se ei edelleenkään oo >:c ) Että emoillaan vasta sitten ku tiedetään mitä se tarkottaa. :)
Tuli vähän toistettua samaa, mutta koitan varmistaa että mut ymmärretään oikein XDNo joo. Ite yhdistäisin emon emotionaalisee, mut emotionaalinen taas ei tarkota masentunutta, vaan tunteellista. Siinä on eronsa. Mun mielestä emotionaalinen voi olla myös onnellinen, se vaan kokee senkin aika vahvasti. Myös emomusiikki on tunteellista, melankolista rokkia. Tai näin mie oon asian ymmärtäny .___. Enkä kuulu niihin ihmisii jotka on aina oikeassa, yleensä oon ainaki vähän väärässä :'D
Joo, siis oon samaa mieltä että masentunut ihminen ei ole sama kun emo. Eikä emoksi tulla vaan masentumalla, vaikka masennus nyt usein liitetäänkin emouteen. En näe mitään estettä sille, etteikö emo vois olla onnellinen ja ilonen tyyppi, joka saa ympärillä olevat ihmiset nauramaan ^^ - punkkaripoika
vapaudenkaipuu kirjoitti:
No joo. Ite yhdistäisin emon emotionaalisee, mut emotionaalinen taas ei tarkota masentunutta, vaan tunteellista. Siinä on eronsa. Mun mielestä emotionaalinen voi olla myös onnellinen, se vaan kokee senkin aika vahvasti. Myös emomusiikki on tunteellista, melankolista rokkia. Tai näin mie oon asian ymmärtäny .___. Enkä kuulu niihin ihmisii jotka on aina oikeassa, yleensä oon ainaki vähän väärässä :'D
Joo, siis oon samaa mieltä että masentunut ihminen ei ole sama kun emo. Eikä emoksi tulla vaan masentumalla, vaikka masennus nyt usein liitetäänkin emouteen. En näe mitään estettä sille, etteikö emo vois olla onnellinen ja ilonen tyyppi, joka saa ympärillä olevat ihmiset nauramaan ^^Nimenomaan ^^ Ja haha eihän täällä kukaan oo aina oikeessa, en mäkään. Nytkin saatan puhua ihan mitä sattuu, mutta näin minä asian ymmärrän ja tällä kannalla minä oon, vaikka voin kyllä sanoo että lähempänä minä totuutta oon ku noi pikkuset wnb-mcr-emo-angstit. :')
Mutta muute ihan hyvä mutta meikä on edelleen sen puolella, että emo on emotionaalista popahtavaa hardcore-punkia, joka on muokkauttunu rockimpaan suuntaan (joskus kuullu termin emo-rock) :) Mutta siinä samaa mieltä että emot on sit kans tunteellisii (samoin ku punkkarit anarkistei ja hoppaeit blingblingei, tälleen tarkotuksellisesti yleistettynä), mutta 'emo' ei oo pelkkä se tunteellinen ihminen (niinku jotkut asian ymmärtää), vaan toki siihen liittyy musiikki, tyyli ja yhteisöllisyys. :)
- punkkaripoika
Nii ja pakko täs välis pahotella kielenkäyttöö, älkäähän ottako itteenne "rakkaat paskat". ;)
- Forwantof
Rites of Spring on hyvä bändi! Ja Saetia. Kuuntelen, mutta emona en itseäni pidä.
- punkkaripoika
Hyviä bändejä on! :) Ja jep sehän on oma valinta et mihin 'genreen' kuuluu vai kuuluuko mihinkään, mäkään pidä itteeni emona vaikka sellasta(kin) musaa kuuntelen.
- mikäsitteoonki:D
Pakko sanoo et kaikki emot ei oo tollasia :D Tai siis joo ite oon masentunu, on lääkitys ja kaikkee mut en mä silti luokittele itteeni emoks, käytän sellasia vaatteita mistä tykkään ja näin, oon ehkä sit emon näköne mut ne asiat ei liity toisiinsa. siis masennus ja emous. :D
- Anonyymi
Maailma muuttuu, kultaseni.
Ja nuo viiltelyt sun muut liittyy enemmänkin masennukseen .
Ei tartee tulla haukkumaan niitä, jotka pitävät emo-tyylistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763482
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t272159Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä831985Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191530- 281421
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261368Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71344Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671297Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101217Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531055