Mitä ammatteja/aloja viisikymppisen kannattaisi opiskella, jos haluaa uudelleenkouluttautua?
Tärkeät pointit ovat siinä, että ala olisi mielenkiintoinen ja että siinä voisi työllistyä vielä vanhemmallakin iällä.
Viiskymppiselle uusi ammatti?
99
17320
Vastaukset
- 2+3
Leipuri ym. elintarvikeala.
- ccdcccc
Sos&terv.ala. eli lähäri suuntautuneisuudesta riippuen.
- työ ei taattu
Vaikeeta työllistyä, sillä kunnat kituvat rahapulassaan, eivätkä palkkaa vakiväkeä lisää. Sijaistamaan kyllä pääsee.
- sgvfbbbvbv
työ ei taattu kirjoitti:
Vaikeeta työllistyä, sillä kunnat kituvat rahapulassaan, eivätkä palkkaa vakiväkeä lisää. Sijaistamaan kyllä pääsee.
Vaki vai sijainen. Mitä väliä jos duunia riittää kokaikaisesti.
- lääkäri tuomari
sgvfbbbvbv kirjoitti:
Vaki vai sijainen. Mitä väliä jos duunia riittää kokaikaisesti.
tuomari tai lääkäri.niille on töitä.jos sairaslomani loppuu olen ajatellut tuomarin virkaa ta ,kunnan lääkäri ois aika hyvä perustaa yksityinen lääkärin vastaan otto,niille on myös töitä.voisin muuttaa talon alakerran vastaanpttotiloiksi kun siellä on jo keittiö ja kaksi kamaria.ja lähete kouraan ja siraalaan tai terveyskeskukseen.
- Hoitskukka
työ ei taattu kirjoitti:
Olen sijainen paljon mieluummin kuin vaki, jonka työlista on sairas juuri siitä ns. rahapulasta johtuen. Päätän itse työ- ja vapaapäivät ja mitä vuoroja vastaanotan ja olen järjestelyyn täydellisen tyytyväinen. Vakinaiseksi en menisi mistään hinnasta.
"Rahapula" onkin sitten toinen juttu, sillä sellaistahan ei ole olemassakaan. Rahaa kyllä on, se vain jaetaan väärin ties mistä poliittisista ja muista näennäistärkeysjärjestyksistä ja ties mistä herrojen ja narrien säädöistä ja väännöistä, joilla ei ole järjen ja tärkeysjärjestyksen kanssa mitään tekemistä.
Kunnat saavat rahaa valtiolta, mutta kukaan ei valvo, mihin se loppujen lopuksi menee, koska määränpäähänsä ainakaan terveydenhuoltopuolella se ei mene. - Työt ei lopu!
työ ei taattu kirjoitti:
Tyo eitaattu-nimimerkille: Siehän nyt vallan pessimisti oot. Minä vaihdoin paikkakuntaa ja ammattia 48-vuotiaana ja 49-vuotiaana sain vakituisin paikan lähihoitajana kaupungin toimessa. En usko, että työt loppuu ja jos loppuu niin silloin täytyy vaihta alaa. Työtäni ei voida viedä Kiinaan ja hoidettavat vain lisääntyy . Työkaverini, joka täytti 65 käy edelleen tekemässä sijaisuuksia tarvittaessa. Tärkeää on asenne. Töitä löytyy aina.
- 6h5g443rt
lääkäri tuomari kirjoitti:
tuomari tai lääkäri.niille on töitä.jos sairaslomani loppuu olen ajatellut tuomarin virkaa ta ,kunnan lääkäri ois aika hyvä perustaa yksityinen lääkärin vastaan otto,niille on myös töitä.voisin muuttaa talon alakerran vastaanpttotiloiksi kun siellä on jo keittiö ja kaksi kamaria.ja lähete kouraan ja siraalaan tai terveyskeskukseen.
Olethan huomioinut, että kumpaankin juttuun tarvitset koulutuksen ja pätevyyden?
Mutta tietysti olet. Tyhmä kysymys. Aika harvoin vaan törmää ihmisiin, joilla on loppututkinto lain ja lääketieteen saralta, jotta voi noin vain hakea virkoihin tai perustaa yksityispraktiikan... - hoitsu vm-76
Lisäksi erittäin monessa sosiaali- ja terveysalan työpaikassa, etenkin niillä työllistävimmillä aloilla (vanhukset/lapset/kotihoito yms) tarvitaan aikalailla hyvää perusfysiikkaa ja erittäin monesti erilaiset selkäongelmaiset/olkapääleikatut yms eivät kauaa pystykään työskentelemään alalla ennen kuin vanhat viat alkavat kiusaamaan. Tämä on karu fakta ja käytännössä tullut huomattua moneen kertaan.
Sitten taas niihin hieman vähemmän fyysisiin töihin riittääkin hakijoita yleensä jonoksi asti ja valitettavasti harvoin valituksi tulee 50 vuotias hakija.
Eli kannattaa miettiä realistisesti, tuleeko oma fysiikka kestämään fyysistä työntekoa ennen tälle alalle kouluttautumista. - veturiameeba
Työt ei lopu! kirjoitti:
Tyo eitaattu-nimimerkille: Siehän nyt vallan pessimisti oot. Minä vaihdoin paikkakuntaa ja ammattia 48-vuotiaana ja 49-vuotiaana sain vakituisin paikan lähihoitajana kaupungin toimessa. En usko, että työt loppuu ja jos loppuu niin silloin täytyy vaihta alaa. Työtäni ei voida viedä Kiinaan ja hoidettavat vain lisääntyy . Työkaverini, joka täytti 65 käy edelleen tekemässä sijaisuuksia tarvittaessa. Tärkeää on asenne. Töitä löytyy aina.
Kaikkia ei kelpuuteta lähihoitajaksi.
- 3+2
Juu, mutta jos sairastut tai työkykysi alenee, loppuvat sijaisuudet siihen. Tai nuori työntekijä tulee raskaaksi tai tulee lapsenhoitohankaluuksia.
- .hvp7687
Koskee alaa kuin alaa. Ei leipuri ole sen kummemmassa asemassa kuin lh.
- 5kymppinen
Leipuri ja lähäri ovat fyysisesti aika raskaita ammatteja.
- kalott
Sairaanhoitajaksi ja siitä sitten hakee mieluriksi, jos innostusta riittää. Vipparin hommia riittää.
- Ekana tulee mieleen
Tähtitieteilijä. Olisi iän tuomaa kokemusta ja valmiutta ottaa suuriakin haasteita vastaan ja tietoa on ja intoa oppia lisää. Toisena saattaisi olla vaikkapa lääkäri, niin olisi elämän kokemusta annettavaksi ja inhimillistä suhtautumista asiakkaisiin ja osaisi kuunnella ihmisiä. Siinä olisi ne joissa olisi aiakin jotain annettavaa lähimmäiselle...
- Vaikka miksi
No eiköhän se riipu ihan omista kiinnostuksenkohteistasi, ei sitä voi kukaan muu sanoa. Tietysti voi heitellä ehdotuksia, mutta jos ei ollenkaan tunne henkilöä tai mistä hän on kiinnostunut, niin aika varmasti mettään menee.
- Abduli
Järkevintähän on kouluttautua vaikkapa balettitanssijaksi viisikymppisenä. Pääsee samantien eläkkeelle!
- Kyösti Allan
Hevosmiehen ammatista pääsee jo 18-vuotiaana.
- 12345678yh
Jotain ekologista. Muusta viis.
- özdä
Jaa että mitä kannattaa alkaa opiskelemaan viisikymppisenä?
EI MITÄÄN!!!- veturiameeba
Miten olisi hautausurakoitsijaksi?
- esa47
Ei noin vanhana enää kannata kouluttautua heikosti muutenkin pääsee töihin tossa iässä ja kumminkin eläke viimeistään 63 vuotiaana.Jos ei 50 vuotiaaksi mennessä ole jo sitä koulutusta mitä haluaa sitten antaa olla nuoremmat jyrää ton ikäsen 10 vuotta nuorempi vois olla jotain järkeä kouluja vielä käydä mutta nyt vastaus ehdoton ei mitään.
- mnb2345
Lisäksi: Suomesta ja koko maailmasta vähenee pienituloisten ja keskituloisten työ. Lähivuosikymmeninä töistä voi loppua puolet, eikä uutta työtä tule riittävästi tilalle korvaamaan menetykset.
Lue vähän enemmän. Pääset siisteihin sisähommiin. Niissä jaksaa ja voi tehdä hommia vanhanakin.
Ei mitään fyysisesti rasittavaa...- toinenkeskari45-vee
Ei kun vaan koulunpenkille. Itse palkkaisin ehdottomasti jonkun 40-50-vuotiaan ihan siitä syystä, että nuoremmat sinkoilee paikasta toiseen 2-5:n vuoden välein.
- Ikärasismiako?
Olin harjoittelijana etuuskäsittelijäksi ja olis pitänyt viidessä päivässä oppia työt, vaikken ollut ikinä edes NÄHNYT toimeentulotukipäätöstä. Istuin yhden päivän viitenä eri päivänä eri työntekijöiden vieressä.
Vajaa 3 viikkoa kun olin ollut harjoittelussa, olisn siis ILMAINEN työntekijä heille, ja siinä välissä oli muutaman päivän nakitus muuta rästityötä, kuin päätöksen tekoa, niin kyselin tietenkin välillä työkavereilta neuvoa kun oli sentään oikeista ihmisten toimeentulotukipäätöksistä kysymys. Työ muutenkin vastuullista ja tarkkaa työtä, ja olen tottunut tarkkaan työhön terveydenhuollonsihteerinä.
Naikkospomo pelmahti huoneeseeni ja sanoi että minä kyselen vielä. Hän sanoi että hän kuvitteli että olisin tehnyt päätöksiä jo kasapäin, ja näytti käsillään kuvaavasti isoa kasaa. Hän sanoi vielä, että yleensä vähän yli 20-vuotiaat tekevät ihan tuosta noin vain.
Olin silloin 55-vuotias. Näinkö nuoret naispomot saavat kyykyttää? Miehet ovat paljon hienotunteisempia esimiehinä. Mitä varten sotessa on AINA esinaisia? Koin tämän esinaisen käytöksen työpaikkakiusaamisena, koska käytös oli mielestäni nöyryyttävää. - Anonyymi
Ikärasismiako? kirjoitti:
Olin harjoittelijana etuuskäsittelijäksi ja olis pitänyt viidessä päivässä oppia työt, vaikken ollut ikinä edes NÄHNYT toimeentulotukipäätöstä. Istuin yhden päivän viitenä eri päivänä eri työntekijöiden vieressä.
Vajaa 3 viikkoa kun olin ollut harjoittelussa, olisn siis ILMAINEN työntekijä heille, ja siinä välissä oli muutaman päivän nakitus muuta rästityötä, kuin päätöksen tekoa, niin kyselin tietenkin välillä työkavereilta neuvoa kun oli sentään oikeista ihmisten toimeentulotukipäätöksistä kysymys. Työ muutenkin vastuullista ja tarkkaa työtä, ja olen tottunut tarkkaan työhön terveydenhuollonsihteerinä.
Naikkospomo pelmahti huoneeseeni ja sanoi että minä kyselen vielä. Hän sanoi että hän kuvitteli että olisin tehnyt päätöksiä jo kasapäin, ja näytti käsillään kuvaavasti isoa kasaa. Hän sanoi vielä, että yleensä vähän yli 20-vuotiaat tekevät ihan tuosta noin vain.
Olin silloin 55-vuotias. Näinkö nuoret naispomot saavat kyykyttää? Miehet ovat paljon hienotunteisempia esimiehinä. Mitä varten sotessa on AINA esinaisia? Koin tämän esinaisen käytöksen työpaikkakiusaamisena, koska käytös oli mielestäni nöyryyttävää.Olit varmaan Vantaalla
- Anonyymi
Ikärasismiako? kirjoitti:
Olin silloin 55-vuotias. Näinkö nuoret naispomot saavat kyykyttää? Miehet ovat paljon hienotunteisempia esimiehinä. Mitä varten sotessa on AINA esinaisia? Koin tämän esinaisen käytöksen työpaikkakiusaamisena, koska käytös oli mielestäni nöyryyttävää.Tämä just vie motivaationkin...
Siis voihan koluttautua vaikka mihin ammattiin,,,Mutta kokemus ja osaaminen ei silloin ole valtteja,,ikä rasitteena jopa muutama nivel huonompi kuin 20 vuotiaana.
Itse en ottas mua töihin,vaan sen 29,5 vuotiaan.
Nii itte oon 50 v ex muurari,rappari,laatottaja ym,ym
Ei kestä ex ammatissani selkä ja se vähän harmittaa,mutta en aio kouluttautua enää ,,ainakaa työttömäksi ; )Oli pakko jatkaa ,,50v lukee lääkäriksi,niin eläkeikä tulee ku ottaa ekan potilaan vastaan ,, : )
- Juuri näin!
azman kirjoitti:
Oli pakko jatkaa ,,50v lukee lääkäriksi,niin eläkeikä tulee ku ottaa ekan potilaan vastaan ,, : )
Miksei 50-vuotiaana vois lukea lääkäriksi, jos vain sen mahdollisuuden saa? USA:ssa naislääkäri piti vastaanottoa 103-vuotiaaksi! Kuoli juuri nyt 114-vuotiaana, joten eipä edes työnteko "vienyt hautaan". Hyvin siis jaksoi vanhalla iälläkin. TV:ssä on tullut nähtyä myös noin 95-vuotias mieskirurgi. USA:ssa tosin hänkin. Jos siellä, niin miksei Suomessakin!
- sosalallarikkastuu
sosiaali-alalla on hyvät palkat:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10333473- kiviset ja soraset
Ehkä johtoportaalla on paremmat palkat. Olen entisessä ammatissani tavannut paljon sosiaalityöntekijöitä ja työkuorma on valtava, kuin myös sos.ter. aloilla. Usein tekevät ilmaiseksi iltamyöhään töitä.
- Uudelleen koulutt..
Itse opiskelin uuteen ammattiin ja olen nyt 44, mutta työllistymismahdollisuudet eivät näytä kovin hyviltä, vaikka pärjäsin koulussa hyvin. Yleensä työpaikkoihin palkataan nuorempia.
- sama edessä?
Mihin ammattiin valmistuit?
- Hanskat tiskiin jo
Puhut asiaa olen itse 48 ja eläkeparerit on vetämässä ja olen omasta mielestä jo kaikkeni antanut kun työ vei terveyden niin eiköhän anneta työ mahdollisuus nuorille .
- 57v
itse alan opiskella ensin tuomariksi.ja seuraava ammatti on lääkäri yleislääkäri.molempia ammatteja voi harjoittaa yhtäaikaa.itse täytän vasta 57 vuotta mutta kun tuo työssäolo katto poistuu niin voi harjoittaa ammattia vielä 90 vuotiaana siis eläkkeellä,eläkkeen lisäksi
- Korkea asema...
Moi 57v! Sinulla on hyvä huumorintaju ja sillä pääsee pitkälle elämässä. Keveällä sutkautuksella selviät varmaan vaikeammastakin labyrintistä.
Oikeinkirjoitus- ja kielioppiasiat vaativat kohdallasi kuitenkin aikatavalla työstämistä, jos aiot noin korkealle kouluttautua!
- Tosi on
Maanmittausinsinööreillä riittää duunia ja hakijoita on aika vähän alalle.
- inssimaa
Mistä olet kuullut että maanmittareilla riittäisi töitä?
Kyllä noita insinöörejä on paljon ja työpaikkoja on muutama kunta ja valtio
sektorilla.
Yksityispuolella on jonkin verran töitä kesäisin mutta talvisin ei ole mitään.
Insinööri. - Traktorilla töihin
inssimaa kirjoitti:
Mistä olet kuullut että maanmittareilla riittäisi töitä?
Kyllä noita insinöörejä on paljon ja työpaikkoja on muutama kunta ja valtio
sektorilla.
Yksityispuolella on jonkin verran töitä kesäisin mutta talvisin ei ole mitään.
Insinööri.Ahkerasti seuraa, niin voi joka vuosi löytää yhden ilmoituksen.
- hyu
Suunnitteluassistentti! Olen itse kouluttautunut siihen (nuorena kylläkin). Vuosikurssillani oli useampi yli 50 vuotias ja kenellekään ei tullut hankaluuksia vaikkei ollut aikaisemmin kuin ehkä osannut käynnistää koneen, opettajat oli koulussani kannustavia kaikkia kohtaan. En tiedä missä kaikkialla tähän voi opiskella, mutta itse kävin Torniossa.
- O - O
Joillekin työssä oppiminen on hyvä vaihtoehto. Saa tehdä töitä ja opiskella samaan aikaan. Pientä palkkaakin maksetaan. Jos huomaa, ettei ala kiinnosta, voi etsiä uusia vaihtoehtoja.
Hoiva-alalla ainakin riittää töitä. - Tiedoksi vaan
Tiedän paljon alle ja yli 50 vuotiaita jotka ova korkeasti koulutettuja eivät saa duunia kun aina yleensä ei sanota suoraan olet jo liian vanha ja haetaan nuorempaa meille töihin.
No jonnekin voit päästä 10e tuntipalkalla joka ei vastaa sinun koulutusta mutta nekin on jotain määräaikaisia.90% eivät pääse töihin ja uudelleen koulutus on vaan huijausta jolla määrätyt välikädet pesee kädet sinusta.Osa työn antajista ei uskalla palkata yli 50 vuotiaita kun siinä tulee määrätyt vastuut eteen jotka voi maksaa firmalle paljon.- Tositarinoita vhalta
En usko olevani poikkeus, joka vahvistaa säännön. Kouluttauduin uudelleen ja aloitin uuden uran 55 -ikäisenä. Sain kuukausipalkkaa useampia vuosia, kunnes työnantajayritykseltä ihan oikeasti vähenivät työt. Useita työpaikkoja on ennenkin mennyt alta, ja olen saanut uuden aktiivisesti hakemalla. Välillä työskentelin pitkään osaamiseeni nähden vähän pienellä palkalla. Kun sitten pyysin vapaapäivää (työpaikkahaastattelua varten), aavistivat mistä saattaa olla kysymys. Tarjosivat palkankorotusta, ja minä nostin kissan pöydälle kertomalla mitä olin pyytänyt uudessa hakemuksessani. Lupasin peruuttaa seuraavan haastatteluvaiheen vain siinä tapauksessa, tarjoavat saman. Jatkoin samassa yrityksessä, kunnes se myytiin muutaman vuoden päästä. Minut irtisanottiin liian kalliina työntekijänä. Ja yritys teki konkurssin vajaan vuoden päästä.
- Perhevapailla
Vanhemman henkilön esim. 40 - 50 v palkkaamisessa on se etu, että ei jää enää perhevapaille (äitiysloma, hoitovapaa) eikä tule poissaoloja lapsen sairauden takia. Kuten nykyisessä työpaikassani monen nuoremman naisen kohdalla on. On lapsisairaspäiviä, hoitovapaita, lyhennettyä työviikkoa. Että kyllä on työantajalle etuakin ottaa vähän vanhemi töihin.
- tottastana
ei kannata opiskella mitään sillä töitä ei ole nuoremmillekaan.
työttömänä saa olla ainakin Pohjois-Karjaöassa jos ei ole suhteita.
ilman suhteita ei pääse mihinkään töihin.kokeiltu on. - juu890
joutomiäs on aika hyvä homma
- Tuleva lähäri
Sosiaali ja terveysalalla tarvitaan työvoimaa. Vanhuksien, vammaisten sekä mielenterveys kuntoutujien parissa riittää työsarkaa. Lähihoitajia, sairaanhoitajia, fysio- tai toimintaterapeutteja tarvitaan. Itse opiskelen nyt ensin lähihoitajaksi. Töitä on koko ajan tarjolla, mutta haluan valmistua jotta voin kilpailla vakinaisista paikoista.
- kyssää.
Millä pohjakoulutuksella sä opiskelet "lähihoitajaksi", jos saan kysyä? Mun olettaman mukaan sinne pääsee vaikka peruskoulun käynyt, pelkällä sellaisella nolla- meriitillä, mutta yliopiston käyneet vammanaamat psyyyykoooloooggit ( anteeks itse olen sosiaalipsykologiaakin lukenut) sitten valitsee, että kuka muka on sovelias maksullisten piirto- ja kakarapiirtelytestien jälkeen....
Itse olen kuullut mm. rikollisista ja entisistä koulukiusaaajista, jotka on päässeet lähihoitajakoulutukseen typrrysvammikset jollakin kutosen keskiarvolla peruskoulusta ja en usko sellaisilla olevan mitään annettavaa vanhuksille tai vammaisille, vaan jos joku on niin päästään pipi, että on joskus katsonut oikeudekseen varastaa vaikkapa alaikäisenäkin tai pahoinpidellä ihmisiä, ne samat mielipuolet saattaisi varastaa vaikka puolustuskyvyttömiltä vanhuksiltakin, jos saavat oikeuksia toimia ammatinharjoittajina sosiaali- ja twrveydenhuollossa. Naama lehteen vaan kaikille, jos on vaikka pahoinpitely- tai näpistelytuomio edes alaikäisyysdestä ja iäksi pois oikeudet ainakin edes yrittää hakeutua mihinkään sosiaalityöhön kaikenlaisilta sellaisilta sioilta, joilla on rikostaustaa!
Jos olet normaali, niin eri asia, mutta kun tähän vanhuuustyööööhön nyt haalataan nykyään kaikki luuserit. Minusta Suomen vanhukset ja vähäosaiset ja klyhät on enemmän arvoisia kuin sen verran, että jotkut pällit on niitä hoitamassa, koska niille ei muuta työtä ole tai jonkun v*tun mielisairaan ykstyishoivayrittäjyyden ahneuden vuoksi.
Vaatikaa omaiset hoitureilta rikosrekisterit!! - lhglfglufy
kyssää. kirjoitti:
Millä pohjakoulutuksella sä opiskelet "lähihoitajaksi", jos saan kysyä? Mun olettaman mukaan sinne pääsee vaikka peruskoulun käynyt, pelkällä sellaisella nolla- meriitillä, mutta yliopiston käyneet vammanaamat psyyyykoooloooggit ( anteeks itse olen sosiaalipsykologiaakin lukenut) sitten valitsee, että kuka muka on sovelias maksullisten piirto- ja kakarapiirtelytestien jälkeen....
Itse olen kuullut mm. rikollisista ja entisistä koulukiusaaajista, jotka on päässeet lähihoitajakoulutukseen typrrysvammikset jollakin kutosen keskiarvolla peruskoulusta ja en usko sellaisilla olevan mitään annettavaa vanhuksille tai vammaisille, vaan jos joku on niin päästään pipi, että on joskus katsonut oikeudekseen varastaa vaikkapa alaikäisenäkin tai pahoinpidellä ihmisiä, ne samat mielipuolet saattaisi varastaa vaikka puolustuskyvyttömiltä vanhuksiltakin, jos saavat oikeuksia toimia ammatinharjoittajina sosiaali- ja twrveydenhuollossa. Naama lehteen vaan kaikille, jos on vaikka pahoinpitely- tai näpistelytuomio edes alaikäisyysdestä ja iäksi pois oikeudet ainakin edes yrittää hakeutua mihinkään sosiaalityöhön kaikenlaisilta sellaisilta sioilta, joilla on rikostaustaa!
Jos olet normaali, niin eri asia, mutta kun tähän vanhuuustyööööhön nyt haalataan nykyään kaikki luuserit. Minusta Suomen vanhukset ja vähäosaiset ja klyhät on enemmän arvoisia kuin sen verran, että jotkut pällit on niitä hoitamassa, koska niille ei muuta työtä ole tai jonkun v*tun mielisairaan ykstyishoivayrittäjyyden ahneuden vuoksi.
Vaatikaa omaiset hoitureilta rikosrekisterit!!Olet siis katkera koska et päässyt opiskelemaan lähäriksi ? No aika vaikeaa se onkin päästä opiskelemaan. Olisko alle 10 % halukkaista joille se onnistuu.
- yleisesti ottaen
Siivoojia palkataan kuten myös lähihoitajia. Myös lastenhoitajista on pulaa koska se homma vaatii sitä, että pitää lapsista ja on lujat hermot ettei heti pimaha kun kuulee ''eikä!'' Kyseisellä alalla suurin osa hoitajista on jo lähes eläkkeellä ja nuoret taas ovat joko kesätyöläisiä, työharjottelijoita tai sijaisina.
Vaihtoehtoina lisää on taxi ja bussikuski, vanhustenhoitaja, pesulatyöntekijä ja kehitysvammaishoitaja. Yleensä ottaen siivous ja hoitoalat ovat niitä mistä saa todennäköisimmin paikan. Voit kouluttautua myös baarimikoksi. Löysin itse netistä aiemmin, että Helsingissä on 3 viikon koulutus baarimikoksi ja koulutus tehdään oikeassa baarissa. Tosin jos on jo jotain iän tuomaa jäykkyyttä niin silloin en suosittele koska koulutukseen kuuluu myös temppuilut kuten pullonheitot, korkea kaato yms.
Joku voi miettiä miksi näissä paikat on auki. Syy on se, että ihmiset haluavat coolin työn nuorena. Eikö joku media-assistentti tai analyytikko kuulosta paremmalta kuin bussikuski tai siivooja? Osaa nuorista houkuttaa pelkästään tuo nimike, mutta ei itse ala jolloin ne joita ei kiinnosta saattavat viedä paikan niiden nenien edestä joita kiinnostaa. Vanhemmalla iällä ollaan sitten jo omaksuttu se vastenmielinen tunne siitä ettei halua millekkään hoito tai siivousalalle vaikka olisi tuhat keskeytystä ''cooleista'' koulutuksista.
Ilmiön nimi on ''mediaseksikäs'' houkuttelu.- ...
Suurten ikäluokkien vanhemmat jäsenethän ovat kai eläköitymässä aika rysäyksellä, joten paikkoja pitäisi vapautua muillekin kuin nuorille. Toisaalta taas puhutaan eläkeiän pidentämisestä, että jos haluaa alaa vaihtaa, niin uraakin voi jatkaa liki seitsemänkymppiseksi ja siihen jopa kannustetaan (saa nähdä, millä käytännön keinoin).
- virat jäihin
... kirjoitti:
Suurten ikäluokkien vanhemmat jäsenethän ovat kai eläköitymässä aika rysäyksellä, joten paikkoja pitäisi vapautua muillekin kuin nuorille. Toisaalta taas puhutaan eläkeiän pidentämisestä, että jos haluaa alaa vaihtaa, niin uraakin voi jatkaa liki seitsemänkymppiseksi ja siihen jopa kannustetaan (saa nähdä, millä käytännön keinoin).
Suurten ikäluokkien eläkkeelle jäännin aiheuttama työvoimapula on lähinnä uskonnollinen opinkappale, jolla on pidetty turhaa turhaa toivoa yllä. Onneksi siihen ei enää kovin moni tässä maassa usko.
Ko. ikäluokathan (virallisesti 1945-1950 syntyneet) ovat jo parasta aikaa siirtymässä eläkkeelle tai ovat jo siirtyneet. Missä työvoimapula? - luonnollinen poistum
... kirjoitti:
Monet yritykset, kunnalliset mukaanlukien, eivät palkkaa eläkkeelle lähtevän tilalle ketään, koska aina vaan säästetään.
- justwork
Niin,näihin "cooleihin"ammatteihin hinkuvat ovat aika pitkälle niitä joille työ=itseisarvo!
- Tyytyväisyystae
Kysymyksen asettelu on omasta mielestäni aika kummallinen. Miten voi kysyä muilta, mihin kannattaisi kouluttautua, kun immeisen pitäisi tehdä sitä, mitä itse sydämestään ja omasta vapaasta, inhtohimoisesta ja tulenpalavasta tahdostaan halajaa ja haluaa.
Sillä lailla tulee onnelliseksi tai ainakin onnellisemmaksi kuin vääntäytymällä väkisin sille alalle, jonka työpaikkojen tarjonta näyttää hyvältä. Pitäisikö paremminkin tutkia, katsoa ja kuunnella omaa sisintään ?- Mielikuvamatka
Tyytyväisyystae- nimimerkille: Noinhan se monilla menee, mutta ei välttämättä ollenkaan noin. Kysyjä haluaa muilta vaihtoehtoja ja uusia vinkkejä. Voi löytyä aivan uusia ideoita, joita vanhempi ei välttämättä tiedä eikä huomaa. Jatkuvasti tulee uusia ammatteja ja tehtäviä. Ilman muuta kysyjällä on oma mielipide ja tottakai hän ihan itse päättää ja parhaiten tietää mitä haluaa ja mihin ylipäätään on mahdollisuuksia tuolla iällä. Sinä itse ajattelet nyt vähän rajoittuneesti.
Miten olisi kiinteistövälittäjä? Sillä alalla arvostetaan vanhemman henkilön asiantuntemusta. Eri asia sitten on pitääkö siitä työstä. Yleensä ihminen pitää siitä työstä, johon on "taipumuksia" (jossa on lahjakas ja hyvä). Kuuntele sisintäsi sieltä tulee usein paras vastaus. Lähde mielikuvamatkalle. Ajattele ensin vaikka niin, että mikä haluaisit olla, jos mikään elämässäsi ei rajoittaisi tai estäisi pääsyä kyseiseen ammattiin. Voisitko ajatella olevasi kirjailija? Lähde kirjoittajakurssille!? - Ruusunpunainen
Saahan sitä unelmissaan elellä vaikka elämänsä loppuun asti, mutta murkina ei tuu pöytään sydämen palolla, intohimolla, tulenpalavalla tahdollakaan, jos suhdanteet on mitkä on. Työmarkkinat ne määrää sen, mistä ihminen roposensa repii, onnellisuus on sitten ihan toissijainen tarve.
- That's it
Ruusunpunainen kirjoitti:
Saahan sitä unelmissaan elellä vaikka elämänsä loppuun asti, mutta murkina ei tuu pöytään sydämen palolla, intohimolla, tulenpalavalla tahdollakaan, jos suhdanteet on mitkä on. Työmarkkinat ne määrää sen, mistä ihminen roposensa repii, onnellisuus on sitten ihan toissijainen tarve.
"Sydämen palo, intohimo, tulenpalava tahto" sattuvat olemaan sellaisia asioita ja ominaisuuksia, joilla mennään läpi vaikka harmaasta kivestä, saatika nyt sitten jostain suhdannepupusta. Unelmat kantavat ovat ne miten ruusunpunaisia tahansa ja tarpeeksi vahva unelma toteutuu aina muodossa tai toisessa ennemmin tai myöhemmin.
Mie en ainakaan tee enää mitään, mistä ei tule onnelliseksi enkä kasvata yhdenkään herrankekkulan enkä narrinnappulan lompsaa vääntämällä väkisin jonkun muun käskyn mukaan. - Kirjuta kirjuta ei e
Mielikuvamatka kirjoitti:
Tyytyväisyystae- nimimerkille: Noinhan se monilla menee, mutta ei välttämättä ollenkaan noin. Kysyjä haluaa muilta vaihtoehtoja ja uusia vinkkejä. Voi löytyä aivan uusia ideoita, joita vanhempi ei välttämättä tiedä eikä huomaa. Jatkuvasti tulee uusia ammatteja ja tehtäviä. Ilman muuta kysyjällä on oma mielipide ja tottakai hän ihan itse päättää ja parhaiten tietää mitä haluaa ja mihin ylipäätään on mahdollisuuksia tuolla iällä. Sinä itse ajattelet nyt vähän rajoittuneesti.
Miten olisi kiinteistövälittäjä? Sillä alalla arvostetaan vanhemman henkilön asiantuntemusta. Eri asia sitten on pitääkö siitä työstä. Yleensä ihminen pitää siitä työstä, johon on "taipumuksia" (jossa on lahjakas ja hyvä). Kuuntele sisintäsi sieltä tulee usein paras vastaus. Lähde mielikuvamatkalle. Ajattele ensin vaikka niin, että mikä haluaisit olla, jos mikään elämässäsi ei rajoittaisi tai estäisi pääsyä kyseiseen ammattiin. Voisitko ajatella olevasi kirjailija? Lähde kirjoittajakurssille!?Kirjoittamalle ei Suomessa elä kuin muutama ihminen.
- ValkoinenNeekeri
Kirjuta kirjuta ei e kirjoitti:
Kirjoittamalle ei Suomessa elä kuin muutama ihminen.
Muutama ihminen ja yksi juoppo sika.
- Paras Seppo
Tervehdys!
Hetkinen,kyllähän on mahtavaa kokemus työelämästä! Niin Tässäpä
On Pointti kaikille löytyy syyttä,kateutta,ilo,kun saivat potkittua iältäään vanhemman pihalle.
Tänå päivänå koskee myös" Rantasukkaita", Coopperiin testiin koko porukka ja äå testiin myös vatsanympärysmittakin sallitaan jos läpäisee 1800m/12min
tv työtön Seppo
On tää kumma laiskat lihoo töissään ja ........ - Tap10
Kannattaa opiskella, täytin viimekuussa 55v ja valmistun kesäkuun alussa yhdistelmäajoneuvonkuljettajaksi.
- Soita....
Y.MCA täälä tarvitaan keula miestä joka vetää yhdistelmää perässä.
- 10+2
Ala opiskelemaan omaa sisäistä todellisuuttasi, tarkemmin sanoen tietoisuutta, mieltä ja ajatuksia. Miten ajatukset vaikuttavat meihin ja mistä ne ovat tulleet? Kuka sinä olet? Miten teet valintasi ja mihin ne valinnat johtavat? Ymmärrettyäsi tämän todella, tulet huomaamaan että maailmasta löytyy noin 7 miljardia ihmistä jota voit auttaa.
Hanki kirja Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja (www.alkuajatus.org) Kirjasta saat tarkkaa tietoa sisäisestä todellisuudesta, ja tämän tiedon varassa voit tutkia omaa mieltäsi ja ajatuksiasi.
Edut: Et tarvitse opintolainaa eikä sinun tarvitse matkustaa kouluun, sillä voit oppia jotakin jokaisessa arkitilanteessa, kuten esimerkiksi kaupan kassalla. Opiskelukohde eli sinun oma henkilösi on koko ajan mukana. Opit ymmärtämään perimmäiset syyt omaan toimintaasi, ja samalla myös muiden ihmisten toimintaan, ja kykenet siksi muokaamaan elämäsi juuri sellaseksi kuin sen tahdot. Yleishyödyllinen etu on se, että tulet ymmärtämään mistä ihmisten ongelmat johtuvat, ja siksi kykenet myös auttamaan muita ratkaisemaan omat ongelmansa. Saat siis toimivamman elinympäristön, ihmissuhteet ja elämän yleensäkin, samalla kun ympäristössäsi olevien elämät paranee. Tulet ymmärtämään miten olemme perineet elämää ohjaavia ajatuksia vanhemmiltamme, ja mikäli sinulla on lapsia, niin voit estää toimimattomien ajatusten siirtymistä taas seuraavaan sukupolveen. Sinusta tulee siis parempi vanhempi. Tulet tietoiseksi siitä kuka olet ja mitä elämässäsi tahdot, toisin sanoen saat sen elämän jota olet aina tahtonut, josta seuraa myös se tyydytys, jonka tällä hetkellä koet puuttuvan. Etuja on todennäköisesti enemmänkin, ja tulet varmasti löytämään niitä mikäli aloitat opiskelun.
Haitat: Tällä hetkellä ei tiedossa olevia haittapuolia.- Alkuajatus!?
Katsoin vinkkiäsi kirjasta Alkuajatus. Voi olla ihan hyväkin ja hyvät opintopiirit, mutta kovin paljon pientä tekstiä oli sivuilla. Siitä oli vaikea saada mitään selvää yhdellä silmäyksellä. Varsinkin se ihmetytti minua, että tämän kirjan kirjoittajan nimeä eikä henkilötietoja näy missään kirjan kannessa. En ole milloinkaan törmännyt vastaavaan asiaan. Etu- ja takakannessa kirjan kirjoittajaksi on laitettu vain Hannu. Jos kirjoittaja ajaa hyvää asiaa niin ei ole mitään syytä tulla esiin omalla nimellään.
- realismia kuviin
Kukahan on laittanut kuvan eutusivulle tähän viestiketjuun. Kovin on vanhan näköisiä 50 :siä miehiä. Aivan 70 näköisiä. Taitaa kuvan laittaja olla itse 40 ja väittää olevansa 30 vuotias.
- jaanoeiosaasanoa.
En ole viisikymppinen, mutta itse jos vaihtaisin alaa, alkaisin lukea varmaankn tietotekniikka-alaa, mistä en tajua hevosen p*settä ja mitä pitäisi varmaan opiskella ihan jo siksikin siksi, että pystyy toimimaan yhteiskunnassa parinkymmenen vuoden päästä. Joidenkin kanssa on myös vitsailtu, että voisi ehkä mennä lukemaan sairaanhoitajaksi, mutta en tiedä kestäisinkö sitä niin yksinkertaista ja tampiota koulutusta, koska ihan oikeasti kaikki sairaanhoijat eivät ole mitään erityisiä järjen jättiläisiä, vaan tyyliin seiskan peruskoulukeskiarvon tapauksia ja yliopistotutkinnolla sellaisten sekaan meneminen voisi olla vähän mulle no "ugh". Tosin mulle ammatikorkeakoulun "tsyykkologit" sanokin aikoinaan, että nou nou susta ei saa tulla sairaanhoitajaa, vaan kuulemma kaupallinen ala olisi ainoa, mihin _luonteeni_ soveltyisi: sikamaista natsirasismia ja laitonta Hitler- valikontia 2000- luvun Suomessa sekin, hyi v*ttu. No se ja sama, mutta en ymmärrä, miksi minä olisin huonompi sairaanhoitajaksi, kuin vaikkapa joku näpistelytuomiot saanut rikollinen, ala- arvoisella peruskoulutodistuksella...
Ehkä arvioitsijat sitten katsoi, että mun äly soveltuu paremmin yliopistoon, kuin ns. "käytännön" ammatteihin.- nopeasti
Ei se sairaanhoitajaksi opiskelu nii yksinkertaista tampioiden hommaa ole. Jos kerran olet hyvä matikassa, onnistut varmasti näissä laskuissa. Nii, että kyllä susta hyvä sh tulis. Hae ihmees opiskelemaan. Miehiä tarvitaan alalle.
Morfiini-atropiini-lagenula sisältää:
- Morphin chloricum....................0.02
- Atropin sulfas........................0.0025
-Glyserol........................................0.05
- Spiritus fortis..............................0.12
-Aqua sterilisat....................ad 1.0 ml
Paljonko annat M. Huoviselle liuosta, kun hänen on määrä saada morfiinikloridia 0.012?
Potilaan (paino 86kg) rytmihäiriöitä yritetään kääntää Tambocorilla (10 mg/ml). Lääke laimennetaan 100 ml:lla G 5 %. Maksimiannos on 2 mg/kg, kuitenkin enintään 150 mg. Infuusio keskeytetään heti, jos rytmi kääntyy sinus-rytmiin.
a) Paljonko lääkettä annat (mg ja ml)?
b) Laske tiputusnopeus (ml/h), kun koko annos on tarkoitus antaa 15 min:ssa. (20 tippaa=1 ml)
c) Hoidettavan potilaan rytmi kääntyy 8 minuutin kuluttua infuusion aloittamisesta. Paljonko lääkettä (mg) hän ehti saada? - kilipää
Ainut tampio ja vähä-älyinen olet sinä!!
Opettelisit edes kirjoittamaan,mistään mitään tietämätön typerys!
- suursmurffi
Paljon olet jo ehdotuksia saanut. Lähtisin kuitenki siitä, mikä itseäs kiinnostaa. Olisko lapsuuden haaveammatti sittenkin se oikea. Olin itse hoiva-alalla lähemmäs 30 vuotta. Paljon oli töitä ja pitkää päivää. Kahvit meni ohimennen juodes. Ihan kiva työ, mutta se ikuinen resurssipula. Sitten irtisanoin itseni ja sanoin, että takaisin en palaa.
Työttömänä ollessa kävin parissakin TE-toimiston järjestämällä kurssilla. Aloin miettimään, mitä oikeastaan olen koko elämän halunnut itse tehdä. En lähteny siitä, mille alalle tarvitaan työvoimaa, koska silloin se ei olis mun oma haave. Työntekemisestä tulee myös nauttia.
Harrastuksena olen aina tehnyt jotain käsillä. Erilaisia asioita. Muistelin ammattihaaveita lapsena ja se liittyi aina käsillä tekemiseen. Se on ollu aina ykkös juttuja. Nyt opiskelen vaateompelijaksi. Siinä ohella olen jo vuosia opetellut tekemään eri tekniikoin koruja ja suunnitellut niitä. Koskaan en ole ajatellu niitä myyntiin, mutta kun tulin esiin korujen kanssa, kiinnostusta on ollut ja nyt olen ihan ihmeissäni.
Itse olen ajatellu, että jos valitsemani uusi suunta ammatillisessa mielessä tuntuu enemmän kuin kivalta, niin mitä todennäköisemmin jatkan yli eläkeiän. - sähköasentaja 78
Sähköasentajaks hommia riittää ja palkka kohtuullinen ja ei pitäs ikä olla mikään ongelma voi olla jopa parempi alottaa vähän vanhempa ku ammatti vaatii pinnaa ja hyvää päättely kykyä...toki siitä kiinni että onko juuri sinusta tähän ammattiin?Työ kohtuullisen fyysistä,erilaisten ihmisten kans koko ajan tekemisissä,teet töitä paljon toisten kotona,kädentaitoa,järkeä,päättelykykyä,pitkäjänteisyyttää jos näitä löytyy jonku verran niin alalle vain ja toki pitää olla kyky työskennellä yksin ja olla oma alotteinen.
- tukka kärähti
Yks nuori nainen hakeutui sähköasentaja koulutukseen. Kävi ensin tutustumassa alaan työkokeilun kautta. Hänellä oli korkeanpaikan kammo, mut voitti sen pelon. Jossain joutuivat kiipeilemään ja epäili, onko hänestä siihen. Aika kiireellistä ja liikkuva ala. Eväät mukana kulkee. Eikö ne kelatkin vai miksi niitä kutsutaan, ole aika painavia? Monenlaisia taitoja vaati ala ja aivan taatusti hyvää pinnaa, sekä keskittymiskykyä.
- Trucker45556765432
Kuljetusala! lyhyt koulutus aika varsinkin jos menet ammattipätevyyskoulutuksen kautta
- Lokalinjalla
Älä edes harkitte mitään liirunlaarum insnöörikouluja, siinä koulussa katoaa se viimeinenkin realistisen ajattelun siemen, ja pian huomaat olevasi alkoholisti, pitkäaikaistyötön ja jatkuvasti leijuvasi jossain teoreettisissa pilvilinnoissa kaukana todellisuuden tajusta...
Ei tänäpäivänä kannate töitä tehdä. Siitä maksetaan huonoa tuntitaksaa, ja silti olet aina liipaisimella niiden jatkuvien YT(yhtä tyhjän kans) neuvottelujen takia.
Saattaa kuitenkin jotku hommat kannattaa... jos on olemassa jokin asia mikä täältä ei lopu ja sitä on aina, niin se on paska. Eli ala paskakaivon tyhjentäjäksi.
Toinen homma voisi olla hautausurakoitsija, ruumiit kun ei heti lopu... - dgretfdh
Tuossa iässä ei enää työllistytä vaan päädytään harjoitteluputkeen, joten ihan sama minne menet, ilman suhteita ja hyvävelikerhon jäsenyysetuja et tule palkkatöitä enää saamaan - vain ja ainoastaan ilmaisharjoittelua.
- vettä ja leipää
Varmaan tuokin riippuu alasta. On aloja, jossa nuoruus on valttia, mutta on myös aloja, joissa kokemus ja sitoutuminen voittaa. Mikään ei estä perustamasta esim. osuuskuntaa saman alan ihmisten kanssa. Siinäkin työllistyy.
Paljon menee työt suhteiden kautta. Ilmaista työvoimaa käytetään paljon. Siinä pitäis olla joku ehto, että on palkattava työntekijä parin vuoden sisällä, eikä käytetä härskisti hyväksi työnantajan puolelta ilmaista työvoimaa. Jos ei työnantaja palkkaa, ei saisi palvelua käyttää 10 vuoteen.
Yhdessäkin paikassa oli 5 työtöntä 9 euron päiväpalkalla töissä. Sinne olis ehdottomasti tarvittu pari vakituista lisää yhden huonosti palkatun lisäksi. Ystävä oli siellä ja ilmoitti TE-toimistoon asiasta.
- xxx
Pornoala. Siis EI NÄYTTELIJÄNÄ vaan kamera miehenä tai ohjaajana.
- kameramiehenfrendi
...niiin, tai sitten niinsanottuna "takatuupparina"
- Sirkku 45
Lähihoitajia tarvitaan Suomessa paljon lisää tulevina vuosina eikä tätä työtä voida viedä Kiinaan.
- kyyninen katsaus
Ei voi viedä Kiinaan, mutta Aasian maista voi sen sijaan tuoda halpoja pätkähoitajaia.
- HPJ
No satutko osaamaan kieliä, saksaa tai ruotsia englannin lisäksi? Tunnetko tai tiedätkö autoista mitään? Moni tekee suurta tiliä hakemalla autoja Suomeen.
Vaatii hieman asiantuntemusta, mutta vain hieman...asiakas yleensä valitsee vaihtoehdot autovalikoimasta, tarkastat kohteet jne... - Kokeile edes
Jotain mitä voisi tehdä YRITTÄJÄNÄ, sillä viiskymppisten on tosi vaikea työllistyä.
1. Polkupyöränkorjaaja, monipuolista korjaus- (ja myynti)työtä myös palkattuna.
2. Tori- ja markkinamyyjänä voi löytyä työtä, mutta voit tarvita ajokortin tai jopa oman auton. Työ on myös varsin raskasta.
3. Henkilökohtainen avustaja: työ voi olla ihan ok, jos auttaa esim. harrastus- tai yritystoiminnassa eikä tarvitse välttämättä terv.alan koulutusta.
4. Ajanvaraaja. Tietoa löytyy netistä, työ on paljon mukavampaa kuin esim. telemarkkinointi.
5. Mainosten/lehdenjakelu.
6. Siivoustyö
7. Tiskarin työ (ravintola/hotelli)
8. Vieläkö on työosuuskuntia olemassa? Liity sellaiseen.(Niistä asiakkaat voivat tilata palveluja.)
Vakituista päivätyötä on vaikea löytää, mutta yhdistelemällä useita osa-aikatöitä voi leipä lohjeta. Onnea etsintään!- suursmurffi
On osuuskuntia vielä ja ovat lisääntymään päin. Sopii sellaisille, jotka haluavat työllistää itsensä, mutta eivät halua olla yrittäjiä. Osuuskunan pystyy perustamaan, jos on vähintään 3 henkilöä, ylärajaa kai ei ole.
Yksi Suomen suurimmista osuuskunnista on naisten perustama ja jos oikein muistan liittyy jollain tavoin käsitöihin. On olemassa myös vaihtoehtoisia hoitoja tarjoava osuuskunta jonka nimi ei nyt tule mieleen, jotkut tarjoavat mielenterveyskuntoutujille palveluja (osuuskunta Toivo?). Tuo osuuskunta, jonka nimeä en muista perustettiin yhdellä keskustelufoorumilla samanhenkisten ihmisten kesken.
Ei hullumpi vaihtoehto. Olen jo pidemmän aikaa ajatellut osuuskuntaa vaihtoehtona.
Tosta torimyyjän työstä kun mainitsit, tuli mieleen joku liikkuva kahvila. Syksyllä marjojen ja sienien poimija sekä niiden myyjä.
- Äimistynyt aisankann
Kaluni lausuu minulle Peter von Gullenin runoja, ja vieläpä vilpittömän kuuloisesti. Yrittääkö muiden kalut iskeä teitä itseänne, vaikka jonkin toisen runoilijan teoksilla?
- xxx
Ja sinä voisit kirjoittaa niitä pornoelokuvien verbaalisia osuuksia. Ne on taidetta myös.
Valtiotieteet?
- veg44ni
Perusta pikaruokala, josta saa ostaa mukaan mukillisen vihanneskeittoa tai porkkanamehua - luomua tietysti. Vegaaneja on yhä enemmän ja heidän on vaikea löytää sopivaa ruokaa ulkona ollessaan. Ja syödähän kaikkien pitää.
- 892lk2ss
Jos mahdollista, niin kouluttaudu johonkin sellaiseen ammattiin, joka tukee nykyistä ammattiasi. Silloin sinun ei tarvitse aloittaa nollasta, vaan sinun on helpompi työllistyä. Sanotaan nyt esimerkkinä vaikka se, että lastenhoitaja vois kouluttautua lastentarhanopettajaksi tai perhepäivähoitajaksi tai esimerkiksi sairaanhoitaja vois ryhtyä myyntihommiin, kouluttautua laborantiksi tai vaikka erikoissairaanhoitajaksi. Toimistoalallakin voi suuntautua myyntiin, markkinointiin, talouteen, matkailuun, tietotekniikkaan jne. Autoalan ihmiselläkin vaihtoehtoja on korjaus/huolto, myynti, kuljetus jne.
Kysyntää on myös monialaosaajille kuten esim. kiinteistönhuoltotehtävät.
Jos työtä ei saa, niin kokeilepa perustaa yritys. Yritys voi aluksi olla monitoimialan yritys eli teet vaikka siivousta henkesi pitimiksi, kunnes alat saada palkkaa.
Paljon riippuu myös rahatilanteestasi. Jos sinulla on työssäkäyvä puoliso ja asuntolainat maksettu eikä ole elätettäviä, niin rahalla ei kai niin suurta merkitystä. Jos kuitenkin pitäisi saada kohtuullista palkkaakin, niin unohda eläintenhoitajan työt sekä erilaiset keittäjän ja alimman tason hoitotyön tehtävät.- workworkwork
Uskoisin, että jos joku on työskennellyt lastenhoitajana ja ei tunnu enää unelmalta, niin tuskin LTO:ksi lähtee opiskelemaan. Sairaanhoitajat ovat jo vuosia valmistuneet erikoissairaanhoitajiksi suoraan.
Aika moni opiskelua suunnitteleva haluaa opiskella ihan uuden ammatin. Paljon kuulee, että hoitoaloilta lähdetään opiskelemaan vaatetusalaa ja vaatetusalalta taas hoitoalaa.
Suurin osa ihmisistä tekee työkseen sellaista mitä ei haluaisi. He pitävät pystyssä jonkun toisen unelmaa. Oma unelma jää täyttämättä ja se ei ole hyvä. Pitää lähteä opiskelemaan alaa, johon on palo, eikä pakko.
- pieni vitsi
tuo kuva oli kyllä hyvä, 50 vee miehiä ja kakskymppisiä naisia :D
- onivhu xog
Kaivosinsinööreistä on Suomessa huutava pula jo nyt, ja tulevaisuudessa vielä pahempi. Työllistymisnäkymät erittäin hyvät.
Jos olet mies, on siitä varmasti etua: mieluummin viisikymppinen mies kuin 25-vuotias nainen.
Hoitoalaa en suosittele vanhemmalle ihmiselle, koska ainakin lähihoitajan tms. työt käyvät fysiikan päälle ennemmin tai myöhemmin. - iuytrsdfgh
Kiinteistöhuolto.
- Ala Poliitikoksi
Poliittiseinperustein jaettavaan ministerinvirkaan vois työllistyä Suomes vaikkei osaisi hevonvittujakaan
johtamaltaanalalta kans iäkkäämpänä.
Ja kunnat ja valtio on täynnä jäsenkirja virkoja joihin tärkein pääsyvaatimus on
oma puolueellisuus.
Nokkimisjärjestys toimii.
Ala siis aktiiviksi työpaikalla tai poliitikoksi jossain puolueessa jos toimit oikein
urasi on hetkessä nousussa etkä enää muistele entistä ammattiasi.- ste FAN
Puolustus ministerin paikka vapautunee piahkoin. Nykyinen ministeri siirtynee kiinteistövälittäjäksi.
- kiinteistöpuolustaja
ste FAN kirjoitti:
Puolustus ministerin paikka vapautunee piahkoin. Nykyinen ministeri siirtynee kiinteistövälittäjäksi.
Tää oli paras "ehdotus" ;)
- Sosionomiksi
IHae sosionomikoulutukseen, työlllistyvät hyvin ja monenlaisiin tehtäviin mm.lastentarhanopettajiksi, vammaisohjaajiksi, erilaisiin neuvonta- ja ohjaustehtäviin ylipäätään.
- uty
Lue omaa alaasi pidemmälle. Mikäli siis se on mahdollista. Itse aloitan tradenomikoulutuksen merkonomina. Ikää 45.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009