Olin jokin aika sitten erään tuppukylässä olevan talofirman palveluksessa ja jouduin tuuraamaan palkkalaskentaa. Oli todella oyoa, että saman pätevyyden omaavilla henkilöillä oli tavattomat palkkaerot. Esim. asennuspäällikkö sai peruspalkkaa yli 4.000 €/kk ( kilometrikorvaukset päivärahat edustustilin), vaikka asiakaspalvelupäällikkö sai tyytyä nipin napin yli kahteen tuhanteen euroon ja hänen alaisensa alle kahteen tuhanteen euroon kuukaudessa! Nyt firma on velkasaneerauksessa, eikä asialla enää ehkä ole merkitystä, mutta kovasti jäi epäoikeudenmukainen kohtelu ihmetyttämään.
Tätä ihmetellen...
5
298
Vastaukset
- näkis vaa!
Palkanlaskijoiksi ei pääse "tuuraajat". Muutenkin tuo on valetta! 4000 € edut, hah, hah :((
- Nimijamerkki
Pikkufirmoissa voi kuule päästä tekemään vaikka mitä...kokemusta on. Ja sukupuoli on todellakin luutavasti syy eroon. Ihan faktalta tuo kuulostaa. Itse olen tehnyt kirjanpidon peruskirjauksia aikoinaan kesätöissä ilman kaupan alan koulutusta. Osasin perusasiat kyllä, itse opetelleena, kun pidin äitini pikkukaupan kirjanpidon ja silloin itse kirjoista opettelin - mutta se oli aika helppoa.
- jäsen X
Toihan on ihan paska palkka!
- onko näin?
Aivan mahdollista, jos isopalkkaisempi on mies ja teknisen koulutuksen saanut, pienipalkkaisempi nainen ja kaupallisesti koulutettu.
- Onbm
Hyvä liksa sulla on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192615
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138915- 45871
- 59827
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44785Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165766Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725