Olin jokin aika sitten erään tuppukylässä olevan talofirman palveluksessa ja jouduin tuuraamaan palkkalaskentaa. Oli todella oyoa, että saman pätevyyden omaavilla henkilöillä oli tavattomat palkkaerot. Esim. asennuspäällikkö sai peruspalkkaa yli 4.000 €/kk ( kilometrikorvaukset päivärahat edustustilin), vaikka asiakaspalvelupäällikkö sai tyytyä nipin napin yli kahteen tuhanteen euroon ja hänen alaisensa alle kahteen tuhanteen euroon kuukaudessa! Nyt firma on velkasaneerauksessa, eikä asialla enää ehkä ole merkitystä, mutta kovasti jäi epäoikeudenmukainen kohtelu ihmetyttämään.
Tätä ihmetellen...
5
305
Vastaukset
- näkis vaa!
Palkanlaskijoiksi ei pääse "tuuraajat". Muutenkin tuo on valetta! 4000 € edut, hah, hah :((
- Nimijamerkki
Pikkufirmoissa voi kuule päästä tekemään vaikka mitä...kokemusta on. Ja sukupuoli on todellakin luutavasti syy eroon. Ihan faktalta tuo kuulostaa. Itse olen tehnyt kirjanpidon peruskirjauksia aikoinaan kesätöissä ilman kaupan alan koulutusta. Osasin perusasiat kyllä, itse opetelleena, kun pidin äitini pikkukaupan kirjanpidon ja silloin itse kirjoista opettelin - mutta se oli aika helppoa.
- jäsen X
Toihan on ihan paska palkka!
- onko näin?
Aivan mahdollista, jos isopalkkaisempi on mies ja teknisen koulutuksen saanut, pienipalkkaisempi nainen ja kaupallisesti koulutettu.
- Onbm
Hyvä liksa sulla on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773095
- 862989
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191792- 271691
- 241677
- 211661
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321316Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299