Morjens! Mikä salamavalo olisi hyvä kyseiseen kameraan.Olen harraste kuvaaja ja kerralla pitääkin ostaa hyvä salama sikäli? Mikä lie hyvä ja onko ladattavilla akuilla olevia?
TV Nikonisti ;)
Salama Nikon D 5000 kameraan.
14
523
Vastaukset
- TV-Tuija
kallein nikonin salama on paras.
esim SB-900- nikonisti
Moi Kiitos,varmaan on hyvä. miten lie 200 eur paikkeilla olevat salamat.
- Tyytyväinen
nikonisti kirjoitti:
Moi Kiitos,varmaan on hyvä. miten lie 200 eur paikkeilla olevat salamat.
Minulla on tällainen Nikon-yhteensopivana:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19930/dbkss
Kamerarunkoni on D3100. - multa tuli
Tyytyväinen kirjoitti:
Minulla on tällainen Nikon-yhteensopivana:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19930/dbkss
Kamerarunkoni on D3100.Mulla on sen pikkuveli, Nissin Di622 Mark II. Puolet halvempi, ja riittävän hyvä.
- Nikonisti
multa tuli kirjoitti:
Mulla on sen pikkuveli, Nissin Di622 Mark II. Puolet halvempi, ja riittävän hyvä.
Juu kyllä nuo ovat varsin hyviä tosin hinta lähenee jo tuota nikon sp 700 ja sehän onkin jo myös hyvä kun mikä.
Jotenkin kallistuisin juuri nikon sp 700 mutta kommentteja lisää mm virran riittävyydestä kun pattereista on kysymys- Miten lie virran riittävyys aa pattereilla pitääkoös olla repullinen mukana pattereita? - hyvin kestää
Nikonisti kirjoitti:
Juu kyllä nuo ovat varsin hyviä tosin hinta lähenee jo tuota nikon sp 700 ja sehän onkin jo myös hyvä kun mikä.
Jotenkin kallistuisin juuri nikon sp 700 mutta kommentteja lisää mm virran riittävyydestä kun pattereista on kysymys- Miten lie virran riittävyys aa pattereilla pitääkoös olla repullinen mukana pattereita?Osta jotkut vähän paremmat akut ja tuiki niillä. Itsellä metz:ssä noilla eneloopeilla saa noin 450 kuvaa (4xAA).
- nikonisti;)
hyvin kestää kirjoitti:
Osta jotkut vähän paremmat akut ja tuiki niillä. Itsellä metz:ssä noilla eneloopeilla saa noin 450 kuvaa (4xAA).
Ok tartun nyt tuohon Eneloop patterien mainoistukseensi ja hommaan sellaiset.
Mulla ei ole vielä sitä salamaa mutta ladattavia pattereita tarvii myös muualle kotona.
Kyllä ladattavissa pattereissa on paljon eroja. Mitkä lie muut myös hyviä.
Enoloop ja.. - Nikonisti;)
nikonisti;) kirjoitti:
Ok tartun nyt tuohon Eneloop patterien mainoistukseensi ja hommaan sellaiset.
Mulla ei ole vielä sitä salamaa mutta ladattavia pattereita tarvii myös muualle kotona.
Kyllä ladattavissa pattereissa on paljon eroja. Mitkä lie muut myös hyviä.
Enoloop ja..Nissin Di866 Mark II -salamalaite voisi olla näin aloittelevan tai hiukan jo kuvanneen kuvaajan salamana riittävä. Tällä viikolla sitten hankin sen samalan.
Nikon sp 700 ja sb 900 ovat jo tosiammattilaisen salamavaloja.
Noissa on toimintoja tosipaljon joten käyttökin on hankalampaa tai ei jos harjoittelee ominaisuuksien käyttöä.
Useissa valokuvaus harraste jutuissa jopa salamalla kuvaamista tulisi välttää,no vääristää tai heijastaa tai jotain muuta ja monessa paikassa salaman käyttö on kielletty kokonaan. - Nissinisti (866)
Nikonisti;) kirjoitti:
Nissin Di866 Mark II -salamalaite voisi olla näin aloittelevan tai hiukan jo kuvanneen kuvaajan salamana riittävä. Tällä viikolla sitten hankin sen samalan.
Nikon sp 700 ja sb 900 ovat jo tosiammattilaisen salamavaloja.
Noissa on toimintoja tosipaljon joten käyttökin on hankalampaa tai ei jos harjoittelee ominaisuuksien käyttöä.
Useissa valokuvaus harraste jutuissa jopa salamalla kuvaamista tulisi välttää,no vääristää tai heijastaa tai jotain muuta ja monessa paikassa salaman käyttö on kielletty kokonaan.Kun hankkii salaman, jossa on riittävästi poweria, riittää teho sisätiloissa usein myös epäsuoraan valaisuun katon kautta heijastaen. Tällä saadaan useimmiten paljon miellyttävämpi valaistus kuin suuntaamalla välähdyspää suoraan kohteeseen.
- Nikonisti;)
Nissinisti (866) kirjoitti:
Kun hankkii salaman, jossa on riittävästi poweria, riittää teho sisätiloissa usein myös epäsuoraan valaisuun katon kautta heijastaen. Tällä saadaan useimmiten paljon miellyttävämpi valaistus kuin suuntaamalla välähdyspää suoraan kohteeseen.
Juu noinhan se onkin.Nyt sitten päätös on tehty ostan sen nikon sp 700 kuitenkin kun juttelin valokuvaus ammattilaisen kanssa. Yhtä mieltä oltiin siitä että muutkin riittää tehoiltaan ja ominaisuuksilta mutta ajattelin että jos myöhemmin uusin tasokkaampaan kameraan on mulla salamavalo näin valmiina sitten. Hinta ei ole suuren suuri eroltaan joten näin parasta.
Mitäs mieltä olette yleensä salamavalolla kuvaamisesta ja miten käytätte sitä. - J©B
Nikonisti;) kirjoitti:
Juu noinhan se onkin.Nyt sitten päätös on tehty ostan sen nikon sp 700 kuitenkin kun juttelin valokuvaus ammattilaisen kanssa. Yhtä mieltä oltiin siitä että muutkin riittää tehoiltaan ja ominaisuuksilta mutta ajattelin että jos myöhemmin uusin tasokkaampaan kameraan on mulla salamavalo näin valmiina sitten. Hinta ei ole suuren suuri eroltaan joten näin parasta.
Mitäs mieltä olette yleensä salamavalolla kuvaamisesta ja miten käytätte sitä.– yleensä suora salama pilaa kuvan, paitsi vastavalossa.
– epäsuora salama on erinomainen ratkaisu kun valo ei muuten riitä.
– sekavalossa salaman valo kannattaa suodattaa muun valon väriseksi, muuten tulee WB-ongelmia.
– orjatoiminnosta on usein hyötyä.
– varjojen loiventajana salama on kätevin ratkaisu
– rengassalama sopii muuhunkin kuin makrokuvaukseen, mm. muotokuviin - nikonisti;)
J©B kirjoitti:
– yleensä suora salama pilaa kuvan, paitsi vastavalossa.
– epäsuora salama on erinomainen ratkaisu kun valo ei muuten riitä.
– sekavalossa salaman valo kannattaa suodattaa muun valon väriseksi, muuten tulee WB-ongelmia.
– orjatoiminnosta on usein hyötyä.
– varjojen loiventajana salama on kätevin ratkaisu
– rengassalama sopii muuhunkin kuin makrokuvaukseen, mm. muotokuviinok noita pitääkin tavoitella.
- Metz 58
Rajala myy Nikoniin Metz 58:a alle 200€
- Nikonisti;)
Ok juu miellän itsekkin vastavalossa salaman käytön ja tänään luin pirkka lehdestä kun siinä annettiin vinkkejä ja oli siinä kameroitakin että kirjoittaja pitää yleensä aina miltei salamaa käyttövalmiudessa.
Minun salama asiat ovat nyt kunnossa ostin Nikon SB 700 salaman ja eneloop pattereita suosin ja tilasin netistä laturin ja patterit.Ostin samalla myös nämä tosi hyvät eneloop xx mustat patterit np 28 eur/4kpl satsi luulisi nyt pärjäävän.
Hyvää Vappua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1421712Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671372Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1751367- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761173- 591168
- 1191055