uusi koira

ukko ja tipsu

Heips
Meillä 4 vuotias kiinanplatsikoira, ollut meillä puolivuotta ja hyvin kotiutunut´. On uros joka leikattiin vuoden alussa. Pari viikkoa sitten meille tuli toinen ihanuus 1,5 vuotias tipsuneiti ( joka kohta menossa leikkaukseen) Ovat tulleet tosi hyvin juttuun. Neitonen vielä pennunoloinen ja kärttää toista aina leikkiin silloin toinen ottaa oman tilan sängynalta. Yöt nukkuvat sylityksin. Pihalla touhuavat irti kaksistaan.
Miten minun pitäisi suhtautua siihen kun tipsu-neito ottaa/härrää ukon leluilla ja joskus peuhatessa ukko käy murisemaan ja näyttää hampaita. Pitääkö tämä keskeyttää vai annanko niiden ottaa yhteen. Jos jokakerran lopetan murinan ja alistan murisijan loppuuko tämä lelujen omiminen?
Toisaalta onko han leikkauksesta lisäapuna ettei kiehnaisi niin ukon ympärillä, kun kiehnauksen lopuksi menee nalleaan nylkyttämmään.
Kertokaa ihmeessä neuvonne tähän pieneen pulmaani. Kiitos

4

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa rotua

Älä puutu asiaan .Ukko haluaa opettaa pennulle hierarkiaa. Ottaen huomioon koirien koon niin vaikka suurempi rähinä tulisi niin suuremmilta vahingoilta vältytään.
      Toi nylkyttäminen kuuluu alistamiseen-eli on leikkiä. Ei heti tartte leikkausta miettiä.
      Itselläni on kaksi kiinanpalatsikoiraa jotka aika ajoin selvittelevät mielipide-erojaan mutta asia on jäänyt uhoamisen tasolle.

• ukko ja tipsu

Kiitos neuvosta. Eivät onneksi kertaakaan ottaneet yhteen, tuota uhoamista on ollut ( murinaa, hampaiden näyttämistä).
        Nylkyttämisen takia en vie leikattavaksi, vaan siksi että edellinen perhoskoirani kuoli syksyllä märkäkohtuun, heti leikkauksen jälkeen. Koira ei kipujaan näyttänyt ja ei saanut ajoissa apua. En ota riskiä että tälläinen toistuisi, siksi leikkuutan terveenä ollessa. Tietty itsekäs syy, mutta vaistoaahan koira senkin että helposti huolestun ja pelkään.
        Varmaan hurmaavia tapauksia kaksi kiinanpalatsikoiraa, käykö ne miten pitkiä lenkkejä? Ukko on hurmannut "möllykkä" luontellaan minut täysin, sellaiset 3-4 km lenkkejä käy, välillä marhaillen ja välillä vauhti on hirmuinen kun irti voi olla kokoajan.

• samaa rotua2

Asun maalla ja meillä on iso aidattu piha -noin hehtaari -jossa on vapaata ja valvottua liikuntaa lisäksi lenkkeillään sään mukaan n 2 km/päivä.

Mukavaa kevään odottelua koko teidän karvanaamapoppoolle!

• ukko ja tipsu

Teillä on oikeen koirien paratiisi:))
        Ilonpisaroita teillekkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe