Minkälaista Palestiinassa on? Onko matkakokemuksia? Onko sinne turvallista matkustaa, onko siellä paljon ääriliikkeitä mellakoimassa yms.? Pääseekö rajan ylittämään kuinka vapaasti? Tarkoitan nyt vain Länsirannalle matkustamista. Gazaan en menisi.
Olen henkilökohtaisesti itse ennenkin matkustanut suht räjähdysherkillä alueilla, kuten, Kambodza, Myanmar, ja monet Afrikan maat.
Palestiina
6
328
Vastaukset
- En käynyt
siellä viime vuonna. Ei Länsirannalle pääsyssä ilmeisesti mitään ongelmia ole. Ainakin Itä-Jerusalemissa monet arabien matkatoimistot järjestävät matkoja esim. Betlehemiin. Se on ihan rutiinitouhua.
Eräässä Lonely Planetin ohjelmassa näytettiin matkaa Jerusalemista Ramallahiin. Sinnekin pääsi bussilla helposti. Takaisinpaluussa olikin sitten tarkemmat tarkastukset rajalla.
Tänään ainakaan ei ole turvallista, koska on ollut mellakoita. - Reissutati
Ei Palestiinaa kannata jattaa valiin. Jerikossa oli mukavia ihmisia ja hyvaa ruokaa. Tanaan menemme Betlehemiin. Suomalaisista pidetaan taalla.
Tarkastuksia on, mutta heilla on siihen syynsa. En ole nahnyt mitaan levotonta touhua taalla enka kokenut oloani uhatuksi.
Toivon, etta asiat selkiytyisivat ja rauha tulisi tanne. Etta se torkea pikkilanka-aita purettaisiin, etta palestiinalaisetkin saisivat elaa ja kulkea vapaasti. - njet...
Palestiina-nimistä valtiota ei ole olemassakaan.
- tirlittan...tan...ta
Voishan sitä koittaa ostaa lentolippua Palestiinaan????????? Minneköhän se veisi?
On vain alueet: Länsiranta ja Gaza............... - Tarkkana
Länsirannalla, varsinkin Hebronissa (Hevron) voi tapahtua ihan mitä vain. Sinut voidaan kidnapata, kiduttaa, tappaa surutta. En suosittele. Aika ajoittain tapahtuu turisteille. Vain jos sinulla on joku luotettava kristitty mukana, jonka paikalliset tuntevat. Nyt varsinkin tilanne räjähdyspisteessä. Ei oikein voi luottaa kehenkään. Väkivallalla ei ole logiikkaa.
- Tarkkana silti
Yleisesti kaikki ihmiset haluaisivat elää rauhassa, käydä töissä ja kasvattaa lapsensa, mutta ääriainekset pitävät paikallisväestöä tiukassa otteessaan. Jos tulisi rauha, rähjääjät jäisivät työttömäksi, tarpeettomaksi. Ilman heitä, olisi rauha tullut jo ajat sitten.
On alueita, missä kaikki elävät rauhassa mm. Haifa, Ma´alot Tarshicha. Siellä on koulutettuja ihmisiä molemilta osapuolilta, eikä heitä voi manipuloida. Terroristit tappavat surutta omiaankin ja siksi paikallise tukahduttavat turhat uhoajat yhdessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133738Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja273030Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2752809Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51935- 2251504
- 751271
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1671119Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk21097Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi311014Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä95961