Tuossa hetki sitten koitin herätellä Kawasakia talviunilta. Pyörä on ollut noin kuukauden tuossa katoksessa kylmässä, sitä ennen lämpimässä maanalaisessa parkkihallissa. Ei startannut pelkällä ladatulla akulla, joten koitettiin starttipilottia. Suihkautettiin hieman startatessa sinne aukkoihin mistä se ottaa ilmaa (Sori, olen "uusmotoristi", en siis tiedä pyöristä paljoakaan, juuri ajan korttia...). Siinä sitten kun startattiin ja suihkautettiin starttipilottia pari suihkausta, kuului hetken kuluttua kamala pamaus kun starttasin. Tankin alta, moottoritilasta nousi vähäinen määrä savua. Ei kuitenkaan mitään tulipaloa. Koitin startata uudestaan eikä vieläkään käynnistynyt.
Voiko olla, että moottoriin tuli jokin vaurio..? Pyörä on -94 ZZR.
Asiallisia kommentteja, kiitos :-9
Starttipilottia Kawaan.
3
2006
Vastaukset
- heheeehee
ei hyvää päivää !!!
Tommonen on kaikkein pahin talvisäilytys muoto,ensin lämpimässä ja sitten viedään suoraan kylmään.
Suuttimet on 100 varmasti valkoistaa möhnää täynnä,voi olla että onnistuu liottaminen uudella bensalla.´tai sitten ei.
1.pyöritä niin kauan että kaasarit ovat täynnä
2.laske bensat kaasareista pois
3.saattaapi lähteä nyt käyntiin kun kaasarit on taas täynnä.
4.jos ei lähde niin ilmanputsari pois ja auki jonka jälkeen suihkutat sitä startti pilottia kaasareille. - Suih - pam!
Starttipilot on erittäin helppo, halpa ja nopea tapa tuhota moottori.
Joskus ihmeteltiin miksi pieni dieselaggrekaatti ei käynisty, kunnes mitattiin kiertokanki. Oli se vähän yli millin painunut kasaan. Syy oli käynnistyseetteri, jota vehkeen omistaja kertoi ahkeraan käyttäneensä...
Se aiheuttaa niin suuren räjähdyksen palotilassa, että sitä ei pienen dieselin paikat kestäneet. Kyseessä oli Yanmar, eikä mikään Hong-Tzung.
Miksi ei sitten keväällä käynnisty? No nykyinen bensiini on molekyylirakenteeltaan sellainen, että hienoimmat jakeet haihtuvat talven aikana, joten bensassa ei ole niitä herkimmin syttyviä osia enää mukana. Tämän olen harjoitellut huolellisesti edelliskeväänä...- Hyvin starttipilotti
kuitenkin toimii kun sitä oikein käyttää. Möhkö-Kawa on nimittäin sellainen laite että kevään ensikäynnistys tekee häijyä jos pelkästään yrittää pyörittämällä käynnistää. Teen itse näin: Startilla vähän aikaa imua kaasareihin ja myös siksi että magneettiventtiili aukeaa starttinappulalla päästäen bensaa kaasareihin. Sitten satula pystyyn, ilmanputsarin kansi auki ja putsari pois. Pieni suhaus pilottia ja kone käynnistyy heti. Ainakin omasta mielestä tuntuu siltä että pilotin käyttö on pienempi paha kuin startin rikkominen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346