Onko toukokuun lopussa ko.paikoissa käyneitä?
Kumpiko on parin viikon reissulle mukavampi, ja vaivaavatko sateet kovasti. Olisi kiva kuulla ihan tavallisten tallaajien kokemuksia. Pariskunta 54 ja 62,
samet vai samui?????
18
753
Vastaukset
- pesäpalloilija
ei kumpikaan. yhtä huonoja valintoja kumpikin. odottakaa kesää, säästäkää matkarahat ja menkää korkeasaareen ja metsään kesällä retkelle. syksyllä mustikoita poimimaan ja marjapiirakan tekoon.
samaa paskaa siellä on kuin Suomessakin tarjolla. tilasin pizza centeristä pizzan tänään. ihan hyvää oli. hemmetin iso pizza ja hintakin halvempi kuin thaimaan matka. mikäs siinä. en jaksanut kokonaan syödä. iso pizza. saisi olla voimakkaammin maustettu. olisi voinut itsekin heittää jotain siihen päälle mutta ei jaksanut kun oli nälkä. saakutin hyvä olo on nyt. aijaijai kun maistui hyvälle.
kai tässä röökin vedän kun kupu on täynnä ja melkein jokelluttava olo. nimimerkistäni: mestaruussarjatasolla olin 90-luvulla. en kuitenkaan mitalia saanut kaulaan mutta ei se haittaa. vaikka olen kylläinen niin tekisi mieli syödä vielä. tosi ok makuista vaikka olisi saanut olla mausteisempaa.- Eikaikkikotonatolla
MEE HOITOON, JA NOPEASTI.
- kaikenlaisia
NIUVANNIEMEEN ÄKKIÄ !!!!!!
- ymmärsinkö oikein
Tarkoitatko Ko Samet (Rayongin edustalla) vastaan Samuin saari ??
Jos näin, niin Samuille sillä Sametin saari on varsin pieni joskin hyvät hiekkarannat. Kahdessa viikossa kuitenkin tylsistytte. - Kumpikin saarista
Koh Samui ja Koh Samet (ko=saari Thaimaan fonetiikan mukaan, kirjoitetaan usein koh, koska Thaimaan aakkoset eivät vastaa omiamme ja englannin kielen fonetiikan mukaan kirjoitus asu on silloin koh, thaimaalaiset jos osaavat toista kieltä edes vähän, se yleensä on silloin englanti) sijaitsevat molemmat Siamin lahden puolella. Samui vähän etelämpänä ja seudulla joskus myös myrskyää ja satelee toukokuussa enemmän, muttei mainittavasti, sateet ovat poikkeuksetta melko lyhyitä kuuroja molemmissa paikoissa.
Samui on halkaisijaltaan n. 40km, siis ympäriajo n. 100 km, Espanjan muotoinen (ei pyreneiden niemimaan), mutta nähtävää ei juuri ole. Hyvin pieniä kaupunkeja, kyliä ja rantahotelleja. Pääpaikassa Chaweng, turistit ovat suurelta osin nuoria, 18-25 vuotiaita, toki kaikkia ikäluokkiakin näkeen. Nuoret suosivat käydä täysi/puolikuunjuhlissa Koh Phang Ngan saarella 1 tunti pohjoiseen Samuilta parikertaa kuussa ja ne juhlat ovat paljon viinaa, huumeita, varkauksia jne.
Rauhallisia rantahotelleja löytyy Samuilta kyllä myöskin paljon, pohjois ja länsipuolella saarta ja jos lähtee Chawengista muualle. Saarelta pääsee helposti myös Koh Phang Ngan (1h) ja Koh Taon (3h) saarille laivoilla. Tao on sukeltajien saari, maapähkinän muotoinen pikkusaari n. 10km pitkä, hyvät snorklauspaikat.
Koh Phang Ngan pohjoisosissa on myös hyviä rauhallisia rantoja ja bungaloweja sekä snorklauspaikkoja.
Koh Samet sijaitsee Rayongin kaupungin Ban Phe kylän rannasta vain puolen tunnin venematkan päässä, laivoja menee useita edestakas joka päivä ja lippu maksaa pari euroa. Samet on pieni saari, 8km pitkä jäätelötötterön muotoinen, aivan upeat rannat ja kirkas vesi, hyviä snoklauspaikkoja ja rauhallista menoa. Sopii erinomaisesti sellaisille jotka haluavat viettää rantaloman. Samet on myös halpa verrattuna Phuketiin, Samuille, Krabiin, Khao Lakiin, Hua Hiniin. Kaikki normiostokset pystyy saarella tekemään helposti, kauppoja on, mutta jos aikoo "ostosmatkalle", kannattaa mennä laivalla Ban Pheen tai Rayongiin, Pattayalle (n. 80km) tai Bangkokiin.- tiuku
Kiitos asiallisesta vastauksesta, Samet taitaa vetää pitemmän korren:)
- että silleen
Heippa riemuaivo !
Poimin viisauksistasi ne oleellisemmat eli Samui on Espanjan muotoinen ja Samet muistuttaa jäätelötötteröä.
Myös lyhyt thai kielen oppitunti oli varsin antoisa.
Hyvää Pääsiäistä kaikille !
- bangkokberttaB
Kumpi parempi,se riippuu mitä lomaltanne haette.Jos haluatte rantalomaa
ja rauhaa,se onnistuu Ko Sametilla,saarihan on vain noin 6 km pitkä ja pari km
leveä,pikku saari.Nykyisin kyllä jo esim.rannalla kaikenlaista kauppiasta ja
vaikka saari luonnonpuisto onkin niin rakennustoimintaa on,tiet huonot ja kuoppaiset.Mutta siis jos haluat maata auringossa niin rannathan ovat hienot
ja toisaalta saari sukeltajien suosiossa.
Ko Samui on Thaimaan toiseksi suurin saari (Phuket eka) pinta-ala 228 km2
ja lentokenttäkin saarella on.
Kallis paikka,jossa saa myös shoppailuhalunsa tyydytettyä,alkaa olla
melkoinen turistirysä.
Säätiloja on vaikea ennustaa tarkkaan,melkovarmasti toukokuulla sataa
jonkunverran,vaikka yleensähän ne ovat kuurosateita,lämmintä kyllä on.
Molemmissa paikoissa olen käynyt kerran ja katson sen riittävän.
Kun itse en harrasta vesiurheilua pidän mantereen paikoista,saaret eivät ole
minun juttuni,vaikka voihan niillä pistäytyä,mutta 2 viikkoa,ei kiitos.- tiuku
kiiitooooooooooooooos:)
- Totthan toki
Riippuu, ja monestakin asiasta, mutta..
Koh Samet ei ole toiseksi suurin, vaan Koh Chang, tuolla suuruudella ei ole merkitystä siellä, koska Samuilla, joka on vasta kolmanneksi suurin, ei ole juurikaan nähtävää, kuten ei Koh Changillakaan tai Sametilla, kaikki ovat tyypillisiä pieniä thaituristipaikkoja.
Samet on pituudeltaan n. 7 km linnuntietä, maantietä pitkin pohjoiskärjestä eteläkärkeen (joissa kärjissä molemmissa paikkoissa olen käynyt 3-4 kertaa, Sametilla 5 kertaa ja Samuilla 4 kertaa) on n. 11-12km, puolet tuosta tiestä on melko huonossa kunnossa, mukava ajella mopolla.
Sukellustoimintakin saarella on todella olematonta, joitakin vuosia sitten saarella oli 3 sukellusliikettä, viime vuonnakin 2, joista vain toinen virallisesti ja se ainoa virallinen oli 3,5x3,5m kokoinen aaltopeltikoju, joten ei tuo sukellustoiminta niin kovin "suosittua" saarella ole, verraten moniin muihin paikkoihin (esim. koh Tao, Khao Lak, Phi Phi jne.).
Snorklaamaan pääsee monilta paikoin suoraan rannalta ja etelässä onkin yksi aivan erinomainen paikka siihen. Asumiseen löytyy paljon eritasoisia majoituksia ja yhteydet Bangkokiin ovat hyvät.
Samuilla on lentokenttä, se on yksityisomistuksessa, siksi lennot sieltä/sinne ovat hieman normaalia kalliimmat (yhdensuunnan lento 3000THB ja yli) sekä lentoja ei ole kovin monia päivittäin, joten ne kannattaa varata ainakin viikkoa ennen, jos ei halua riskeerata ehtiä kotiinlähtöön Bangkokista tai Phuketista.
Sametilta pääsee veneellä puolessa tunnissa valoisaan aikaan milloin tahansa mantereelle ja Ban ÅPhestä vaikka taksilla Bangkokin lentokentälle 2,5 tunnissa.
- Rayong
Hei Tiuku!
Vain koh Sametilla käynyt eli en voi verrata, sen vain voin sanoa että Koh Samet ympäristöineen on kuitenkin paljon paljon edullisempi paikka kuin esim Koh samui. Pan Phessä hyvin varusteltuja päivittäistavarakauppoja, toreja, matkamuistokojuja, apteekki, pankkeja, pankkiautomaatteja, optikko, lääkäri. Minulla on 2010 rakennettu omakotitalo 200 m päässä 11 km pitkästä rannasta 6 km päässä Pan Phen kylästä. Käymme itse matkoillamme yleensä kerran Koh Sametilla mutta sitten kiireesti palaamme " omalle " rannalle. Jos teitä kiinnostaisi vuokrata taloani niin se on vapaana 4.5 alkaen. Jos kiinnostaa niin katsokaa googlesta sanalla verkkkopirkko ja sitten vasemmasta laidasta näppäätte asunnot ja kiinteistöt ja sen jälkeen ulkomaanasunnot niin ilmoitukseni on ekalla sivulla otsikon alla lomakeidas thaimaassa meren tuntumassa Rayongissa. Asunto sopii erityisen hyvin eläkeläisille ja pariskunnille. ota yhteyttä jos innostutte - Ohjeita
Thaimaassa paljon matkailleena haluaisin suositella sinulle/teille vielä yhtä vaihtoehtoa, joka aikaisemmin mainittiin.
Ko(h) Pan Ngan: Lomprayah-katamaraanilla n. 25-30 min pohjoiseen Ko Samuilta.
Edullisempi hintataso kuin Samuilla ja enemmän kierrettävää ja katsottavaa kuin Sametilla.
Älkää majoittuko saaren Hat Rin-rannalle, joka on nuorison suosima bilemesta, vaa esimerkiksi Haad Yaolle tai Haad Salatiin.
Sekä korkeatasoisia että edullisia majoitusvaihtoehtoja löytyy. Esimerkkinä:
http://haadyaoresort.com/
Kokeilkaa. Ette pety!- tiuku
voi että täällä on kivojakin ihmisiä vastaamassa eikä vaan taukkeja kiitos kaikille. Nyt kävi niin kehnosti, että lommmoo ei sanut kun viikoksi joten Parga kutssu toukokuussa, ja jouluksi varattu lennot Krabille ja salainen pikku hotelli Lantalla joulunviettoon;)
kiitos kaikille ja kun taas mahdollista sinne Thaikkuihin vaan. ESyyskuussa olis 2 viikkoa lomaa, mutta taitaa ollapahin aika vuodesta mennä sinnepäin. t .tiuku - mitä nyt riistäjätär
tiuku kirjoitti:
voi että täällä on kivojakin ihmisiä vastaamassa eikä vaan taukkeja kiitos kaikille. Nyt kävi niin kehnosti, että lommmoo ei sanut kun viikoksi joten Parga kutssu toukokuussa, ja jouluksi varattu lennot Krabille ja salainen pikku hotelli Lantalla joulunviettoon;)
kiitos kaikille ja kun taas mahdollista sinne Thaikkuihin vaan. ESyyskuussa olis 2 viikkoa lomaa, mutta taitaa ollapahin aika vuodesta mennä sinnepäin. t .tiukusulla tuntuu rahaa ukkos kanssa riittävän. se on hyvä. kansaneläkeläiset, jonka selkänahasta osittain palkkanne revitte voivat vain unelmoida ulkomaanmatkasta Thaimaahan. No, etköhän hel vettiin aikanasi pääsy, ainakin siihen paikkaan kaltaisesi paskiaset kuuluvat. Kuolet pian joten nauti riistäjyydestäsi viimeiset vuodet, jotka sulla on jäljellä, jos olen oikeilla urilla.
Varmaan olet osallistunut lakkoihin saadaksesi lisää liksaa ja olematta lakkoilematta kansaneläkeläisten takia. Varakkaan miehen osasit valita. Omistusasunto oikein hänellä. - ffffffffffffffffffff
mitä nyt riistäjätär kirjoitti:
sulla tuntuu rahaa ukkos kanssa riittävän. se on hyvä. kansaneläkeläiset, jonka selkänahasta osittain palkkanne revitte voivat vain unelmoida ulkomaanmatkasta Thaimaahan. No, etköhän hel vettiin aikanasi pääsy, ainakin siihen paikkaan kaltaisesi paskiaset kuuluvat. Kuolet pian joten nauti riistäjyydestäsi viimeiset vuodet, jotka sulla on jäljellä, jos olen oikeilla urilla.
Varmaan olet osallistunut lakkoihin saadaksesi lisää liksaa ja olematta lakkoilematta kansaneläkeläisten takia. Varakkaan miehen osasit valita. Omistusasunto oikein hänellä.no just joo,eka suomalaiset mesoo tällä palstalla et thaimaa on kehitysmaa ja et suomi on sosiaaliturvineen ja eläkkeineen jotain upeaa.
nyt valitetaan ettei se riitä edes lomalle kehitysmaahan.
mä olen alle nelikymppinen ja muutan ensi vuonna thaimaaseen (talo siellä on jo)ni sit ei tarvii lennellä sinne lomalle.
oletko sä muuten joku kommari kun haluut kaikille samaa paskaeläkettä ku itsellesi?
tää on just tätä katkeraa perisuomalaista vihaa ja kateutta. - jhtfde
sulla tuntuu rahaa ukkos kanssa riittävän. se on hyvä. kansaneläkeläiset, jonka selkänahasta osittain palkkanne revitte voivat vain unelmoida ulkomaanmatkasta Thaimaahan. No, etköhän hel vettiin aikanasi pääsy, ainakin siihen paikkaan kaltaisesi paskiaset kuuluvat. Kuolet pian joten nauti riistäjyydestäsi viimeiset vuodet, jotka sulla on jäljellä, jos olen oikeilla urilla.
Varmaan olet osallistunut lakkoihin saadaksesi lisää liksaa ja olematta lakkoilematta kansaneläkeläisten takia. Varakkaan miehen osasit valita. Omistusasunto oikein hänellä.Älä juo eläkerahojas ekapäivänä,säästä niin voit joskus päästä thaikkuihin jos et kuole viinaan sitä ennen....
- bikkubike
Varmaan olet osallistunut lakkoihin saadaksesi lisää liksaa ja olematta lakkoilematta kansaneläkeläisten takia. Varakkaan miehen osasit valita. Omistusasunto oikein hänellä.Voi Sinua,joka olet jostain syystä katkeroitunut ja kateellinenkin,en voi muuta
kuin sääliä.
Olen "ukkoni" kanssa tehnyt töitä yli 35 vuotta,siis molemmat,ja jokaisesta
pennistäni olen verot maksanut ja eläkkeestäni maksan edelleenkin.
Ihan hyvällä omallatunnolla matkustan minne tahansa ja koska tahansa.
Maksan matkani,enkä motkota hinnoista.Olen siinä onnellisessa asemassa,että
näin voin tehdä,enkä ymmärrä miten nämä mainitsemasi kansaneläkeläiset
liittyvät tähän matkailuun.Se onko rahaa paljon vai vähän ja miten sitä kukin
elämässään käyttää,onkin sitten eri juttu.Ja olet oikeassa siinä,että lakkoillut
olen,montakin kertaa,siitä hommasta sinä et ilmeisestikään tiedä mitään.
Kun näin katkera olet,niin älä ihmeessä lue matkailupalstoja,hanki apua
pahoinvointiisi.
Ja asiaan Thaimaa on ihana paikka,koska en harrasta vesiurheilua,enkä
lekottele rannalla,niin mielelläni suuntaan Pohjois-Thaimaahan ja ehdottomasti
joka reissulla olemme muutaman päivän Bangkokissa,on se niin IHANA.
Temppelit lumoavat ym.ym.
Ihania matkoja kaikille saarille tai mantereelle. - hjhjhfreetukikjkjhgh
bikkubike kirjoitti:
Voi Sinua,joka olet jostain syystä katkeroitunut ja kateellinenkin,en voi muuta
kuin sääliä.
Olen "ukkoni" kanssa tehnyt töitä yli 35 vuotta,siis molemmat,ja jokaisesta
pennistäni olen verot maksanut ja eläkkeestäni maksan edelleenkin.
Ihan hyvällä omallatunnolla matkustan minne tahansa ja koska tahansa.
Maksan matkani,enkä motkota hinnoista.Olen siinä onnellisessa asemassa,että
näin voin tehdä,enkä ymmärrä miten nämä mainitsemasi kansaneläkeläiset
liittyvät tähän matkailuun.Se onko rahaa paljon vai vähän ja miten sitä kukin
elämässään käyttää,onkin sitten eri juttu.Ja olet oikeassa siinä,että lakkoillut
olen,montakin kertaa,siitä hommasta sinä et ilmeisestikään tiedä mitään.
Kun näin katkera olet,niin älä ihmeessä lue matkailupalstoja,hanki apua
pahoinvointiisi.
Ja asiaan Thaimaa on ihana paikka,koska en harrasta vesiurheilua,enkä
lekottele rannalla,niin mielelläni suuntaan Pohjois-Thaimaahan ja ehdottomasti
joka reissulla olemme muutaman päivän Bangkokissa,on se niin IHANA.
Temppelit lumoavat ym.ym.
Ihania matkoja kaikille saarille tai mantereelle.meidänkin perhe käy käytännössä vain pohjois thaimaassa mistä ei juurikaan naillä palstoilla kirjoitella yhtään.
puhutaan vaan pattajasta ja phuketista ja luullaan et siinä se thaimaa sitten onkin.
2 ehkä maailman pahinta turistirysää ja sen perusteella päätetään että kaikki on huijareita tai maksullisia...säälittävää todellakin.
ihan sama kun ranskalainen tulee pariksi viikoksi suomeen ja sanoo et kaikki on juoppoja tai sisäänpäin sulkeutuneita mörököllejä.
mut sen olen huomannut että tää kaikki thaimaan skeidapuheiden oikaisu on totaalisen turhaa puuhaa ja menee kuuroille korville,rasistiääliöille on ihan turha selittää mitään.
suomalaisella on kaikki asiat loistavasti niin kauan kun ei ole paremmasta tietoa.
onneksi mä avasin ajoissa silmäni ja tajusin alkaa junailee asioitani niin että on mahdollisuus päästä suomesta pois aina kun alkaa ahdistaa tää touhu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757