Mulla on ongelma ):

Same-

Hei vain :)

Eli siis oon jo pidemmän aikaa halunnu alkaa harrastamaan tanssia, MUTTA oon tosi esiintymiskammoinen, ujo ja sellanen niin en ehkä haluais tunneille. Musta tuntuu et opin kauheen hitaasti.

Oon yrittäny opetella jonkun esim. K-pop musiikkivideon tanssia ja shufflee (sitä mitä ne LMFAOn tyypit tekee :D), mutta ei oikeen tunnu onnistuvan. Tavallaan haluaisin ettei kukaan näe kun yritän oppia tanssimaan, mutta samalla haluan että joku kertoo jos näytän tyhmältä, teen jotain väärin yms.

Tosiaan niin tykkään joistain niistä k-pop musiikkivideoiden tansseista, shufflesta ja yleensä tanssista. En tiedä mikä laji mulle sopis. Mä tykkäisin hirveesti mennä joihinki discoihin ja sellasiin ja tanssia ihan kunnolla ja sellasta. En tiiä. Oon kai aika huono selittään :DD Toivottavasti tajusitte.

Mutta siis joo. Ihan jos tarvii tätä tietoo, nii oon 15v aika pienikokonen tyttö :D Ja sit musiikkimaku on aika laaja.

Ai niin ja jos löydätte jotain hyviä tanssivideoita niin saatte toki linkata :DD
Toivottavasti saan apua mahollisimman nopeesti, koska haluaisin jo tanssia. Kiitos jo valmiiksi niille jotka auttaa! :)

2

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elwood Blues

Hei Same,

Minäkin olin nuorena niin ujo, etten uskaltanut tanssia. Rohkaistuin vasta nelikymppisenä aloittamaan paritanssiharrastuksen ja nyt siitä on tullut minulle tärkeä harrastus ja nautin lavatansseissa käynneistä.

Kerrot että haluaisit että joku kertoo jos näytät tyhmältä kun tanssit. Kukaan ei varmasti halua niin tehdä ja loukata tunteitasi. Onko tämä samalla sinun pelkosi, että häpeät sitä jos näytät tanssiessasi tyhmältä? Sinulle voisi olla avuksi jos voisit keskustella jonkin luotettavan ja turvallisen ihmisen kanssa tästä tunteesta. Puhuminen voi auttaa sinua vapautumaan häpeän kahleista.

Itsekin olen hidas oppimaan uusia juttuja tanssimisessa. Monesti harjoittelenkin yksin kotona asioita. Yksin harjoittelu on turvallista kun ei tarvitse pelätä virheitä. Mukavalta tuntuu kuulla että sinäkin olet yrittänyt opetella itseäsi kiinnostavia juttuja. Yksin harjoittelemalla on mahdollista oppia.

Oletko harkinnut, että ottaisit muutaman tunnin yksityisopetusta? Itsekin olen käynyt yksityistunneilla kun tarvitsin tukea pärjätäkseni ryhmässä. Harmi, että ne ovat aika kalliita, mutta niillä kyllä oppii todella hyvin kun pätevä opettaja näkee heti mitkä ovat sinun tärkeimmät kehittymisalueet. Opetus on kannustavaa ja sitä kautta voisit saada lisää rohkeutta osallistua ryhmätunneille.

Toivottavasti pääset pian tanssimaan :)

• Pii on 3.0

Nämä paritanssit ovat pitkälti alkaneet aatelispiireissä, jotka tarvitsivat uusia , erilaisia viihdytysmuotoja, Myös esim, hiihtokeskukset olivat samaa luokkaa.
        Nykyiset ns, vanhaintanssit ovat perintöä aatelisvallan ajoilta, jolloin pidettiin ns, Debytanttitanssiaisia, siellä esiteltiin seurapiireille uudet, juuri neitoikään tulleet tyttäret.
        Se oli varmasti jännittävämpi paikka, kuin nykyisen ajan lava- ja paritanssit, jotka ovat syntyneet tavallisen väen toimesta. ei siellä tarvii jännittää, vaan mennä musiikin mukana.
        Harjoittelua on monen moista, mutta esim, kirjastojenkin kautta saattaa saada tilattua tanssiopetusvideoita, jotka on alussa ihan hyviä. Myös Tanssiseurojen liiton sivuilta löytyvät kaikenlaisten tanssien askeleet , joista alussa Foksin perusaskeleet, tanssi alkaa miehen vasemmalla, eteen , Fokseja on sekä nopeita että hitaita.
        ..Hidas ..hidas.. nopea .. nopea , .. käännös, eli pivot , pyörähdys. naisen askel on peilikuva, -Tämän kun oppii, niin sitten eteenpäin ,
        - Ja esim, Heikki Kahila sanoo että askelten toisto opettaa muistamaan , sitä kannattaa harrastaa ihan kotona,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      87
      2071
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      756
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      701
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      598
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe