Honda hornet 600f etupyörä heiluu, auttakee.

Aloittelevahondamies

Jees eli -99 vm olevassa hornetissa huomattii viime syksynä pikku vika, kun maantienopeuksissa ottaa kädet pois tangolta, tanko (ja etupyörä) alkaa vipattaa aivan jäätävästi siinä missä normisti tangon pitäis pysyä täysin suorassa kunhan tarpeeksi nopeutta.
Lisäksi kun kaverin kanssa testailtiin että toinen piti etupyörää paikallaan ja toinen heilutti tankoa, tanko antoi hieman periksi ja liikkui suhteessa etupyörään.
Vaihdettii stefat ja laakerit molempiin pyöriin, ei vaikuttanu tohon tangon jämäkkyyteen.
Olen itse melko uuni-tuore motoristi vielä ja nämä huolto hommat sun muut aika lailla kehityksen alla, auttakaahan kokeneemmat että sais tankoon jämäkkyyttä ja turvallisempaa ajoa, vähän orpo ajella ku tommose väljän tuntunen tuo etupyörä-tanko väli.
Kiitoksia vaan jo valmiiksi vastanneille.

8

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1000rr

      Ohjauslaakeri kannattaa tsekata. Kuin myös swingin laakeri. Joskus myös kulunut rengas voi antaa ihme värinöitä. Muuta ei nyt just tule mieleen mutta noi nyt ainakin kannattaa katsoa.

      1 hondasta!

    • Vanhempihondamies

      Onko takalaukkua? Mulla ainaki Warressa se aiheutti samanlaisen vapinan.
      Varsinkin tyhjänä. mut ku laitto sinne painoa ni vapina vaimeni.

    • Aloittelevahondamies

      Jes pitääpä seuraavalla kerralla hondaa rassatessa tarkistaa nuoki vielä, kiitoksia 1000rr!
      Ei ole takalaukkua pyörässä, tosin täytyypä pitää mielessä tulevaisuuden varalta jos oon laukkuja hommaamassa että näin voi käydä, kiitokset vain!

    • Rengasvika?

      Ensin tarkistaisin ettei renkaassa ole vikaa ja vanne on suora. Vanteen suoruuden pystyy itsekin helposti tarkistamaan jos vain etupyörän saa ylös. Renkaan tasapainotuksen tarkistuskaan ei ole vaikea homma mutta rakenteellisen vian löytäminen saattaa olla. Jos rengas on ns. ehtoopuolella, niin vaihdata se uuteen. Siinä tulee kaksi mahdollista vikakohtaa kuitattua kerralla.

    • ghjuy

      Ohjauslaakeri kulunut tai löysällä. Purettava tarkistuksen ajaksi, Sillä sitä ei pysty päättelemään etuhaarukkaa niivittelemällä. Tai jos välys tuntuu näin on laakeri täysin paska.

    • Herhiläinen

      Selvisikö vika ikinä. Olisi mukava tietää mikä mätti. Itselläni Hornetissa samaa käytöstä havaittavissa. Eturengas on tosin aivan lopussa ja menossa vaihtoon. Saapi nähdä korjaantuuko renkaan vaihdolla ja tasapainotuksella.

      • Herhiläinen

        Renkaan vaihdolla ja tasapainotuksella ilmiö korjaantui.


      • Eturenkaan vaihto
        Herhiläinen kirjoitti:

        Renkaan vaihdolla ja tasapainotuksella ilmiö korjaantui.

        tuo usein uskomattoman parannuksen ajo-ominaisuuksiin vaikkei vanha näyttäisikään olevan aivan lopussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe