HOAS:ilta pois. JES JES JES!!!!!!!!!!!

vitunhoas

Vihdoin pääsen muuttamaan HOAS:in soluhelvetistä pois. En voi soluasuntoja suositella kenellekkään, aivan perseenreiästä kaikki soluasunnot, aivan uskomaton fiilis, että vihdoin pääsee muutamaan pois.

JA KAIKILLE JOTKA OVAT MUUTTAMASSA HOASILLE, NIIN EN SUOSITTELE! AIVAN PERSEESTÄ KAIKKI HOASIN KÄMPÄT, KÄMPPIIN TULLAAN OMILLA AVAIMILLA ILMAN LUPAA, SEINÄT ON PAHVIA JA OMAA RAUHAA EI OLE JA KAIKKI ASUKKAAT PÄÄSÄÄNTÖISESTI MAMUJA. KARTTAKAA HOASIN PASKALUUKKUJA VIIMEISEEN ASTI, MUUTTAKAA VAIKKA FORENOMILLE ENNEMMIN SEKIN ON JOPA PAREMPI!!!!

17

2767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se pieni ero

      HOAS on halpa, soluhuoneet ainakin pari vuotta sitten 200-300e/kk. Tervemenoa vaan etsimään samalla rahalla kattoa pään päälle. Jotain Forenomia ei voi suositella kuin paskana vitsinä, ja ei kai niissä läävissä muita asukaan kuin ulkomaalaisia komennusmiehiä pakon edessä.

      Se että soluasuminen itsessään on perseestä on totta mutta kokonaan toinen juttu.

    • ------------------

      Itse olen asunut reilut kaksi vuotta HOASin pienkaksiossa. Pienkaksioitahan ei suoraan tarjota aloittaville opiskelijoille, vaan niihin pitää itse hakea.

      Toki naapureissa on joitakin hieman "erilaisia" ja välillä mietityttää ovatko ne kaikki 30 ikäiset tummat pojat todella opiskelijoita. Mutta pahinta meteliä pitävät SUOMALAISET MAALTA MUUTTANEET opiskelijat. Toisen tai kolmannen polven kerrostaloasujat osaavat järjestyssäännöt paremmin.

      Asuntoon ei ole koskaan tultu omin avaimin ilman lupaa. Huoltoyhtiö lähetti tarkastuskäynnistään ilmoituksen paria viikkoa ennen kyselyn jossa myös tiedusteltiin mahdollisista lemmikkieläimistä ym. syistä miksi asuntoon ei voisi tulla asukkaan olematta paikalla.

      Mistä muualta saat kaksion alle 400 € /kk? Ja kyllä, olen myös asunut yksityisen vuokranantajan yksiössä Helsingin kantakaupungissa. Ei se sen auvoisempaa ollut, vaikka mielikuvatasolla saattaa asia siltä tuntuakin.

    • viikissä

      Olen asunut nyt kaksi vuotta Hoasin kahden hengen solussa. Talo ei oleuusi, joten eristyksissä olisi parantamisen varaa ja vedenpaine suihkussa ei päätä huimaa. Kämppikseni on kuitenkin erittäin mukava ihminen, jonka kanssa ei ole ikinä tarvinnut riidellä esim. siivouksista. Sijainti ja vuokrakin ovat kohdallaan. matkaa opiskelupaikkaan 5 min kävellen ja vuokra 260€/kk. Eli, kuten näissä keskusteluissa ennenkin on sanottu, soluasuminen on täysin arpapeliä; joku kokee, että elämä on helvettiä ja toinen viihtyy.

    • tämänkin kokenut

      HOAS on malliesimerkki siitä, että halvalla ei saa hyvää. Asunnot talvisin kylmiä, kesäisin pätsejä, paska haisee, lattiat natisee... vaikka mitäpä sillä on väliä, kun on satavuotta vanha muovimatto allaan homeiset laudat.

      Ikkunat vetää ja edes palovarottimia ei olet katossa.... paska läävä varustettuna paskoilla naapureilla. Mamuja, narkkeja ja "ikuisia opiskelijoita", eli luusereita.

      Hoasin asunnot ovat rotanloukku, jonne JOUTUU kun ei ole rahaa parempaan. Niin se vain on.

      • Street

        Hoasilla vissiin on tapana, että porukat hoitaa ite palovarottimen.. Ainakin sopimusehdoissa niin lukee, että asukkaan tulee hankkia palovaroitin ja huolehtia siitä.. Ite oon ainakin saanu "mahtavan" kaksion koulun läheltä.. Toki siinä on pikku vikoja, mutta ne ovat lähinnä kosmeettisia.. Ja tällä rahalla kun pk-seudulta saa niin olen ihan tyytyväinen kämppään.. :D


    • hd

      Voiko aloittava opiekelija siis saada Hoasilta yksiön tai kaksion vai onko ainoa vaihtoehto solu?

      • sven-erik

        Ei voi saada, eikä soluakaan välttämättä ehdi saada opintojen alkuun mennessä. Kaksiota ei voi saada yksin kukaan.

        Jos haluaa nirsoilla asumisessa, ei auta kuin mennä töihin...


      • ...
        sven-erik kirjoitti:

        Ei voi saada, eikä soluakaan välttämättä ehdi saada opintojen alkuun mennessä. Kaksiota ei voi saada yksin kukaan.

        Jos haluaa nirsoilla asumisessa, ei auta kuin mennä töihin...

        Kaksion voi saada yksin.


    • hghghfg

      Voi saada pienkaksion Espoosta tai Vantaalta ( Laajasalosta?) jos on lemmikki. :) Jollakin ollu kaksio kusettamalla HOAS:lle omistavansa lemmikin. Iteltä löytyy kyllä tyttökissa

    • lutikan kaverina

      Hoasilla on lemmikkejä omasta takaa,LUTEITA,kihisee ja kuhisee ja se haju voi tulla niistäkin ,ihanaa!

      • Fidesssss

        Täytin just tässä vikailmoitusta Hoasille. Jäi vaivaamaan, kun siinähän kysytään, että onks lemmikeitä. Niin en tiedä, että onko nää luteet haitaks huoltomiehelle. Laitoin kyllä, että tervetuloa, ei haittaa näistä mun lemmikeistä. ;)

        Nää ököt oli jo valmiina kun muutin. Nyt yritän miettiä, miten pääsen tästä helvetistä pois. Karmee ihottuma ja lämpö nousee kun nuo syö.


    • kuka pakotti

      ei sinne ketään väkisin viedä, mikset ostanut omaa?

      • skkaeee

        Hmm.... Annas kun mietin... Oletko kuullut opiskelijoiden miljoonatuista, tulorajoista jne? Kaikilla ei ole pappa betalar meininki.


    • gjkhkhlk

      Meilläkin luteita :( ! varsinkin vanhoja HOAS-taloja on syytä välttää!

    • Titu33

      HOAS ottaa rahoitusta toimintaansa myös pimittämällä takuuvuokria ja keksimällä korjattavaa, kun muutat pois. Pahimmat opiskelija solut mitä olen Suomessa nähnyt ovat olleet HOASin. Onneksi en itse ole koskaan joutunut niihin asumaan.

      • Jos et ole koskaan asunut HOAS:in solussa, niin millä pätevyydellä voit niitä arvostella??


    • Ota_osakunnalta_asunto

      Hoas on aivan surkea kyllä

      Asuin kahdessa eri kämpässä ja kummallakin kerralla yritettiin pidättää takuuvuokra väärin perustein kunnes uhkasin haastaa oikeuteen.

      Solussa kämppäkaveri kokkasi keskellä yötä ja paiskoi ovia, mutta Hoas ei ollut valmis antamaan varoitustakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe