Töitä ulkomailta...

herraasiallinen

Eli miten löytäisin töitä ulkomailta (Espanja, USA, GB jne.), muutakin kuin sitä ainaista puhelinmyyntiä.

Matkaoppaan ammatti on aina kiinnostanut, mutta muitakin saa ehdotella. Lisäksi mitä kautta sait tämän työsi. Sisäisellä siirrolla vai joltakin nettisivustolta?!

Olen 20v lukion käynyt mies, joka on lopen kyllästynyt Suomeen.

11

1282

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herraasiallinen

      Neuvot ois kivoja

      • 7

        USAn voit ainakin heti unohtaa, ei mitaan mahdollisuuksia.


    • ei_ole_

      Aloita etsimalla mita loytyy.
      Monster.com voi olla yksi aloitukseksi.. samoin esim. Irlannissa jobs.ie ja vastaavat sivut. Reed.co.uk listailee jotain Britannian (ja ex-Britannian alueita ja maita) toita.

      Jos paatat mihin maahan haluat, voit saman tien muuttaa kohdemaahan ja vuokrata itsellesi huoneen. Iastasi oletan etta sinulla ei ole esim. vaimoa ja 6 lasta mitka sitoisivat Suomeen. Paikallinen osoite toimii aina paremmin kuin ulkomailla oleva osoite. USAn voit unohtaa (paitsi jos loydat ja paaset minimipalkkaiseen tyolomaan.. taitaa olla vain yliopisto-oppilaille vaihtoehto?).

      Jos aluksi loytyy jotain vahemman ihanteellista tyota, mutta joka maksaa laskut, aloita siita. Ainahan toita tekevalle loytyy, eli kylla niita toita loytyy kun on vahan aikaa ollut kohdemaassa. (Olettaen etta kielella parjaa, ja tekee toita). Jos saa vaikka aluksi jonkun entry level tyon jossain suuremmassa firmassa (vaikkapa joku tietokonealan systeemi tai lentoyhtio), firman sisalla paasee yleensa kasvamaan ja oppimaan lisaa ja vaihtamaan tyonkuvaakin.

      Miten kiinnostaisi vaikka Australian working holiday? Vuoden viisumi Australiaan, tee siella jotain toita ja katsele jos loytyy sinua kiinnostavia muitakin hommia. Ikasi puolesta kannattaisi, ne kun ei sitten vanhempana (vaikka 30) enaa onnistu. Jos loytaisit Australiassa itsellesi hommia joita haluaisit tehda pidemmankin aikaa, viisumin taitaa saada helpommin uusittua/vaihdettua sielta kasin (ja kun olet jo ollut jonkun aikaa toissa).

      • herraasiallinen

        Ongelma sinänsä että rahaa on muutamia satasia.

        Vaikea sisäistää tota Working holidayta, eli mistä siihen tarvittavan työpaikan voisi löytää?

        Lisään että olen yrittäjähenkinen ja englanti erinomaista!


    • herraasiallinen

      Eli hieman uudistan tätä postaustani (en viitsi aloittaa uutta ketjua)






      Olen parikymppinen miehenalku joka on valmistunut lukiosta eikä ole motivaatiota eikä halua opiskella AMK/YO:ssa. Lisäksi olen huomannut suomessa muutettuani eri paikkoihin ja nyt asuessa siellä missä haluan eli Stadissa, että mulkkuja täällä ollaan toisille paikkakunnasta riippuen :(

      Itselle ei riitä että viikot piilovittuillaan kanssaihmisille ja vkloppuna vedetään perseet ja pannaan jotain siiderimassua 3 promillen humalassa ja maanantaista sama kaava alusta...

      Eli olen hakemassa töitä ulkomailta mutta mikä koulutus mahdollistaa ja mitä kautta on mahdollista saada työtä ulkomailta (Espanja, USA, GB, Aussit jne...)


      Onko maassasi (esimerkiksi Espanjan aurinkorannikolla) miten suomalaisille taksikuskin paikkoja auki. Ihan perusduuni käy, jalat maassa olen asian kanssa!

      Entä miten au pair hommat käytännössä toimii maassasi?


      Sori yltiönegatiivisuus, mutta täällä huhtikuisessa räntäsateessa positiivisuus on harvassa!

      • fdfdfd

        Jos haluat matkaoppaaksi, kannattaa käydä matkaopaskoulu esim. Päivölässä.

        http://www.paivola.fi/opaskoulu/

        Monet matkanjärjestäjät hoitavat itse koulutuksensa, mutta niissä on yleensä 23 vuoden ikä perusvaatimuksena.

        Ehdotan siis, että käyt Päivölän koulutuksen ja pyrit jonkun suomalaisen matkanjärjestäjän lähettämänä töihin matkaoppaaksi ulkomaille. Se on järkevintä, jos sinulla ei ole rahaa kuin muutamia satasia.

        Yritä säästää myös nyt täysillä rahaa, jotta et joudu heti pulaan ulkomailla ja käy tuo ehdottamani koulu, niin vuoden päästä kesällä saatat olla jo jossain päin maailmaa töissä.


      • herraasiallinen
        fdfdfd kirjoitti:

        Jos haluat matkaoppaaksi, kannattaa käydä matkaopaskoulu esim. Päivölässä.

        http://www.paivola.fi/opaskoulu/

        Monet matkanjärjestäjät hoitavat itse koulutuksensa, mutta niissä on yleensä 23 vuoden ikä perusvaatimuksena.

        Ehdotan siis, että käyt Päivölän koulutuksen ja pyrit jonkun suomalaisen matkanjärjestäjän lähettämänä töihin matkaoppaaksi ulkomaille. Se on järkevintä, jos sinulla ei ole rahaa kuin muutamia satasia.

        Yritä säästää myös nyt täysillä rahaa, jotta et joudu heti pulaan ulkomailla ja käy tuo ehdottamani koulu, niin vuoden päästä kesällä saatat olla jo jossain päin maailmaa töissä.

        Kiiiiiitoksia paljon!


      • tarkista asenteesi

        Sinuna menisin ihan ensimmäiseksi psykiatrin juttusille, sulla ei ole selvästikään ns.kaikki muumit laaksossa. Tuolla asenteella et tule pärjäämään yhtään missään... niitä epäkohtia ja ongelmia löytyy ihan joka maasta jos asenteesi on tuollainen.

        Kuten useista tämän sivun kirjoituksistakin voit päätellä ei ne ongelmat poistu maata vaihtamalla, saattavat jopa kasvaa kun turvaverkot katoaa.


    • jantsa555

      Kannattaa hankkia taitoja, joista on hyötyä joka paikassa, esim. nettisivun sisällöntuotto, kirjoittaminen jne. Näitä kursseja voi käydä esim avoimessa yliopistossa. Tällöin olisi ainakin valmius hankkia lisä- tai satunnaisia tuloja myymällä juttuja (ja kuvia) matkoiltasi. Myös kielitaitoa kannattaa parantaa, jos haluat turistien kanssa tehdä töitä, työnhakua auttaa myös muut kielet. Näitäkin voi opiskellla etänä tai netissäy omaan tahtiin, jos se koulunkäynti tuntuu hankalalta sen takia ettei siellä viitsi istua.

      Vaikkei se opiskelu nyt just tunnu hyvältä, se oikeasti kannattaa. Suomessahan on myös kaikkia kivoja kv-linjoja amk:issa, esim terveydenhuoltoalalla, ja international business ne. Niillä on harjoittelujaksot ulkomailla (koulu maksaa), ja opiskelijakaverit on ulkomailta.

      Itse kävin erään kv linjan AMKssa läpi, ja kyllä oli hyvä että kävinkin, koska sain todella mukavan duunin vaikkei ollutkaan omalta altalta niin AMK tutkinto oli kuitenkin min. vaatimuksena. Nyt useamman töissäolovuoden jälkeen jatkoin opiskelua kv maisteriohjelmassa ulkomailla, eli suosittelen lämpimästi kyllä sitä opiskelua, tämä pitkän kaavan mukaan opiskelu vähän aikuisempana on mielestäni hankalampaa.

      Vaikka oletkin mies, miten olisi sairaanhoitajan koulutus eng. linjalla? Olen huomannut, että useissa maissa sairaanhoitajilla on kova kysyntä, mieshoitajista on jopa pulaa (=neuvottelumahis palkoissa!), ja ulkomailta varmaan löytyisi sitten alaa vastaavaa työtä. Kuulostat fiksulta nuorelta mieheltä, tähtää korkeammalle kuin Espanjan biitseille.

    • yrw

      Myös ihan mol.fi tarjoaa duunia ulkomailta. Ei nyt ihan Jenkeistä, mutta Euroopasta ja Aasiasta. Ja on muutakin kuin puhelinmyyntiä. Enimmäkseen tosin muuta call center -hommaa. Myös tuota monsteria suosittelen, sinne voi myös jättää cv:nsä.

    • TÖIHIN LÄMPIMÄÄN

      KANSAINVÄLINEN PANKKI YRITYS ETSII ASIAKASPALVELIJOITA YMPÄRI EUROOPPAA TEHTÄVÄÄN TYÖHÖN ASIAKAS PISTEISIIMME ! OTATHAN PIKAISESTI YHTEYTTÄ.

      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe