Saunalahden laskutushuijaus

raivostunut

Saunalahti yrittää laskuttaa tekstiviestipalvelusta, jota en ole koskaan käyttänyt. Puhelimeeni tuli helmikuussa tekstiviesti numerosta 17119, jossa kerrottiin jostakin maksullisen palvelun avaamisesta, ja lisäksi että palvelun saa lopetettua lähettämällä kuittauksen samaan numeroon. Lähetin sen lopetuskuittauksen samantien, siinä välissä ehti kulua viisi minuuttia. Nyt Saunalahdelta tuli lasku, jossa on laskutettu 7:stä tekstiviestistä a 5 euroa kappale. Otin sähköpostitse yhteyttä siihen palveluntarjoajaan ja ne lähettivät erittelyn, jonka mukaan olen lähettänyt ne tekstiviestit siinä viiden minuutin aikana ja ne on olleet jotain puuttuvia kirjaimia kilpailuun tyyliin Tämä sana on aiheesta: Muoti & vaatetus. Mikä se on? S_R_S_TPuuttuvat kirjaimet ovat: O,I,T

Nyt kun tiedustelin laskutuksesta Saunalahdelta, niin sieltä asiakaspalvelu vastasi täyttä pöperrystä, siinä ei alkuunkaan vastattu siihen, millä perusteella laskutus on tehty. Minun puhelimesta niitä kilpailuviestejä ei ole ainakaan lähetetty.

26

3075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 240+povdsijpsoidjv

      Olet kyllä tullut huijatuksi, mutta huijari ei mitä ilmeisimmin ole saunalahti, vaan palvelunumeron 17119 haltija.

      Homma menee niin, että otetaan palvelunumero (tässä tapauksessa 17119) ja hinnoitellaan siihen lähetetyt tekstiviestit törkyhintaisiksi. Operaattori (tässä tapauksessa Saunalahti) saa tekstiviestistä normaalin tekstiviestin hinnan ja loput törkyhinnasta tilitetään palvelunumeron haltijalle.

      Enää tarvitsee vain saada hölmöt kansalaiset lähettämään tekstiviestejä kalliisiin palvelunumeroihin.

      Huijari onnistui kohdallasi niin, että sai sinut peruuttamaan palvelun, jota et ole tilannut ja jota sinulla ei oikeasti ole ikinä ollutkaan.

      Kohdista siis vihasi oikeaan huijariin!

      • raivostunut

        Siitä viestin vastaanottamisesta ja sen palvelun lopetusviestistä ei ole veloitettu mitään, mutta sitten on veloitettu seitsemästä sellaisesta viestistä, joiden lähettäjä on joku muu kuin minä. Saunalahden kuuluisi tarkistaa mistä numerosta ne virheellisesti laskutetut viestit on lähetetty, sillä kai operaattori sen pystyy näkemään, mistä ne viestit on oikeasti lähetetty, mutta se asiakaspalvelu oli täysin pihalla tästä ja höpisi jotakin kuluttajansuojasta.

        Minua ei kiinnosta pätkääkään, kuinka paljon Saunalahti siitä nettoaa, tai nettoaako ollenkaan, kun nehän sen laskun on minulle lähettäneet ja koska siinä on selvä virhe, niin heille se selvitys kuuluu. Sen perusteellako ne lähettää kuluttajille perusteettomia laskuja, että ovat tehneet huonon sopimuksen jonkin viihdepalveluntarjoajan kanssa.


      • raivostunut
        raivostunut kirjoitti:

        Siitä viestin vastaanottamisesta ja sen palvelun lopetusviestistä ei ole veloitettu mitään, mutta sitten on veloitettu seitsemästä sellaisesta viestistä, joiden lähettäjä on joku muu kuin minä. Saunalahden kuuluisi tarkistaa mistä numerosta ne virheellisesti laskutetut viestit on lähetetty, sillä kai operaattori sen pystyy näkemään, mistä ne viestit on oikeasti lähetetty, mutta se asiakaspalvelu oli täysin pihalla tästä ja höpisi jotakin kuluttajansuojasta.

        Minua ei kiinnosta pätkääkään, kuinka paljon Saunalahti siitä nettoaa, tai nettoaako ollenkaan, kun nehän sen laskun on minulle lähettäneet ja koska siinä on selvä virhe, niin heille se selvitys kuuluu. Sen perusteellako ne lähettää kuluttajille perusteettomia laskuja, että ovat tehneet huonon sopimuksen jonkin viihdepalveluntarjoajan kanssa.

        Tämä on kyllä kaiken huippu, kun Saunalahti vetoaa siihen omaan sopimukseensa sen Daprime Oy:n kanssa ja sen vuoksi laskuttaa minua sellaisista palveluviesteistä, mitä Saunalahti ei koskaan ole välittänyt ainakaan minun puhelimeeni. Kun Saunalahden laskuun on yksilöity 7 kpl maksullisia palveluviestejä, niin täytyisi kai niiden jossakin näkyä, mutta eivät vaivaudu edes tarkistamaan ja sitten sieltä toivotellaan aurinkoista kevättä ja neuvotaan selvittämään asia palveluntarjoajan kanssa. Tämmöistä ei yksinkertaisesti voi tapahtua, eikä yksikään tolkullinen kuluttajille palveluja tarjoava yritys voi pitkään näin toimia.


      • 304w9respofx
        raivostunut kirjoitti:

        Tämä on kyllä kaiken huippu, kun Saunalahti vetoaa siihen omaan sopimukseensa sen Daprime Oy:n kanssa ja sen vuoksi laskuttaa minua sellaisista palveluviesteistä, mitä Saunalahti ei koskaan ole välittänyt ainakaan minun puhelimeeni. Kun Saunalahden laskuun on yksilöity 7 kpl maksullisia palveluviestejä, niin täytyisi kai niiden jossakin näkyä, mutta eivät vaivaudu edes tarkistamaan ja sitten sieltä toivotellaan aurinkoista kevättä ja neuvotaan selvittämään asia palveluntarjoajan kanssa. Tämmöistä ei yksinkertaisesti voi tapahtua, eikä yksikään tolkullinen kuluttajille palveluja tarjoava yritys voi pitkään näin toimia.

        Tottakai Saunalahti vetoaa sopimukseensa palveluntarjoajayrityksen kanssa. Saunalahden on noudatettava sopimuksia ihan yhtä tiukasti palveluntarjoajiensa suuntaan kuin asiakkaidensakin suuntaan.

        Ja kyllä Saunalahtikin jotain viesteistä tienaa, mutta valtaosa laskusta kuitenkin menee sinne palveluntarjoajalle.

        Oikea vihollisesi on silti se palveluntarjoajafirma, eikä Saunalahti.

        Tuolla vähän lisää juttua samaisesta asiasta: http://erkkivaltamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/48469-tekstiviestihuijarit-toimivat-laillisesti

        Jos kykenet luotettavasti osoittamaan, ettet ole mitään palveluita tilannut, sinun ei niistä tarvitse myöskään mitään maksaa. Mutta jos olet sortunut johonkin houkutteluviestiin vastaamaan, saattaa maksun välttäminen olla hankalaa. Viisainta on ottaa yhteyttä oman paikkakuntasi kuluttajaneuvojaan. Heillä on kokemusta näistä.


      • 49woifspöoduipowe
        raivostunut kirjoitti:

        Tämä on kyllä kaiken huippu, kun Saunalahti vetoaa siihen omaan sopimukseensa sen Daprime Oy:n kanssa ja sen vuoksi laskuttaa minua sellaisista palveluviesteistä, mitä Saunalahti ei koskaan ole välittänyt ainakaan minun puhelimeeni. Kun Saunalahden laskuun on yksilöity 7 kpl maksullisia palveluviestejä, niin täytyisi kai niiden jossakin näkyä, mutta eivät vaivaudu edes tarkistamaan ja sitten sieltä toivotellaan aurinkoista kevättä ja neuvotaan selvittämään asia palveluntarjoajan kanssa. Tämmöistä ei yksinkertaisesti voi tapahtua, eikä yksikään tolkullinen kuluttajille palveluja tarjoava yritys voi pitkään näin toimia.

        Kannattaa myös tutustua aineistoon täällä: http://www.mapel.fi/


      • raivostunut
        304w9respofx kirjoitti:

        Tottakai Saunalahti vetoaa sopimukseensa palveluntarjoajayrityksen kanssa. Saunalahden on noudatettava sopimuksia ihan yhtä tiukasti palveluntarjoajiensa suuntaan kuin asiakkaidensakin suuntaan.

        Ja kyllä Saunalahtikin jotain viesteistä tienaa, mutta valtaosa laskusta kuitenkin menee sinne palveluntarjoajalle.

        Oikea vihollisesi on silti se palveluntarjoajafirma, eikä Saunalahti.

        Tuolla vähän lisää juttua samaisesta asiasta: http://erkkivaltamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/48469-tekstiviestihuijarit-toimivat-laillisesti

        Jos kykenet luotettavasti osoittamaan, ettet ole mitään palveluita tilannut, sinun ei niistä tarvitse myöskään mitään maksaa. Mutta jos olet sortunut johonkin houkutteluviestiin vastaamaan, saattaa maksun välttäminen olla hankalaa. Viisainta on ottaa yhteyttä oman paikkakuntasi kuluttajaneuvojaan. Heillä on kokemusta näistä.

        Saunalahti on yksilöinyt ne palveluviestit, joista se laskuttaa, mutta niitä ei ole koskaan minulle edes toimitettu ja nyt kun vaadin Saunalahdelta selvitystä niiden viestien lähettämisestä, niin Saunalahti vetoaa omaan sopimukseensa sen palveluntuottajan kanssa, koska ne ovat laskuttaneet Saunalahtea, eivätkä ole antaneet selvitystä, onko heidän järjestelmänsä mukaan minulle todellisuudessa toimitettu jotain laskutettavaa. Nyt ne vaatii maksua tyhjästä eivätkä suostu antamaan selvitystä siitä, niinkuin heidän pitäisi.

        Minulla ei ole sopimusta sen palveluntuottajan kanssa ja he ovat toimineet mielestäni tässä asiallisemmin kuin Saunalahti, ja nytkin ne sentään täysijärkisesti vastasivat, että Saunalahden kuuluu osoittaa viestien toimitus eli sen saman, jota olen perännyt Saunalahdelta alusta saakka.


      • 432w98epofdsaf
        raivostunut kirjoitti:

        Saunalahti on yksilöinyt ne palveluviestit, joista se laskuttaa, mutta niitä ei ole koskaan minulle edes toimitettu ja nyt kun vaadin Saunalahdelta selvitystä niiden viestien lähettämisestä, niin Saunalahti vetoaa omaan sopimukseensa sen palveluntuottajan kanssa, koska ne ovat laskuttaneet Saunalahtea, eivätkä ole antaneet selvitystä, onko heidän järjestelmänsä mukaan minulle todellisuudessa toimitettu jotain laskutettavaa. Nyt ne vaatii maksua tyhjästä eivätkä suostu antamaan selvitystä siitä, niinkuin heidän pitäisi.

        Minulla ei ole sopimusta sen palveluntuottajan kanssa ja he ovat toimineet mielestäni tässä asiallisemmin kuin Saunalahti, ja nytkin ne sentään täysijärkisesti vastasivat, että Saunalahden kuuluu osoittaa viestien toimitus eli sen saman, jota olen perännyt Saunalahdelta alusta saakka.

        Väitätkö, että Saunalahti laskuttaa sinua sellaisista tekstiviesteistä, joissa sinä olet ollut vastaanottaja?

        Mitä puhelinlaskussasi tarkasti ottaen lukee?


      • raivostunut
        432w98epofdsaf kirjoitti:

        Väitätkö, että Saunalahti laskuttaa sinua sellaisista tekstiviesteistä, joissa sinä olet ollut vastaanottaja?

        Mitä puhelinlaskussasi tarkasti ottaen lukee?

        Laskulla on eritellyt palvelutekstiviestit, ja laskun mukaan ne on lähetetty minun gsm numeroon sen kuittauksen vastaanottamisen jälkeen. Yhtäkään niistä maksullisista viesteistä ei ole tullut minun puhelimeeni.


      • +349iwprfeosfo
        raivostunut kirjoitti:

        Laskulla on eritellyt palvelutekstiviestit, ja laskun mukaan ne on lähetetty minun gsm numeroon sen kuittauksen vastaanottamisen jälkeen. Yhtäkään niistä maksullisista viesteistä ei ole tullut minun puhelimeeni.

        Kysyn uudelleen: Laskuttaako Saunalahti sinua vastaanotetuista tekstiviesteistä?

        Miten laskulla on eritelty lähetetyt ja vastaanotetut tekstiviestit?


      • raivostunut
        +349iwprfeosfo kirjoitti:

        Kysyn uudelleen: Laskuttaako Saunalahti sinua vastaanotetuista tekstiviesteistä?

        Miten laskulla on eritelty lähetetyt ja vastaanotetut tekstiviestit?

        "Kysyn uudelleen: Laskuttaako Saunalahti sinua vastaanotetuista tekstiviesteistä?"

        Niin olen ymmärtänyt laskun merkintöjen perusteella, että on laskutettu minun matkapuhelimeeni lähetetyistä palvelutekstiviesteistä, yhteensä 7 kpl ja epäselvyys koskee juuri sitä, sillä mielestäni mitään tekstiviestejä ei silloin tullut puhelimeeni, kun vastaanotin sen ilmoituksen ja muutaman minuutin päästä kuittasin päätetyksi. Saunalahti ei kuitenkaan ole antanut pyytämääni selvitystä viestien lähettämisestä, vaan on lähinnä venkoillut vedoten milloin mihinkin, ja kehottanut selvittämään asiaa sen palveluntarjoajan kanssa. Minun mielestäni sen pitäisi olla itsestäänselvyys, että operaattori osoittaa viestien välittämisen tapahtuneen silloin kun asiakas epäilee laskutuksen oikeellisuutta ja eritoten tämänkaltaisissa epämääräisten viihdepalvelunumerojen yhteydessä, joihin helpommin saattaa liittyä jos jonkinlaista väärinkäytöstä. Olen ollut varsin yllättynyt, että asia on kääntynyt tämmöiseksi vetkutteluksi Saunalahden puolelta, saati että tämän selvittely on vienyt minulta nyt tarpeettomasti aikaa ja aiheuttanut muutakin menetystä.


      • raivostuntu
        raivostunut kirjoitti:

        "Kysyn uudelleen: Laskuttaako Saunalahti sinua vastaanotetuista tekstiviesteistä?"

        Niin olen ymmärtänyt laskun merkintöjen perusteella, että on laskutettu minun matkapuhelimeeni lähetetyistä palvelutekstiviesteistä, yhteensä 7 kpl ja epäselvyys koskee juuri sitä, sillä mielestäni mitään tekstiviestejä ei silloin tullut puhelimeeni, kun vastaanotin sen ilmoituksen ja muutaman minuutin päästä kuittasin päätetyksi. Saunalahti ei kuitenkaan ole antanut pyytämääni selvitystä viestien lähettämisestä, vaan on lähinnä venkoillut vedoten milloin mihinkin, ja kehottanut selvittämään asiaa sen palveluntarjoajan kanssa. Minun mielestäni sen pitäisi olla itsestäänselvyys, että operaattori osoittaa viestien välittämisen tapahtuneen silloin kun asiakas epäilee laskutuksen oikeellisuutta ja eritoten tämänkaltaisissa epämääräisten viihdepalvelunumerojen yhteydessä, joihin helpommin saattaa liittyä jos jonkinlaista väärinkäytöstä. Olen ollut varsin yllättynyt, että asia on kääntynyt tämmöiseksi vetkutteluksi Saunalahden puolelta, saati että tämän selvittely on vienyt minulta nyt tarpeettomasti aikaa ja aiheuttanut muutakin menetystä.

        Siinä laskulla on, että minun matkapuhelimesta olisi lähetetty ne viestit sen vastaanottokuittauksen ja lopetuksen välillä. Mutta ei se muuta sitä epäselvyyttä miksikään, koska vielä vähemmän olen lähettänyt kuin vastaanottanut.


      • 394ew0pdsoijf
        raivostuntu kirjoitti:

        Siinä laskulla on, että minun matkapuhelimesta olisi lähetetty ne viestit sen vastaanottokuittauksen ja lopetuksen välillä. Mutta ei se muuta sitä epäselvyyttä miksikään, koska vielä vähemmän olen lähettänyt kuin vastaanottanut.

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että sinun on syytä vielä muutamaan kertaan perehtyä huolellisesti ja kaikessa rauhassa siihen laskuun ja Saunalahden nettisivuihin, esim. http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/490/kayttoohjeita-gsm-liittymiin/10131/mobiilisisaltopalvelut-eli-palvelutekstiviestit/

        Muistele sitten hyvin tarkasti tekemisiäsi, oletko vastaillut joihinkin tietokilpailuihin tai antanut puhelinnumeroasi nettilomakkeille, tilaillut soittoääniä, teemoja, taustakuvia jne.

        Operaattori toimittaa pyydettäessä myös teleyhteyskohtaisen erittelyn (maksullinen), josta selviää puhelu- ja viestikohtaisesti tarkat päivämäärät ja kellonajat. Jospa se muisti niiden avulla palautuisi.


      • raivostunut
        394ew0pdsoijf kirjoitti:

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että sinun on syytä vielä muutamaan kertaan perehtyä huolellisesti ja kaikessa rauhassa siihen laskuun ja Saunalahden nettisivuihin, esim. http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/490/kayttoohjeita-gsm-liittymiin/10131/mobiilisisaltopalvelut-eli-palvelutekstiviestit/

        Muistele sitten hyvin tarkasti tekemisiäsi, oletko vastaillut joihinkin tietokilpailuihin tai antanut puhelinnumeroasi nettilomakkeille, tilaillut soittoääniä, teemoja, taustakuvia jne.

        Operaattori toimittaa pyydettäessä myös teleyhteyskohtaisen erittelyn (maksullinen), josta selviää puhelu- ja viestikohtaisesti tarkat päivämäärät ja kellonajat. Jospa se muisti niiden avulla palautuisi.

        Epäselvyys koskee Saunalahden matkapuhelinlaskua, koska siihen on yksilöity kellonajan tarkkuudella välitetyksi tekstiviestejä, joita Saunalahti todellisuudessa ei ole koskaan minun matkapuhelimestani välittänyt ja nyt he kuitenkin yrittävät niitä laskuttaa. Se lasku on perusteeton siltä osin ja tässä joutuu kohta käyttämään järeämpiä keinoja, jos Saunalahti ei anna pyytämääni selvitystä matkapuhelimen dataliikenteestä. Kuluttajalle osoitetun laskun pitää olla todellinen, se on nyt sanomattakin selvää, eikä yritys ei voi laskuttaa sellaisesta, mitä ei ole todellisuudessa tehnyt.


      • +204irweåpf0oip+w439
        raivostunut kirjoitti:

        Epäselvyys koskee Saunalahden matkapuhelinlaskua, koska siihen on yksilöity kellonajan tarkkuudella välitetyksi tekstiviestejä, joita Saunalahti todellisuudessa ei ole koskaan minun matkapuhelimestani välittänyt ja nyt he kuitenkin yrittävät niitä laskuttaa. Se lasku on perusteeton siltä osin ja tässä joutuu kohta käyttämään järeämpiä keinoja, jos Saunalahti ei anna pyytämääni selvitystä matkapuhelimen dataliikenteestä. Kuluttajalle osoitetun laskun pitää olla todellinen, se on nyt sanomattakin selvää, eikä yritys ei voi laskuttaa sellaisesta, mitä ei ole todellisuudessa tehnyt.

        Eli sinullako jo on se teleyhteyskohtainen erittely?

        Jos ja kun ne viestit on erittelyssä, niin kyllä ne tavalla tai toisella on sinun liittymästäsi lähetetty.

        Asia erikseen on sitten se, mitä oikeasti on tapahtunut. Onko puhelimessasi mahdollisesti jokin virus, joka puuhailee omiaan tai joku kolmas henkilö on leikkinyt puhelimellasi tai jotain.

        Tiedän tapauksen, jossa erään tunnetusti uskovaisen perheen lankapuhelimesta oli soiteltu pornolinjoille ja syytökset teleoperaattoria kohtaan olivat hyvin samantapaisia kuin sinun edellä esittämäsi.

        Kiista eteni siihen pisteeseen, että oltiin tilaamassa paikalle puolueetonta tekniikan tarkastajaa tutkimaan operaattorin tekniikan viimeistä piirtoa myöten ja etsimään sieltä virhettä, joka olisi ne pornopuhelut voinut laskulle aiheuttaa.

        Tarkastuksesta olisi koitunut kustannuksia useita tuhansia ja niiden maksamisesta olisi ollut vastuussa asiakas itse, ellei tarkastuksessa olisi löytynyt vikaa operaattorin tekniikasta.

        Siinä vaiheessa perheessä pidettiin vielä yksi tiukkasävyinen palaveri, ja kuinka ollakaan, varhaisessa murrosiässä ollut poika tunnustikin kavereineen olleensa muutaman kaverinsa kanssa asialla.

        Mutta ota yhteyttä sinne kotipaikkakuntasi kuluttajaneuvojaan ja selvitelkää asiaa yhdessä hänen kanssaan.


      • raivostunut
        +204irweåpf0oip+w439 kirjoitti:

        Eli sinullako jo on se teleyhteyskohtainen erittely?

        Jos ja kun ne viestit on erittelyssä, niin kyllä ne tavalla tai toisella on sinun liittymästäsi lähetetty.

        Asia erikseen on sitten se, mitä oikeasti on tapahtunut. Onko puhelimessasi mahdollisesti jokin virus, joka puuhailee omiaan tai joku kolmas henkilö on leikkinyt puhelimellasi tai jotain.

        Tiedän tapauksen, jossa erään tunnetusti uskovaisen perheen lankapuhelimesta oli soiteltu pornolinjoille ja syytökset teleoperaattoria kohtaan olivat hyvin samantapaisia kuin sinun edellä esittämäsi.

        Kiista eteni siihen pisteeseen, että oltiin tilaamassa paikalle puolueetonta tekniikan tarkastajaa tutkimaan operaattorin tekniikan viimeistä piirtoa myöten ja etsimään sieltä virhettä, joka olisi ne pornopuhelut voinut laskulle aiheuttaa.

        Tarkastuksesta olisi koitunut kustannuksia useita tuhansia ja niiden maksamisesta olisi ollut vastuussa asiakas itse, ellei tarkastuksessa olisi löytynyt vikaa operaattorin tekniikasta.

        Siinä vaiheessa perheessä pidettiin vielä yksi tiukkasävyinen palaveri, ja kuinka ollakaan, varhaisessa murrosiässä ollut poika tunnustikin kavereineen olleensa muutaman kaverinsa kanssa asialla.

        Mutta ota yhteyttä sinne kotipaikkakuntasi kuluttajaneuvojaan ja selvitelkää asiaa yhdessä hänen kanssaan.

        "Eli sinullako jo on se teleyhteyskohtainen erittely?"

        Ei ole muuta erittelyä kuin se lasku.


      • w43eofsldk
        raivostunut kirjoitti:

        "Eli sinullako jo on se teleyhteyskohtainen erittely?"

        Ei ole muuta erittelyä kuin se lasku.

        Eritteleekö Saunalahti laskulla viestien kellonajat vai mistä sinä ne olet saanut tietoosi?


      • raivostunut
        w43eofsldk kirjoitti:

        Eritteleekö Saunalahti laskulla viestien kellonajat vai mistä sinä ne olet saanut tietoosi?

        Se alunperin kiinnittikin huomiota, koska kellonaika on varsin epätyypillinen minkäänmoiseen puhelimella räpläämiseen ja viestien välitys on siis merkitty tapahtuneeksi sen jälkeen kun olin kuitannut sen viihdepalveluntarjoajan tekemän tarjouksen vastaanotetuksi ja ennenkuin olin ehtinyt lähettää siihen kieltävän vastauksen. Saunalahti jo markkinoikin minulle viestien estopalvelua.


      • 456325
        raivostunut kirjoitti:

        Se alunperin kiinnittikin huomiota, koska kellonaika on varsin epätyypillinen minkäänmoiseen puhelimella räpläämiseen ja viestien välitys on siis merkitty tapahtuneeksi sen jälkeen kun olin kuitannut sen viihdepalveluntarjoajan tekemän tarjouksen vastaanotetuksi ja ennenkuin olin ehtinyt lähettää siihen kieltävän vastauksen. Saunalahti jo markkinoikin minulle viestien estopalvelua.

        Voi hohhoijaa.
        Ota tämän kirjoittajan kirjoituksista nyt sitten selvä.

        Ei laskuerittelyllä näy mitään muuta kuin päivämääräväli, jolla laskutus tapahtuu. Ei siinä näy yksittäisten viestien kellonaikoja tai edes lähetyspäiviä.

        Tätä juuri tuo kirjainhirviö sinulta yrittää kysyä. Mistä ihmeestä tiedät, milloin nuo viestit on lähetetty, jos sinulla on vain lasku, ja se normaali laskuerittely kädessäsi?


    • 45453333434
    • 94wiefpsodpweofi

      Sinulla ei ole yhteyskohtaista erittelyä laskusta, mutta silti väität tietäväsi tarkat kellonajat niille palveluviesteille?

      Omituista!

    • monivuotinen asiakas

      sain viime laskussani palvelunumerosta LONDUR OY nimiseltä firmalta 50e LASKUTUKSEN SAUNALAHDEN kautta. ne oli soitettu nimimerkin puhelimen numerolla. soitot olivat tapahtuneet sunnuntaina 24.11.2013 klo aamulla 6-7 välillä
      en koskaan OLE kuullutkaan kyseisestä firmasta.
      samassa laskussa oli myös aikuisviihdepalvelun 5x01 : 57 lasku = 10,12e
      eli yht 60euroa. olen yrittänyt ottaa yhteyttä SL:een, mutta ohjeistus on meikäläiselle tajuttoman monimutkainen.laskun saa kyllä selkokielellä. siinä ei ole vaikeuksia. tämän ovat muutkin firman oppineet ( kukahan valopää on ollut opettaja )

      • ap.

        Oli se vaan aikamoinen soppa, kun väänsin sitä viikkotolkulla, mutta lopputulos kuitenkin, että SL hyvitti laskun ja D taisi lähteä kävelemään.


      • onnittelut!!
        ap. kirjoitti:

        Oli se vaan aikamoinen soppa, kun väänsin sitä viikkotolkulla, mutta lopputulos kuitenkin, että SL hyvitti laskun ja D taisi lähteä kävelemään.

        Hieno homma, että jaksoit vääntää. Näiden teleoperaattoreiden - Saunalahti ei ole ainoa - kanssa ei tosiaankaan ole helppo hoitaa edes selviä asioita. Nimimerkillä "Kokemusta on Elisan kanssa".

        (No, hoituihan se minunkin sinänsä yksinkertainen ja selvä asiani lopulta, mutta siihen tarvittiin 3 e-postia, 2 tekstaria ja 3 järjettömän pitkien jonotusaikojen takana olevaa puhelua.)


      • Samaa puljua
        onnittelut!! kirjoitti:

        Hieno homma, että jaksoit vääntää. Näiden teleoperaattoreiden - Saunalahti ei ole ainoa - kanssa ei tosiaankaan ole helppo hoitaa edes selviä asioita. Nimimerkillä "Kokemusta on Elisan kanssa".

        (No, hoituihan se minunkin sinänsä yksinkertainen ja selvä asiani lopulta, mutta siihen tarvittiin 3 e-postia, 2 tekstaria ja 3 järjettömän pitkien jonotusaikojen takana olevaa puhelua.)

        Sauna ja Elisa samaa puljua. Älkää herran tähden retkahtako näihin tarjouksiin. Vaikka ovat kuinka "ilmaisia" puheluja. Sellaiaisa ei olekaan. Joku maksaa aina ka jossakin muodossa.
        Olen sanonut, että nämä halpapuhelut ovat sellaisia sekundapuheluja, jotka katkeilee ja verkkoa ei aina löydy. Keskustekniikassa voidaan luokitella ja voitu jop pitkään, joilla etuoikeus. Nämä alepuhelut katkeaa kun "parempi" asiakas soittaa, silloin vapautetaan vaikka pakolla kanavia. Minä olen Soneran ja DNA:n asiakas ja aion pysyä.
        Nämä kertomukset ja vaikeudet kyllä antavat pontaa pysyä turvallisissa operaattoreissa ja verkoissa.


      • ap.
        onnittelut!! kirjoitti:

        Hieno homma, että jaksoit vääntää. Näiden teleoperaattoreiden - Saunalahti ei ole ainoa - kanssa ei tosiaankaan ole helppo hoitaa edes selviä asioita. Nimimerkillä "Kokemusta on Elisan kanssa".

        (No, hoituihan se minunkin sinänsä yksinkertainen ja selvä asiani lopulta, mutta siihen tarvittiin 3 e-postia, 2 tekstaria ja 3 järjettömän pitkien jonotusaikojen takana olevaa puhelua.)

        Ilman kuluttajaviranomaisten tukea tuskin siinä olisi päästy puusta pitkään, kun nehän vänkää sen tilanteen täysin siihen pisteeseen, että kuluttaja-asiakas on ihan avuton siinä ja voi olla mahdonta selvittää, koska käytännössä sen joutuu itse hanskaamaan ennenkuin kukaan edes eväänsä liikauttaa.


    • Anonyymi

      jos on tullut huijatuksi(isäni on tullut), auttaako jos vaihtaa operaattoria?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janne Ahonen E R O A A

      Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1748
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1462
    3. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1336
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

      Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1181
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

      Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1058
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

      On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1029
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

      Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      216
      858
    8. Ootko huomannut miten

      pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      792
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

      Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      783
    10. Miksi ihmeessä?

      Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      728
    Aihe