Moi. olen tekemässä ensimmäisiä nettisivuja ja minulla olisi 5 kysymystä, joihin haluaisin asiallisia vastauksia.
Kiitos paljon vastauksista jo nyt, olen nyt uppoutunut tähän html/css ihmeelliseen maailmaan:)
1. Minkä takia kun pienennän selaimen ikkunaa niin tekstit mukautuvat ikkunan mukaan, mutta kuvat eivät. Kuvissa relative arvo ja teksteissä absolute? Yritin mielestäni kokeilla kumpiakin toisinpäin, mutta muutosta ei tapahtunut.
2. Miten saisin viivalle tehtyä varjon? Olen yrittänyt kokeillä, mutta mikään konsti ei toimi.
3. Nyt jostain syystä ruudun sivuissa näkyy se vierityspalkki vaikka olen määrittänyt dokumentikseni 1080x768..eli miksi näin ja mihin ja mitä pitäisi kirjoittaa, jotta näin ei tapahtuisi ja ylimääräisen tilan saisi pois?
4. Olen yrittänyt tehdä tekstiin varjostuksen ohelle outerglown, mutta kun sen teen niin varjostus häviää vaikka pikselit olisivat mahd. pienet..mistä johtuu? Entäpä osaatteko neuvoa inner shadown/glown tekemisessä html ja css/onko edes mahdollista?
5. Jos teen palkin ja haluan häivyttää siitä reunat esim divinä niin..onnistuuko se html/css:lä vai kannattaisiko se tuoda png-kuvana?
5 kysymystä !
0
165
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329