Moi. olen tekemässä ensimmäisiä nettisivuja ja minulla olisi 5 kysymystä, joihin haluaisin asiallisia vastauksia.
Kiitos paljon vastauksista jo nyt, olen nyt uppoutunut tähän html/css ihmeelliseen maailmaan:)
1. Minkä takia kun pienennän selaimen ikkunaa niin tekstit mukautuvat ikkunan mukaan, mutta kuvat eivät. Kuvissa relative arvo ja teksteissä absolute? Yritin mielestäni kokeilla kumpiakin toisinpäin, mutta muutosta ei tapahtunut.
2. Miten saisin viivalle tehtyä varjon? Olen yrittänyt kokeillä, mutta mikään konsti ei toimi.
3. Nyt jostain syystä ruudun sivuissa näkyy se vierityspalkki vaikka olen määrittänyt dokumentikseni 1080x768..eli miksi näin ja mihin ja mitä pitäisi kirjoittaa, jotta näin ei tapahtuisi ja ylimääräisen tilan saisi pois?
4. Olen yrittänyt tehdä tekstiin varjostuksen ohelle outerglown, mutta kun sen teen niin varjostus häviää vaikka pikselit olisivat mahd. pienet..mistä johtuu? Entäpä osaatteko neuvoa inner shadown/glown tekemisessä html ja css/onko edes mahdollista?
5. Jos teen palkin ja haluan häivyttää siitä reunat esim divinä niin..onnistuuko se html/css:lä vai kannattaisiko se tuoda png-kuvana?
5 kysymystä !
0
170
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823193
- 922905
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191354
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141317Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351275