Kiitti ihan ältsin paljon!!!!

Ingen gjör

Taustaa: Allekirjoittanut on entiseltä ammatiltaan tietotekniikan insinööri, ollut alalla ~10 vuotta, aloittanut opiskelemaan konealaa opintoja takana 3 v. Ikää ~40 v.

Eipä ole kesätyöpaikkoja allekirjoittaneelle herunut, keskiarvo on reilusti yli 4:n ja entiseltä alalta projektityökokemusta. Vuoden päästä minusta pitäisi tulla tupla inssi, mutta työkokemuksen puute tulee ilmeisesti estämään sen. Omalta luokaltani käytännössä kaikki muut ovat työllistettyjä kesäksi, mutta minulla ei vaan tunnu tärppäävän...

Onko näin työnantajat, että koulutodistus, millä minäkin voisin nuorempien kanssa kilpailla, niin se sivutetaan täysin epärelevanttina? Onko ikä se tärkein asia? Vai pitäisikö työhakemukset ja CV:t tehdä nykyisten ruusunpohjaiselle pohjalle ja kehua itsensä maasta taivaisiin. Eikö faktat enää riitä? Vai kuvitellaanko minut edellisen alan perusteella, joksikin wannabe kynäniskaksi? VIRHE! En todellakaan ole nörtti kynäniska, vaan ihan raavas mies, joka vain olisi töitä vailla konepaja-alalta.

Jumalauta, että alkaa suomalaisella miehellä menee hermot, kun ei töitä tule saatana vaikka kuin yrittää....

Anteeksi hieman pienessä vitutus sievässä kirjoitettu aihe, mutta voisittekko te rekrytoijat kertoa minulle, että missä vitussa menee metsään?

8

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Duunari ja töissä

      Ajan ja rahan haaskausta tollanen järjetön insinöörien koulutus!
      Mihin niitä tarvitaan? Nokialta vapautuu kohta tuhansia inssejä!

    • tässä menty metsään

      Ongelma on se, että pyydät palkkaa. Eihän metallifirmat nykyään ota kuin harjoitteluun KELA:n tuella, saavat siitä firmat itsekin tukea. Koska nuoret vastavalmistuvat joutuvat kaikki suorittamaan pitkän ilmaisen työharjoittelun, on vanhempien ja palkkaa haluavien lähes mahdotonta päästä sisälle.

    • dfhsdfhfghds

      Meidän firmassa suunnittelupuolella on tasan yksi oikea koneinssi. Loput on koneistajia taustaltaan, ja se yksi inssikin oli ensin koneistaja.

      Missäkö menee pieleen? Siinä että et tiedä koneistuksesta hölkäsen pölähtävää.

      Käy vaikka aikkarissa kone- ja metallialan perustutkinto, (menee alle vuoteen, jos on ahkera) niin johan alkaa löytyä.

      • Mekaniikkasuun.

        Kirjoitat hieman tylysti ja lyhyesti. Mutta täyttä asiaa.


      • Töissä menee hyvin
        Mekaniikkasuun. kirjoitti:

        Kirjoitat hieman tylysti ja lyhyesti. Mutta täyttä asiaa.

        Minä olen koneinssi, sain yllättäen töitä vaikka olenkin nainen ja valmistuin vähän kypsemmällä iällä. Matikka on aina ollut hallussa. Kyllä on monesti ollut mielessä, että amis olis saanut taustalla, kun perusasiat on ihan hukassa...osaan tehdä jotain suht. hankaliakin energialaskelmia, mutta joskus joku yksinkertainen asia on hukassa. Joku kerran kysyi tällä palstalla, mikä on laakeri. Se oli provo, mutta joskus tuntuu itsestäni just siltä. En minä ole tampio siksi, että olen nainen, vaan siksi, että aloitin tyhjästä ja kuvittelin, että kyllä koulussa oppii. Oppihan siellä jotain, mutta vain harvassa aineessa kokonaisuuksia ja perusasiat jäi heikoille.


      • Hä!!!
        Töissä menee hyvin kirjoitti:

        Minä olen koneinssi, sain yllättäen töitä vaikka olenkin nainen ja valmistuin vähän kypsemmällä iällä. Matikka on aina ollut hallussa. Kyllä on monesti ollut mielessä, että amis olis saanut taustalla, kun perusasiat on ihan hukassa...osaan tehdä jotain suht. hankaliakin energialaskelmia, mutta joskus joku yksinkertainen asia on hukassa. Joku kerran kysyi tällä palstalla, mikä on laakeri. Se oli provo, mutta joskus tuntuu itsestäni just siltä. En minä ole tampio siksi, että olen nainen, vaan siksi, että aloitin tyhjästä ja kuvittelin, että kyllä koulussa oppii. Oppihan siellä jotain, mutta vain harvassa aineessa kokonaisuuksia ja perusasiat jäi heikoille.

        Otetaan töihin reipas poika tai insinööri!


      • fsdgsdfgsdfg
        Töissä menee hyvin kirjoitti:

        Minä olen koneinssi, sain yllättäen töitä vaikka olenkin nainen ja valmistuin vähän kypsemmällä iällä. Matikka on aina ollut hallussa. Kyllä on monesti ollut mielessä, että amis olis saanut taustalla, kun perusasiat on ihan hukassa...osaan tehdä jotain suht. hankaliakin energialaskelmia, mutta joskus joku yksinkertainen asia on hukassa. Joku kerran kysyi tällä palstalla, mikä on laakeri. Se oli provo, mutta joskus tuntuu itsestäni just siltä. En minä ole tampio siksi, että olen nainen, vaan siksi, että aloitin tyhjästä ja kuvittelin, että kyllä koulussa oppii. Oppihan siellä jotain, mutta vain harvassa aineessa kokonaisuuksia ja perusasiat jäi heikoille.

        Kirjoitin tuon aiemman "et tiedä koneistuksesta hölkäsen pölähtävää" -tekstin.

        Oli varmaan hieman tyly teksti, eikä tosiaan tarkoitus ollut loukata ketään, mutta kuten joku toinen sanoi, kirjoitin täyttä asiaa. Enkä sinunkaan ammattitaitoasi epäile, varmasti joku lujuuslaskenta yms. sujuu paljon paremmin kuin minulta.

        Näillä ns. "Teoriainsseillä" on vain monessa paikassa suurin kynnys se, että ei tosiaan ole mitään hajua MITEN koneistetaan, mitä jokin työstömenetelmä kestää ajallisesti, mitä se vaatii, missä järjestyksessä ne tehdään jne jne jne.

        Itse olen ollut NC-koneistajan hommissa vasta vähän aikaa, alanvaihdos takana ja haaveissa olisi itselläkin jossain vaiheessa inssin paperit.


      • Mekaniikkasuun.
        fsdgsdfgsdfg kirjoitti:

        Kirjoitin tuon aiemman "et tiedä koneistuksesta hölkäsen pölähtävää" -tekstin.

        Oli varmaan hieman tyly teksti, eikä tosiaan tarkoitus ollut loukata ketään, mutta kuten joku toinen sanoi, kirjoitin täyttä asiaa. Enkä sinunkaan ammattitaitoasi epäile, varmasti joku lujuuslaskenta yms. sujuu paljon paremmin kuin minulta.

        Näillä ns. "Teoriainsseillä" on vain monessa paikassa suurin kynnys se, että ei tosiaan ole mitään hajua MITEN koneistetaan, mitä jokin työstömenetelmä kestää ajallisesti, mitä se vaatii, missä järjestyksessä ne tehdään jne jne jne.

        Itse olen ollut NC-koneistajan hommissa vasta vähän aikaa, alanvaihdos takana ja haaveissa olisi itselläkin jossain vaiheessa inssin paperit.

        Niinhän se menee ainakin metalliteollisuudessa, että työmarkkinoilla pärjää jos on osaamista. Todistukset on vain papereita. Valtionvirat on asia erikseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe