Eli siis oon jotai 165 cm pitkä ja painoo on vaa 47 kg. Ihan aluks vaa et ette viittis dissata ku sitä kuulee muutenki liikaa. *_* Kunto on ihan hyvä, mut painoo pitäs saada nostettuu kuntoilemal. Siis mitä kannattas tehdä et lihakset alkais kasvaa? Oon alkanu hölkkää jotain tunnin lenkkei joka päivä, mut onks se liian usein et "lihakset ei pääse lepäämään"? Ja vaikuttaaks kuntoilu jotenki tohon pituuden kasvamiseen. Aattelin kohtapuoliin myös alottaa kuntosalin, mut oon kuullu et kuntosali nuorena tyrehdyttää pituuskasvamisen (onko totta)? Miten mä saisin itteni normaaliks syksyyn mennes (tai jo aikaisemminki). Mä syön aika terveellisesti ja paljon, ku meijän koulust sellaset 170 cm syö vähemmän ku mä? Ja kiitti nyt kaikille asiallisille vastaajille etukäteen.
Moi oon 15 v. poika ja oon liian LAIHA!
23
688
Vastaukset
- hoitsu
Vittu, oot laiha saatana! Sun pitää lihoo 20kilooja kasvattaa punttii ni sit sun kulli on haluttuu tavaraa...
- Puntteja vaan
Käsipainot kotona käy ihan hyvin. Luut kasvaakin ylipitkiksi ja heikoiksi jos eivät rasitu kasvuaikaan, eikä tuota painoa kannata murehtia, nousee aikanaan joka tapauksessa.
- jhgbv
Meikä o 169cm ja painan 46kg ;)) PS OON GIRLLLL
- dwsjpew¨de
tissitön tyttö, säälin sua ;(
- HelsinkiCityBoy ;)
dwsjpew¨de kirjoitti:
tissitön tyttö, säälin sua ;(
Poika joka ajattelee pelkästään tissejä ja ulkonäköö, säälin sua.
- hoikka itsekkin
Kannattaa syödä kunnolla, mutta lauihuus voi olla geeneissä tällöin syöminen ei auta. Lihaksia saa dreenaamalla tällöin tulee sisältää myös ruokavaljoon proteiineja (lihasta ja kananmunasta ainakin saa) Luultavasti et liiku liikaa. Ja jos treenaa paljon pituuskasvu voi pysähtyä. Esim. juoksun, punnertamisen, vatasa ja selkälihasten teko kohtuulisissa määrin pitäisi olla turvallista.
- vcxvxcvxcvx
Jokainen terve ihminen lihoo kunhan syö riittävästi.
Treenaaminen ei haittaa pituskasvua jos ei käytetä liian suuria painona. Nyrkkisääntönä pidetään, että ei kannata käyttää yli oman kehon painon suuruisia painoja jos on vielä kasvuiässä.
- ulla,
syö pulla
- Syö
Syö syö!
- hippiiii
oon tyttö ja mulla on vähä samoi ongelmia oon 14v,ja pituutta on 166cm ja painoa 45kg.terkka valitti mulle vasta että oot liian laiha tms.mulla piti olla joku juttu nyt painosta mut lintsasinsen-.-.syön oikeesti normaalisti ja aika paljon mutta voiko se riippua harrastuksista ku harrastan aikapaljon niin et siks ei tuu paina lisää??
- Ihmehiippari3654258
Johtuu geeneistä jos normaalisti syötte, älkää panikoiko, ihan rauhas saatte olla ja sitte kun paino alkaa nouseen kasvupyrähdyksen jälkeen, kannattaa alottaa treenaamaan koko kroppaa ettei vain esim hauista.
Parempi laiha kuin läski. - Jasputin
Syöminen tepsii aina. Tee vaikka niin, että teet ittelles 4 leipää joka päivä kouluun ja syöt ne siellä kouluruuan lisäks. (ite teen niin)
Kun sitä jatkaa kuukausien ajan, nii kyl jossain vaiheessa se paino alkaa pikkuhiljaa nousee.
Ja sit kunnon leipiä, jossa voita, kinkkua, juustoa ja ehkä vielä jotain, ei mitään juustoleipiä ilman voita. Juo ES ja käy salilla.
Toinen vaihtoehto on, että alat ryyppäämään. Joka päivä semmoset spurdo spärdet bissellä tai sidukalla. Vinkkinä vielä, että älä juo väkeviä ne ei lihota niin paljoa.
- SkinnyVinny
Moi,
Tyrmätääs nyt aluksi pari bullshit myyttiä.
Myytti 1: Olet laiha geenien takia.
- Bullshit! Olet laiha koska, et treenaa lihaksiasia ja SYÖ tarpeeksi KALOREITA. Ei ole mitään geenejä tai sairautta, joka hävittää taivaan tuuliin esim. 500kaloria, jotka on syöty yli kulutuksen.
Myyytti 2: Lihasharjoittelu pysäyttää pituuskasvun.
- Bullshit! Tai ainakin normaaleissa olosuhteissa. Jos syö kunnolla eikä tee superraskaita liikkeitä (alle 6 toiston sarjoja,maastavetoa), niin ei ole mitään hätää. Kyllä se sitten pysähtyy/hidastuu kun käy salilla, joka päivä eikä syö kunnolla.
Jos meinaat nyt lihasmassaa hankkia, niin vaihdat tuon lenkkeilyn vaikka punnerrukssiin, vatsoihin ja leukoihin?? Tuon jokapäiväisen lenkkeilyn vaikutus on nimittäin päinvastainen, sulta häviää massaa kun poltat juoksemalla niin paljon kaloreita.
Ja tuskin syöt niin paljon, kun luulet. Ainakaan kaloreissa et syö, jos noin kevyt olet. Rupeet vähän kattoo mitä syöt, niiden ravintoarvoja. Paljonko proteiinia, hiilareita, kaloreita. Lihasmassan lisäämäiseen tarviit kaikkian noita. Jos ei ole, niin ei tule.
Vedä siis hiilareita ja proteiinia pitkin päivää, 5-6 ateriaa päivässä.Siihen lisäät kotona tehdyt lihasharjoittelut, niin rupee paino vähän nousemaan. Saat tästä hyvän pohjan ennekuin lähdet salille eli joskus 1-2 vuoden päästä.
Jos haluut lisää infoo, niin kannattaa vaan pistää hakuun mun nickkii. Käyn täällä keskimäärin kerran kuukaudessa jakelemassa mun bodybuilding neuvoja painon nostamiseen. - urheilija235
Käy salilla! Jos olet "laiha" niin ei tarvitse lihottaa, vaan hanki lihaksia. Nostele raskaita painoja ja treenaa koko kroppaa, niin alkaa tulla tuloksia.
kyllä ne geenit voi hyvinkin vaikuttaa aineenvaihdunnan nopeuteen ja ravinnon imeytymiseen.. täällä taas jotkut itseoppineet personaltrainerijonnet voisi saada ajattelemaan toisin mutta epäsuorasti kyllä laihuuteenkin vaikuttaa geenit.
lenkkeily pois, tai ainakin yks tai kaks kertaa viikos riittää. paljon kuitupitoista ruokaa että se pysyy sisälläkin vähän aikaa eikä vaan mee läpi.
liity kuntosaliin, ei niis kotiolois voi mitää reenaa ku on niin paljon muita ulkoisia ärsykkeitä.
lyhyitä sarjoja suht isoilla painoilla ni saat voimaakin sen massan kasvattamisen vauhdittamiseks.. 10kg vuodessa on ihan hyvä tahti massan kasvatukseen, muuten tulee turhaa läskiä mukaan kuvioihin... kyllä tollanen yleinen heiveröisyys on enemmän omiaan tyrehdyttään pituuskasvun kuin jos oisit terve ja vartalollasi ois muutakin tekemistä ku toimia säästöliekillä.
jos kiinnostaa ihan perusjärkevä kuntoilu niin voit lähettää viestiä, ohjelmasuosituksiakin voin antaa- vcxvcxvxcvcx
Ei ole mitään järkeä jättää aerobista harjottelua pois. Etenkin kasvuiässä ei kannata treenata liian suurilla painoilla, koska pituuskasvu voi todellakin häiriintyä. Nuorena kannattaa nimenomaan luoda hyvää peruskuntoa ja lihaskestävyyttä, josta on sitten helpompi siirtyä varsinaiseen voimatreeniin kun pituuskasvu on lakannut.
vcxvcxvxcvcx kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä jättää aerobista harjottelua pois. Etenkin kasvuiässä ei kannata treenata liian suurilla painoilla, koska pituuskasvu voi todellakin häiriintyä. Nuorena kannattaa nimenomaan luoda hyvää peruskuntoa ja lihaskestävyyttä, josta on sitten helpompi siirtyä varsinaiseen voimatreeniin kun pituuskasvu on lakannut.
miksi näännyttää jo valmiiksi kuihtunutta vartaloa liialla lenkkeilyllä kun suurin osa energiasta pitäisi mennä kasvamiseen? 10 kilon vuositahti painon nostamisessa ei kyllä ole läheskään yhtä kuluttavaa kuin päivittäinen juoksentelu.. ei herneitä, olisi vaan kiinnostava tietää jos tälle jotain perustelua miksi ehdottomasti ei lihaskasvuun tähtäävälle harjoittelulle...
- vcxvcxvxcvxcvcxvxcvv
Andev kirjoitti:
miksi näännyttää jo valmiiksi kuihtunutta vartaloa liialla lenkkeilyllä kun suurin osa energiasta pitäisi mennä kasvamiseen? 10 kilon vuositahti painon nostamisessa ei kyllä ole läheskään yhtä kuluttavaa kuin päivittäinen juoksentelu.. ei herneitä, olisi vaan kiinnostava tietää jos tälle jotain perustelua miksi ehdottomasti ei lihaskasvuun tähtäävälle harjoittelulle...
Mielestäni kyllä jo perustelin, että miksi ei kannata treenata voimatreeniä liian nuorena. Eli pituuskasvu voi häiriintyä.
Mielestäni laihtuminen ei ole mikään järkevä peruste vähentää aerobista liikuntaa, koska se parantaa erittäin hyvin peruskuntoa, hapenottokykyä, madaltaa sykettä ym. Jos paino laskee niin silloin täytyy vain syödä enemmän kunhan syö terveellisesti. Rasvoja voi ottaa, vaikka kylmäpuristetusta oliiviöljystä jos muuten on vaikea päästä yli kulutuksen.
- nii et
Ku toi yx tyyppi sano et "laihuus voi olla geeneissä", nii kyl se on kai totta...
mun äiti sanoo et oon kohta anorektikko (vaikken omasta mielestä oo..) se on myös sanonu et seki oli laiha, kute minä.
oonx teiän mielestä muka laiha, tai melkeinpä anorektikko, ku oon 159cm pitkä, ja 40kg? nimittäin must tuntuu et en tod oo mikää laiha. haluisin olla laihempi, ja pidempi :/
ja viestin alottaja... sulle tiedox et älä lihota!!! oot iha normi, ja mä ihailen tommosii laihoja ja normeja poikia =) - Henryyyy
Oon ite 187 cm ja painan 55kg pari vuotta sitten olin 175 ja 68kg
En tiedä mitä mul on tapahtunu
Syön todella paljon ruokaa mutta silti laihdun - LäskikasojaOnJoLiikaa
Parempi olla liian laiha kuin lihava eli läskikasa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232