Yläaste pelottaa!

Hemuli<3

Hei! oon menos ensvuonna yläasteelle ja mua on kiusattu jo täs muutama vuosi alakoulus. se ei niinkään oo ollu mitään fyysistä tönimistä, mutta ilveilyä, haukkumista, pahaa syrjimistäjne... koko luojan ulkopuolelle mut on jätetty;(
Niin, mua pelottaa ensvuosi, ja et kiusataanko mua siellä tai saankomä kavereita:O
Pitäiskö mun muuttua(puhun kyl aika paljo ja kovalla äänel) tai jtn??? Kertokaa vähä omia kokemuksia tai vinkkejä pliiis!!!!

27

828

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaskakerala

Itse antaisin sinulle sellaisen neuvon, että jos joku sinuun käy käsiksi tai alkaa muuten haukkumaan, niin laita takaisin! Yläasteelta saa perkeleesti uusia kavereita, itsekin sain ja olen nyt 7. luokalla. Alussa muakin kiusattiin, mutta sitten yksi kiusaajista opetti mua tappelemaan ja sitten vain heittelin kiusaajia, jolloin koko paska loppui. LÖYDÄ KAVEREITA HETI EKANA PÄIVÄNÄ! ÄLÄ TEE ITTESTÄS HÖLMÖÄ!

tsemppiä!

• Hemuli<3

Joo kiitos vaa:) mut en ny ihan rupee mitään riitaa haastaan:D

• jaskakerala

Älä itte haasta, mutta saata ne loppuun :) Vanha sanonta, jonka ukki minulle opetti.

• Hemuli<3

okk

• kuollut?

hemuli, mullaki sama ongelma:( onnea, myös sulle niinkuin mulle♥ pelottaa mennä yläasteelle :(( ..... mitä siitä seuraa...

• Hemuli<3

joo onnee sullekki ja kiva etten oo ainut:D

• Lolll

Moi! Mul on ollu toi sama et mua on kiusattu mut mun oli ystäviä jotka ei oo niit kiusaajia pitäkää yhtä ja älä välitä niist kiusaajista ole vain sillen et et huomio niit sit ne älyykin et hei ei toi huomio! Kyl se siit TSEMPPIÄ

• Hemuli<3

kiits:)

• Vaikka sinua on kiusattu ala-asteella niin ei se tarkoita että sinua tultaisiin kiusaamaan yläasteellakin. Kannattaa lähteä avoimin mielin rohkeasti katse tulevaisuutta kohden.

Sinun kannattaa myös kertoa jollekin luotettavalle aikuiselle (esim vanhemmille tai opettajalle jne.) tunteistasi.

• TR

Kuntoile kesän aikana. Käy kävelyillä, juokse, ui, ota sopivasti aurinkoa. Kaikki se vahvistaa. Oma ittesi oo kumminkin, kiusaajien takia ei tartte muuttaa ittessään mitään.

• Nyrkistä!!!

Se olis kyllä pelkurimaista yrittää muuttua tai esittää jotakin muuta kun mitä oikeesti on!!! Ja se että ei huomioi kiusaajia ei hirveesti auta jos niillä on nyrkkiraudat mukana... Mee salille ja iske niiltä hampaat kurkkuun =) Sen luulis tehoavan =) Ei muakaan kukaan uskalla tulla kiusaan (syitä kyllä olis mistä kiusata, esim musiikkimaku) koska multa oikeesti tulee siitä nyrkistä saman tien =)

• jaskakerala

Ei kenenkään tarvitse mennä salille vain siksi, että häntä kiusataan... Jokaisella on oikeus turvalliseen koulunkäyntiin ilman MITÄÄN salikäyntejä yms.. Ihmiset saa olla sellaisia kuin ne on ja jos joku minua kiusaan niin vittu kiusaan takaisin. Se on ainoa tapa lopettaa se / vaihtaa luokkaa.

• mmimim

Anna mmimim ''täti'' tulee pistelee pikkasen niit pikku kakaroita turpaa! Lupaan että paskoo seuraavana päivänä hampaita :)

• 2NE1 fani

Olen kutosluokkalainen tyttö, menen syksyllä seiskalle. Pelottaahan se. En usko, että mua siellä kiusataan, mutta syrjimistä vähän pelkään. Tänään oli tutusmispäivä, sain tavallaan pari kamua. :D

Hauskaahan se on päästä ylä-asteelle. Kun meidän pienessä köyhässä koulussa ei oo ees ruokalaa, aatelkaa. :''D

• jeejee-99

mooi, sama juttu mulla. :D mut oon aatellu et oon vaan oma itteni ja jos kiusataan nii sitten, ihan sama. mut jos se pitkälle jatkuu nii sit kerron jollekki aikuselle... mutta nii. jokasella on oikeus olla oma ittensä, eli älä välitä muista. :)

• Hemuli<3

ok:)

• 1212451

Älkää nyt yläkoulua pelätkö. Loppujen lopuksi te kaikki siellä yläkoulussa olette vielä ihan pentuja, joten en ihmettele yhtään, jos jotain kiusataankin. Kukaan kun ei osaa vielä ajatella oman napansa ulkopuolisia asioita...

Yläasteen jälkeen kaikki helpottaa, uskokaa pois.

• Htrsdömqä,:,:mwekwlw

Mua kiusattiin koko ala-asteen ajan , mut se väheni ylä-asteelle siirryttäessä . Ylä-aste ikäiset tuntuvat suvaitsevan enemmän erilaisia ihmisiä . Toivottavasti myös sinun paikkakunnalla .

• Jhhayyagyttreew

Mun tapauksessa ei kiusattu ala-asteella yhtään, mutta ylä-asteella senkin edestä... Murjoo, tsemppii.

• Kotkansilmä98

Ylä-asteel on tosi paljo kiusaamista. Etenki kaikki uuet jotka tulee joutuu heti kiusatuiks. Ei se oo pelkkä huhu et pää työnnetää vessanpönttöö. Munkii on työnnetty ku tulin.

• nokkaylös

nokka ylös äijä pärjää kyl meet mukaa porukkaa vaan, kaikki on omanlaisii ja nii se pitääkin olla, omalla yläasteella ei kyl ketää kiusattu.. hyvä niin mut tsemii sulle toivottavasti menee hyvi!

• Tilit tasan

Ole oma itsesi, ja kuten täällä moni hehkuttaa, niin avoimin silmin. Jos kuitenkin Sinua aletaan kiusaamaan, niin siitä kannattaa tehdä loppu heti kättelyssä. Jos muu ei auta, niin kerrot asiasta opettajille tai rehtorille. Voimankäyttö vain ääritilanteissa mielestäni.

• assi, mut ylpeä siitä

mulkin on samajuttu. Mua kiusataan, esim. Syrjitää, ilveillää, kampitaa, haukutaa, tönitää, piilotetaa kengät roskiin, katotaan koenumero, puhutaan pahaa, vääristellää asioita, puhkastaa pyörän takari, ajellaan pyörälläni ympäri kouluu...
      Et ei oo munkaa elämä mitään ruusuil tanssimista. ;( ja et oo yksin. Pelottaa, et ylä-asteel aletaan hakata. Kaikki muu on jo tehty, joten tuskin se kovin kaukana on. :( Mut iiiiiso voimahali sulle!

• jaaaa

Mun mielestä ala-asteella kiusattiin paljon enemmän kuin yläasteella. Yläasteissa on yleensä paljon enemmän oppilaita, joten todennäköisemmin löytyy se omakin ystävä/ystäväporukka. :)

Ole oma ittes, kerää itsetuntoa kesän aikana. Älä lähde mukaan kiusaajien jengiin 'oman selustasi turvaamiseksi', vaan kerro siitä jollekkin luotettavalle aikuiselle jos koet jääväsi yksin.

Tsemppiä sulle!

• :)

Ole vaan rohkeasti oma itsesi ja puhu reippaasti uusille ihmisille. Kun oot muille ystävällinen niin eiköhän nekin ole sulle :) Olin itsekin aika ujo ylästeelle mennessäni enkä oikein uskaltanut kunnolla tutustua muihin, mutta kyllä seiskan aikana aika hyvin rohkaistu ja nyt kahden vuoden jälkeen kyllä tunnen jo suunnilleen kaikki oman ikäiseni eikä kiusausta ole ollut ollenkaan :) Ei kannata turhaan pelätä yläastetta vaan mene vaan avoimin mielin!

• Ihme pelleilyy

Mullahan tässä se ongelma on että itte olen 158cm?, ja kiusaajat ovat 170cm ja painoa on varmasti yli 60 . Ei mennä ihan heti turpaan lyömään. Kavereita mulla on, eikä hirveesti mitään syitä kiustata. Mutta silti tällästä vittuilua ainakin ala-asteella esiintyi, mutta hetkeksi jo pysähtyikin kun vittuuntuneena heitin lasipullolla päin. Seuraavalla viikolla jatkui isommalla possella, ei mua koulu pelota tai mitään tää vaan on helvetin ärsyttävää, kun ylipainoiset luonnevikaiset tulee päätä aukomaan. Hyvä asia tässä on että niille on vissiin järkeä tullut päähän kun ainakin kesäloman sain rauhassa olla.

• Mää vannon, että kun meen yläasteelle nii asiat muuttuu! Muaki aina kiusattii ala-asteella, mutta ku menin yläasteelle nii se loppu ku seinään! Mutta jos kiusaaminen ja haukkuminen jatkuu niin vastaile kiusaajien haukkumisiin rakkaudella ja sarkastisesti, se niitä vasta alkaaki vituttaa ;)

ps. ilmasinkohan mää tän asian nyt selkeesti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      274
      4694
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2867
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      29
      2851
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1801
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1654
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1429
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1180
    Aihe