Elikkä olisin lähdössä kuukaudeksi japaniin ja tiedostelisin paljonko kannataisi ottaa rahaa mukaa? jos lasketaa lento train passi mukaa.
ottakaa huomioo olen opiskelija, maksan kaikesta sen low hinnan mitä pystyy.
Japan
2
187
Vastaukset
- Otome_chi
Mulla riitti kaiken kaikkiaan 2ksi kuukaudeksi 2500euroa(lentolippuineen kaikkineen), tosin asun kihlattuni luona ja ei tarvinut ruokia taikka majoitusta maksaa, mutta huviteltiin ja käytiin usein ulkona ja käytiin pidempiäkin reissuja ja rahaa jäikin muutama satanen. Mutta kannattaa olla vähän extraa varalta jos jotain sattuu.
- 6. reissu tulossa
Välilaskulliset lennot Japaniin maksavat halvimmillaan 600 eurosta ylöspäin, Finnairin suoratkin saa yleensä alle 1000 eurolla. Erikoistarjouksia voi toki tarkkailla, noin 500 euron lentoja saattaa olla pari kertaa vuodessa tarjolla jollakin lentoyhtiöllä, mutta ei välttämättä juuri silloin kun pääsisit lähtemään.
Japan Rail Passin edullisuus on yleinen harhaluulo, mutta se ei ole mitenkään välttämätön. Onhan se hyvä diili jos haluaa ehdottomasti matkustaa luotijunilla ympäri maata, mutta edullisemmaksi tulee esimerkiksi Willer Expressin bussipassi tai pari kertaa vuodessa myynnissä oleva Seishun 18 Kippu, joka käy JR:n hitaampiin juniin. Molemmat noin 100 euron hintaisia, eli vaikka ostaisi molemmat pitempiä matkoja varten, niin tulisi halvemmaksi kuin viikon Japan Rail Pass (tällä hetkellä 278 e)... Myös paikalliset junapassit voivat olla harkinnan arvoisia, jos haluaa keskittyä tietyn alueen tutkimiseen.
Jos aikoo syödä kolme ateriaa päivässä, niin ruokaan varaisin 30 e / päivä. Vaikka niin paljon ei välttämättä menisikään, niin lopun voi pitää varalta muihin päivän pikkuostoksiin.
Majoitusarvioita:
*ilmaiseksi sohvasurffaamalla, etukäteen nettikaverustumalla tai yöbussissa
*20-35 e nettikahvilassa, hostellin dormisängyssä tai jopa oma huone "huonoilta" alueilta (Tokion Minami-Senjun aseman alue, Osakan Shin-Imamiyan alue)
*30-40 e kapselihotelli tai hostellin huone ilman mukavuuksia
*40-55 e huone bisneshotellista tai ehkä edullisesta majatalosta
Esimerkki miten kuukauteen ei mene ainakaan yli 3000 euroa:
*Lennot 900 e
*Ruoka 30 x 30 = 900 e
*Majoitus 30 x 30 = 900 e
*Matkustus, ostokset jne. 300 e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892