FSX, ATC vektorointi ja käännökset

amatöörilentäjä

Hei, tuntuu että Flight Simulator X:n ATC vektoroi aina yllättävän sivuun FAF:ista, millä kallistuskulmalla vektorointikäännökset pitäisi oikeastaan tehdä, josko siinä olisi vika..?

Eli jos ATC käskee vaikka kääntyä vasemmalle suuntaan 210, niin mikä on oikea Bank Limit vai mikä se nyt on tuossa autopilotissa..?

1

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vjvljhjh

      Jos lennät pelin omalla ATC:llä, niin uskoisin että ongelmasi ei johdu sinänsä mistään kallistuskulmista. (jos olet käynyt läpi ne ohjeisiin sisältyvät lentokoulutukset, niin silloin voit kääntää niiden perusteella koneen (En muista mikä on oikea kallistuskulma, enkä voi nyt tarkistaakaan kun FSX:ää ei ole asennettuna koneelle) ja yleensä se tuo sinut oikealle reitille ilman sen kummempia kommervenkkejä.)

      FSX ATC on vähän tyhmä. Annan tässä ensin esimerkin ja vasta sitten palaan siihen miten pitää korjata.

      Jos sinun pitäisi lentää suuntaan 360 ja olet reitiltä vähän vasemmalla sivussa jostakin syystä, niin ATC voi korjata sinut lentämään suuntaan 010, johon käskystä käännät koneen nokan. Jatkat lentämistä totellen käskyä ja kohta ATC ilmoittaa että sinun pitää kääntyä suuntaan 350, jolloin jälleen kiltisti käännät koneen nokan siihen suuntaan. Jatkat lentoasi ja kohta ATC ilmoittaa että sinun pitäisi kääntyä suuntaan 010. Ja tätä jatkuu ja jatkuu.....

      Tokihan sinä etenet suuntaan "360", mutta lentokuvio on koko matkan ajan pelkkää siksakkia.

      Tämä johtuu siitä että ATC ei voi kesken kaiken ilmoittaa sinulle että käänny 360, koska silloin lentäisit, toki reitin suuntaisesti, mutta sivusta reitiltä. ATC:n tekoäly siis töksähtää pahemman kerran.

      Tuon siksakin voi korjata noudattamalla itse suunnitelmaa, eli pitämällä mielessä missä suunnassa seuraava piste reitillä on ja kääntämällä kone rohkeasti siihen suuntaan silloin kun olet reitin kohdalla. Silloin ATC ei enää korjaa suuntimaasi vaikka kääntäisit koneesi nokan keskenkaiken kohti 360 vaikka ATC äsken vielä käski sinun kääntyä suuntaan 350, edellisestä suunnasta 010.

      Jos olet tullut tällaista siksakkia tuolle pisteelle josta sinun pitäisi aloittaa laskeutuminen, on hyvin mahdollista että olet jonkin verran sivussa reitiltä ja näinollen myös päädyt kenttään nähden sivuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe