Muovi vai pelti?

jompikumpi

Mitä eroa on muovisilla ja peltisillä ilmastointiputkilla?
Kummat putket kannattaa laittaa omakotitaloon?
Kummat putket on miellyttävämpi asentaa?
Hintaero?

7

375

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Pelti ei pala. Asennukssahan ei ole isoja eroja, materiaali ratkaisee hinnan. Muovi on saatanan keksintö tavarana, löyhää, palaa, imee rasvat itseensä, mahdoton korjata jne.

En ole ilmaistointi yrittäjä, tee putkesi vaikka haponkestävästä teräksestä, paikallinen lvi "ammattilainen" suosittelee just sitä materiaalia, mistä se saa parhaamman katteen. Kupari muuten hinnoissaan nykyään...

• vaihtoehdot

sehän se on, että ei saa tuotteista oikeaa tietoa kun asentajat/urakoitsijat suosivat sitä mikä on heidän kannaltaan parempi ratkaisu. -
      siksipä tulee tiedusteltua asaoista muualta.
      mene ja tiedä kumpi on sitten parempi?

• Ilmastointi asetaja

Periaatteessa niissä ei ole muuta eroa kuin hinta. Olen asentanut kumpiakin peltiputki on hieman halvempi, tai ei hieman vaan aikapaljonkin.Käyrät, lähtökaulukset ja muut tukötarpeet on huomattavasti kalliimpia. Eristää ne täytyy samallalailla joten eristäminen on samanhintainen. Sehän on makuasia kumpaa haluaa.

• 3252352352

Niin kumpiko kokonaisuudessaan halvempaa, sitä ainakin itse laittaisin kun muutoin ei ole mitään merkitystä kumpaa ne ovat.

• coreg

Muoviputki nopeampaa asentaa jos itse laittaa. Sahaa käsisahalla poikki ja puukolla rösöt pois. Jostain syystä myös allergialiittojen suosittelemaa. Meidän keskikokoiseen ok-taloon oli sunairin putkisto 300 euroa kalliimpi kuin peltinen. Jos talo palaa niin tuskinpa niitä peltiputkiakaan kukaan sen jälkeen enää käyttää...
        Liesituulettimen putki on aina oltava peltinen.

• Putkimies-

Valloxin blue sky, on erittäin nopea asentaa ja ei tarvitse eristää, on myös hiljainen verrattuna tavallisiin putkiin. Itse suosittelen kysyistä tuotetta, ainut huono puoli on hinta. On se jonkin verran kalliimpi kuin pelti muovi kanavat.
      Kaikkia iv putkia olen laittanut, siis pelti, muovi ja tota blue skyta, niin, asennus nopeudessa on eroa kuin yöllä ja päivällä, suosittelen ehdottomasti blue skyta.

• jepulista joo

Blue sky, ei ainakaan hinnaltaan tule halvemmaksi, aj kyllä se kondensoi, ja pitää eristää yläpohjassa, ja liesituulettimeen ei käy yms, eli ei niin hyvä kuin annoit ymmärtää, Vaatii erilliset liitokset yms eli jokanen tekee milä haluaa, äänen saa muutenkin ihan yhtä hyvin pois putkista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe