Ryanair-Budapest

kandeekandee

Menkää ihmeessä! Hieno kaupunki. Palvelu pelasi kohtuu hyvin kaikkialla. Airport shuttlebuss meni kentältä suoraan hotellin ovelle n. kympillä. Hinnat noin puolet Suomen hinnoista, kun vähän katselee, eikä ensimmäisestä tutristirysästä osta.
Kone ei ollut täynnä, joten toivon että matkustajia riittää eikä linjaa lopeteta kannattamattomana.
Mutta menkää ihmeessä!

15

1788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfvbfff

      Näin toivon myös minä. Lennän 1-2 kertaa kuukaudessa Budaan

      • Miten lennät Budaan?

        Ajatella, vaikka kenttä on Pestissä!


    • Suosittelen kyllä. Ehkä saa eniten irti kun näkee etukäteen vaivaa.
      Käytiin just tyttöystävän kans hotellilomalla Budapestissä.
      Kiirastorstaina lennettiin Finnairilla Hki_vantaalta vai mikäsenytoli. Ferihegyn kentältä bussilla (200E, alatasolta terminaalin edestä. Lipun voi ostaa kuljettajalta, jos on forintteja 420 kappaletta) .
      Näin tehtiin ja ajettiin Kobanya- Kispestin metroasemalle. Ensimmäinen kommellus: Lippuja todellakin tarkastetaan ja ne pitää leimata. Ensi tilassa kannattaa ostaa esim. viikon lippu ( Saa lipunmyyjiltä esim. metroasemilta ainakin isoimmilta ja ilmeisesti lentokentältä jostain) Tätä lippua ei tarvitse leimata vaan kirjoittaa nimi tikkukirjaimilla. Meillä oli passista kopiot, mut ei niitä kysytty.
      Metro ja muu joukkoliikenne toimii hyvin ja vuoroja on tiheään. Suurkaupunki siis ja itekseen ei tartte matkustaa. Ihmiset ei puhu ratikoissa ym. mitään joten tässä on yhtäläisyyttä Suomeen.
      Hotelli Atriumissa oltiin ja suhthyvä hotelli olikin.Turistikohteisiin pääsee yleisillä ja tietysti Hop On/off tyyppisillä. Esitteitä on hotelleissa, samoin karttoja. Must-kohteita minusta esim. Budan Linna. Mahtavat näköalat ei maksa paljon, mut matkamuistojakin saa ostaa. Tonavan risteilylläkin käytiin, useita laivoja ja Legenda-nimisessä oli suomenkielinen selostus jos ei lontoo tai saksa taitu.
      Yksi kohde on kylpylä, joissa on sit omat niksinsä. On omia päiviä miehille/naisille. Me mentiin Szechenyi-kylpylään (unkarin kieli ei todellakaan kuulosta sukulaiskieleltä ja Z-kirjain on joka sanassa;). Liput luukulta ja rannekkeella sisään portista. Mukava tyttö neuvoi. Vaatteet pois kopissa ja ennen suihkua painetaan rannekkeella nappia seinässä jolloin pukukaapin numero näkyy. Tämä uutta ainakin meille. Sit vaan ulkoaltaalle ( 38 C!!!). Saunat vähän outoja, mut siellä meni nuoret sekä vanhat samanlailla. Ja kaikilla uikkarit päällä. Hintaa tais olla jotain 3000 HUF eli rapia kymppi. Uimalakkia ei käyttäny kukaan, pyyhe kannattaa olla omasta takaa.
      Ravintoloita on joka makuun, suosittelen esim. Magdalena Merlo (Kiraly ut 59/b) ja Cafe Jubilee (Szent Istvan körut 13, lisää ite pilkut kirjainten päälle heh). Palvelurahakäytäntö ihmetyttää; välillä se on laskussa välillä ei. Jos et tiedä, kysy. Kaikkialla ei voi maksaa kortilla. Hinnat vaihtelee samoin laatu. Halvimmillaan kaljan sai Keleti-aseman lähistöltä alle eurolla. Sörözö eli paikallinen kaljakuppila sekä Borozo (viinivastaava) on helppo löytää ja niissä on rento meno...
      Gödöllössä käytiin sit vielä kattomassa Sissin kesäpalatsia, tämä kohde kiinnostaa tietysti prinsessafaneja. HEV-paikallisjunalla Örs vezer terin metroasemalta ( tähän alennus viikkolipulla myyjältä, automaatti vei rahat tai en osannu käyttää!?)
      Yleisesti Budapest vaikuttaa näin vähän matkustaneellekin ihan hienolta ja edulliselta kohteelta, turvallistakin on kun muistaa että ihan itse perseilevän on helppo löytää kaveri. Mukavaa kevättä ja matkustellaan...
      T: Sepi

      • Thäänksss

        Ihan kelpo raportti. Kiitoksia!


      • .....

      • ....

    • wertghgh

      Huomenna lento Rayanairilla . Helvetin hyvä ,ettei tarvitse Finnairilla lennellä

    • tyhmä tarkentaisi..

      Tyhmä tarkentaisi nyt vielä jos sopii?
      Eli löytyykö tietoa voiko jo kentältä (T2) ostaa tuon 7 pvän travel cardin ja jos niin voiko sillä samaisella lipulla matkustaa bussilla 200E Kobanya-Kispest -metroasemalle josta onkin vain kävelymatka hotelliimme vai tarvitaanko tuohon lentokenttä- metroasema väliin eri lippu?
      Ja juu, on kyllä luettu edelliset keskustelut mut löytyi niin monenmoista tietoa...

      • Näin ainakin itse olen ymmärtänyt, että kentältä voisi ostaa kyseisen kortin. Ja eikös sillä ole kaikki julkinen liikenne ilmaista, niin oletan kyseisen bussimatkan kuuluvan asiaan.
        Itse menossa toukokuun lopulla budapestiin, ja tarkoitus olisi tuo kortti hankkia.


      • tyhmä tarkentaisi..
        Selevämuru kirjoitti:

        Näin ainakin itse olen ymmärtänyt, että kentältä voisi ostaa kyseisen kortin. Ja eikös sillä ole kaikki julkinen liikenne ilmaista, niin oletan kyseisen bussimatkan kuuluvan asiaan.
        Itse menossa toukokuun lopulla budapestiin, ja tarkoitus olisi tuo kortti hankkia.

        Toukokuun lopulla minäkin, tosin nyt jo varsin malttamattomana odottaen :)
        Jossain keskustelussa vain neuvottiin ostamaan tuo travel card ko.metroasemalta ettei sitä myytäisi kentällä mutta toivotaan siis että myydään!


    • Eka reissu

      Nii käykö Budapestissä eurot ollenkaan? kannattaako vaihtaa paikallista valuuttaa vai sieltä nostaa rahaa?

    • Pullukan frendi

      Vaihda Budapestissä rahaa ,on kaikkein paras kurssi. Kun et vaan lentoasemalla Budapestissä vaihda.
      Vaihda Suomessa ainoastaa pienisumma käteistä valmiiksi, että pääset Budassa alkuun.

    • Sopisko?

      Katos vaan, tämä "terroristi" antaa joskus ihan asiallisiakin ohjeita...yleensä vaan kirjoittaa soopaa ja törkeyksiä yrittäen pilkata muita. Kirjoittajan tunnistaa takuuvarmasti tyylistä!!!
      "Pullukan frendi" otsikolla tällä kertaa.
      Sovitaanko että jatkat katokossakin samalla lailla?

      • jatkossa...

        ...siis jatkossa!!!


    • Köszönöm1

      No hyvä näin. Tervetuloa minun kanssani asustelemaan kämpälleni Budapestiin lomallasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe