Näettekö unia ?

mitä unet merkitsee

Nykyään näen usein unia kuolleista omaisista.
Viimme yönä näin jälleen äitini, hän oli kovin elämäsä kiini oli uusi perukki , jota hän ikinä ei oikeassa elämässä olisi itselleen laittanu.
touhuttiin kaikenlaista,
sitten näin oman setäni, isän veljen, hän tuli meitä pihalle tervehtimään,
kysyin onko tämä jokin hallusinaatio vai totta, setäni sanoi että kyllä tämä on totta, äitisi on tullu teitä katsomaan,
sitten tuli puhettä isästäni jotain, minä sanoin että on kamala ikävä purskahdin itkuun, siihen uni loppui.
Mitä mahtaa unet merkitä onko teillä kokemuksia unista ?

6

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unet-on

      Eivät merkitse yhtään mitään.
      Unet ovat aivojen selkiyttämistä, kuin tietokoneen eheyttämistä.
      Niissä yhdistyy ollut, mennyt, oleva ja tuleva, toivottu.

      'Joka unensa uskoo, se varjonsa pelkää', sanoi jo mennyt sukupolvi.

      Kokemuksia unista, jokainenhan niitä näkee.

    • Eihän unet tietenkään mitään meinaa, eikä niihin pidä uskoa, mutta keljuja ne joskus ovat, onneksi myös joskus huvittavia.
      Jostakinhan ne tietysti johtuvat.
      Yksi yleinen unihäiriöiden aiheuttaja meillä senioreilla on lääkitys.
      Esimerkiksi statin (simvastatin) saataa aiheuttaa unettomuutta ja unihäiriöitä.
      Olisko siinä syy?

    • *Kukkahame*

      Niin sanotaan että jokainen näkee unia, vaan kaikki eivät muista niitä
      Olen yksi niistä 'muistamattomista', vaikka enneunia näänkin.
      Nämä uneni tuovat kuolinviestin, se on ollut aina, on joukko ihmisiä joista kukaan ei yleensä puhu mitään, ja joukossa joku jonka vuoro on poistua.
      Tällaisen unen nähtyäni kahden viikon sisällä tämä ainut elossa oleva unessa ollut henkilö poistuu.
      Joskus harvoin muistan kauniin unen, se on aina joko meren tai järven ranta, kaunis aurinkoinen sää ja nurmikenttä jossa kukkasia ja jotain sypressin tai katajan näköistä kasvua.

    • unien näkijä

      jaa, hyvä selitys, voi ollakki juuri siinä syy,

      en pelkää unia, minusta niitä on mukava katella, on kuin olisi jännittävässä elokuvissa,
      usein sanokin nukumaan mennessä että ihana taas katella unia, mitähän jännää nyt nään.

    • susm.

      Otapa avauksen tekijä selville netistä itse unien merkityksistä, sieltä löytyy vastauksia niin paljon kuin vain jaksaa, viitsii lukea. Mutta älä missään nimessä jotain höpö-höpö-unienselityskirjaa.

    • alottaja,,,,

      susm.

      kiitos vinkistä !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe