Lumilautailun turvallisuus

Flora

Ihmettelen kenen vastuulla lapset ja nuoret laskevat laskettelurinteissä. Monesta isästä ja äidistä ei ole valvomaan minkälaisista hyppyreistä lapset laskevat. Miksi näitä hyppyreitä pitää tehdä kaikkiin rinteisiin? Luulisi tulevan yhteiskunnalle kalliiksi näiden lasketteluturmissa vammautuneiden hoito. Näitä turmiahan sattuu vuosittain 3000. En vastusta laskettelua sinänsä, olen sitä itsekin harrastanut, mutta minusta on edesvastuutonta houkutella nuoria ottamaan riskejä jotka toteutuessaan voivat aiheuttaa elinikäisiä vammautumisia

6

72

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pas gaa

Paljonos me maksetaan sossutukia, ne menee alkoholiin, huumeisiin ja muihin päihteisiin. Siinäpä vasta vaara yhteiskunalle. Itse harrastan lumilautauilua ja aina olen kaveriporukalla, eikä vanhemmat ole häsläämässä. Turha sinun on muiden asioista huolehtia, muitten ihmisten elämää puututaan nyky-maailmassa aivan liikaa

• doggy.....

Itse olen harrastanut lumilautailua 7v. ja laskettelua 10v.Aina olen käyttänyt kypärää, joka on pelastanut monesti. Rannekkin on murtunut, mutta mitään vakavampaa ei ole sattunut. Kayttäkää kypärää!!

• lautailija123

Minulle on käynyt samoin: kypärä pelastanut ja ranne murtunut. olen harrastanut lautailua 7v. mutten ikinä edes astunut suksille.

• muistakypärää

Harmi vaan, ettei se kypäräkää aina auta. Tutulla murtu kallo ja sen seurauksena vähän muutaki, vaikka kypärä onneks oli päässä. Jos ei olis ollu nii olis varmaan kuollu. Mut se on sen rakas harrastus, eikä siihe oikee muut voi vaikuttaa. Joten antakaa toisten snoukkaa jos se tekee ne onneliseks. Ei siitä sulle kuitenkaan Flora oo mitää haittaa!

• awserfawr

Mä menin viime talvena aika kivasti nurin suksilla ku oli rinne aika jäässä. Onneksi oli kypärä, muuten en tässä kirjoittaisi.

Ei lumilautailu ole ainut harrastus missä voi sattua, koko urheilumaailma on TÄYNNÄ riskejä, jos kaikki kuuntelisivat aloittajan neuvoa niin Suomi olis täynnä läskejä ja huonokuntoisia ihmisiä. Anteeksi sanamuotoni ja pullukat älkää ottako tätä itseenne, olette ihan yhtä hyviä, mutta terveydellisesti on parempi harrastaa kuin lasottaa koneella jatkuvasti.

• -50%

Jos hyppyreitä ja reilejä ei tehtäisi. Laskisivat asiakkaat 50% alaspäin mikä johtaisi hiihtokeskuksien konkurssiin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe