Ihmettelen kenen vastuulla lapset ja nuoret laskevat laskettelurinteissä. Monesta isästä ja äidistä ei ole valvomaan minkälaisista hyppyreistä lapset laskevat. Miksi näitä hyppyreitä pitää tehdä kaikkiin rinteisiin? Luulisi tulevan yhteiskunnalle kalliiksi näiden lasketteluturmissa vammautuneiden hoito. Näitä turmiahan sattuu vuosittain 3000. En vastusta laskettelua sinänsä, olen sitä itsekin harrastanut, mutta minusta on edesvastuutonta houkutella nuoria ottamaan riskejä jotka toteutuessaan voivat aiheuttaa elinikäisiä vammautumisia
Lumilautailun turvallisuus
6
71
Vastaukset
- Pas gaa
Paljonos me maksetaan sossutukia, ne menee alkoholiin, huumeisiin ja muihin päihteisiin. Siinäpä vasta vaara yhteiskunalle. Itse harrastan lumilautauilua ja aina olen kaveriporukalla, eikä vanhemmat ole häsläämässä. Turha sinun on muiden asioista huolehtia, muitten ihmisten elämää puututaan nyky-maailmassa aivan liikaa
- doggy.....
Itse olen harrastanut lumilautailua 7v. ja laskettelua 10v.Aina olen käyttänyt kypärää, joka on pelastanut monesti. Rannekkin on murtunut, mutta mitään vakavampaa ei ole sattunut. Kayttäkää kypärää!!
- lautailija123
Minulle on käynyt samoin: kypärä pelastanut ja ranne murtunut. olen harrastanut lautailua 7v. mutten ikinä edes astunut suksille.
- muistakypärää
Harmi vaan, ettei se kypäräkää aina auta. Tutulla murtu kallo ja sen seurauksena vähän muutaki, vaikka kypärä onneks oli päässä. Jos ei olis ollu nii olis varmaan kuollu. Mut se on sen rakas harrastus, eikä siihe oikee muut voi vaikuttaa. Joten antakaa toisten snoukkaa jos se tekee ne onneliseks. Ei siitä sulle kuitenkaan Flora oo mitää haittaa!
- awserfawr
Mä menin viime talvena aika kivasti nurin suksilla ku oli rinne aika jäässä. Onneksi oli kypärä, muuten en tässä kirjoittaisi.
Ei lumilautailu ole ainut harrastus missä voi sattua, koko urheilumaailma on TÄYNNÄ riskejä, jos kaikki kuuntelisivat aloittajan neuvoa niin Suomi olis täynnä läskejä ja huonokuntoisia ihmisiä. Anteeksi sanamuotoni ja pullukat älkää ottako tätä itseenne, olette ihan yhtä hyviä, mutta terveydellisesti on parempi harrastaa kuin lasottaa koneella jatkuvasti. - -50%
Jos hyppyreitä ja reilejä ei tehtäisi. Laskisivat asiakkaat 50% alaspäin mikä johtaisi hiihtokeskuksien konkurssiin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862