Vieläkö kierrätys jaksaa kiinnostaa vai onko uutuden viehätys karissut?
Minulla meni into erittelystä kun näi värillisen ja värittömän lasin haun.Siinä vaan avolavalle molemmat lastattiin iloisen kirjavaan sekasotkuun.
Patterit olen laittanut keräysastiaan,etteivät pikku naperot niitä popsi.
Kierrätys
8
114
Vastaukset
- Hei kun keikuskelen
Joooooo, jaksaa kyllä kiinnostaa.
Oon tosi tarkka, mihinkä minkäkin roskan pistän.
Ja pistää vihaksi, kun jotkut tälläilevät huoletta jätteensä vääriin jäteastioihin.
Ja kuinka helppoa on tietää, että mihinkä minkäkin laittaa, kun jäteastioitten kyljessä Lukee isoilla kirjaimilla, että mitä juuri tähän astiaan pitää laittaa.
Kun vien kissinruokatölkkejä tölkkipaikkaan, niin järjestään AINA siellä on joku laittanut tölkit muovipusseineen päivineen. Usein otan sen muovipussin pois ja siirrän astian vieressä olevaan toiseen astiaan, johon muovipussi pitääkin tällätä.
Myös ihmiset, jotka nakkelevat metsään roskia, ärsyttävät.
Kaipa sitä nyt vois takkinsa plakkaris kuljettaa roskansa kotiin. - laahustava2
Jokunen vuosi kun koiruuden kanssa metsän reunaa tepastelin oli melkoinen ihmettelyn paikka nähdessäni sohvan ja nojatuolin siellä metsässä mätänvän.
Luulisi jo olevan helpompaa viedä moiset mööpelit kaatopaikalle.
Kyllä olet viitseliäs kun toisten sikailujakin korjailet tai pakkohan se on jonkun tehdä.- Hei kun keikuskelen
Joo, noi autojen levähdyspaikat saattaa joskus olla NIIIN kammottavan näköisiä, että usein päätän, että en nousekaan pois autosta, vaan hurahutan seuraavalle levähdyspaikalle, joka kenties olis paremmas kunnos.
Ei siinä kauaa nokka tuhise, kun kaapasee tölkkiroskiksesta muovipussin ja kolistelee sisällön pois ja siirtää tyhjän pussin viereiseen roskikseen.
Jos jäteastia on hiljan tyhjennetty ja pohjalla lilluu vain vähän kamaa ja jos siellä semmonen muovipussi-tölkki-yhdistelmä on, niin sitten en ala sitä yrittämäänkään veks. Kävis pian niin, että tämä muori kurkottelemisen tuoksinnassa putuais päällensä syvään pönttöön. Ketarat ylähä ja pääknuppi alaha. Pakkaantuis veri päähän. Joku itsesuojeluvaisto sitä sentäs meikäläiselläkin on:)
- Paperinukke
Jaksaa kiinnostaa, lajittelen kaiken ohjeiden mukaan. Onko siitä sitten hyötyä?
Tais olla viime keväänä, kun käytiin yhtä näköalapaikkaa katsomassa.
Leväsdyspaikka oli talven jäljiltä niin hirveässä kunnossa,että pakosta alkaa kierrätys kiinnostaa.
Ei siitä mitään tule, jos jokainen paiskoo roskansa mihin sattuu.
Joku ne siivoaa, ja veroja siitä lisää tulee.
Kyllä minä sellaiset laitan kierrätykseen, jotka voi järjellisesti kierrättää.
Mitä oli joskus juttua kaatopaikanteosta, niin siinä on varmaan Suomi näyttämässä taas muille mallia. Se vaikutti niin kalliille, ettei sinne turhaa tavaraa kannata laittaa.
Kyllä suomessa pitäisi tehdä jätteenpolttolaitoksia, ja muuttaa jätteet lämpöenergiaksi, Muovipakkauksia ne suurimmaksi osaksi on.Ihan rehellisesti; jokainen perunankuori tai suodatinpussikaan ei mee biojätteisiin.
Mutta isommat jutut, pelti, lasi kyllä tulee lajiteltua, paristot tietty.
Taloyhtiöllä on meillä hyvät mahdollisuudet näihin.
Paikottain jouduttu muutaman varoituslapun jälkeen isompia jätteenkeräyspisteitä poistaan.. raahata nyt jotain sohvaa ellei jääkaappia sinne taustalle.. törrrkeetä..Ilman muuta kiinnostaa! Joku vuosi sitten laitoin muijan kierrätykseen! Kierrätyspisteistä olen vaihdokkia silmäillyt, vaan ei sopivaa meinaa löytyä. Ekoajattelun nimissä pitäsi varmaan alkaa tutkia valkaisemattomia vaihtoehtoja!
- ...
Kierrätän kyllä.
Meillä tsadissa lajittelu loistavalla mallilla. Tässä mokilläkin ihan hyvin. Kaikelle löytyy pönttönsä, tsadissa omat yhtiön pöntöt ja täällä pöndellä on hyvin jäteasemia jo nykyään. Ite asiassa suurin ongelma biojäte, meillä ei kerry sitä juuri ollenkaan., ei edes riitä lintujen ruokkimiseen,
Noista jätehommista muuten yks urbaanilegenda lajittelusta. Aina sanotaan, että jäteauto tyhjentää kaikki roskikset samaan autoon ja skippaa net samaan paikkaan kaatopaikalle. Ihan alussa ehkä olikin niin, nykyään jäteautoissa osastot erilaisille jätteille. Vaikka yks auto käykin, kyllä se nykyään on osastoitu, eri kamat eri säiliöön.
Mutta toi biojäte on ongelma. Nykyään ihmiset jo tajuaa, että biojäte on kalliilla rahalla kaupasta kannettua ruokaa. Jätteen määrä vähenee jatkuvasti. Siis ei kenenkään kannata ostaa muutaman kympin kilolta maksavaa biojätettä kaupasta kompostoitavaksi. Biojätettä kertyy nykyään vähemmän kuin oletus on ollut. Se on tavallaan esteenä biojätemassan hyötykäytölle. Eip kerry etanolia tai metaania, jos ei ole mistä kertyä. HAH, meillä tuli isännöitsijältä paapomiskirje, että meitin yhtiössä ei tule tarpeeksi biojätettä, jäteastioita ei kannata tyhjentää riittävän usein ja sitten tulee hajuhaittoja jne, koska astiat ei enää täyty kuin ennn vanhaan...
Mutta noin pääsääntöisesti, kierrätysasiat on mun mielestä suomessa nyt kerrassaan erinomaisella mallilla. Kaikki on kiinni ihmisistä, miten ne viitsii ja vaivautuu jätteensä käsittelemään. Aikanaan meillä oli vain yks roskis keittiössä. Enpä edes osaa sanoa, montako roskista nykyään on, keittiössäkin laskujeni mukaan viis roskista erilaisille roskille, lisäksi pattereille jne omat laatikkonsa jossain siivouskomerossa, ja aina joskus tulee kiikutettua vanhoja tietokoneita jne keräyspisteeseen. Haa ja nyt pitää polttaa tässä pöndellä pääsiäiskokko, kertynyt kaikenlaista muovia jne poltettttavaa jätettä, sitä saa polttaa haja-asutusalueella itse.
Loppujuttu. Kaverilla on mettää tossa nelostienvarressa. Oli kattonut, että joku kaupunkilainen oli kipannut sen maalle autonperäkärryllisen roskaa. Nojoo, sanomalehdet mukana. Oli ettinyt numerotiedustelusta kenen roskat ne siellä metässä on ja soittanut tyypille, että huomenna ne roskat lähtee viranomaisten toimesta, sä maksat. Joopa, aamulla roskat oli hävinneet, sitä kukaan ei tiedä, että kenen metässä ne nyt on. Mutta ihme hommaa, käyvät yöllä keräämässä ite omat roskansa pois toisten mailta :D
=DW=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?144662Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3614054Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk223630Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja373530Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122821- 2812467
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3231910- 1001852
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi481566Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111203