Olen saanut maavaraisenperustuksen tekoa varten hintatarjouksen 120m2 talolle, joka on 15000€
ja se sisältää tarvikkeet kaikkineen putkineen ym. Onko tämä kallis tarjous?
Perustus/hinta
8
7881
Vastaukset
- Leevi
Halpa tai kallis, eipä aavistustakaan noilla tiedoilla, ja jos päätökset teet anonyymipalstaiden kautta, eipä lupaavalta vaikuta, kysy vastaavalta mestariltasi - tietotaidosta sinä hänelle maksat.
- Aloittelija
Häneltä minä sen tarjouksen olen saanut.
Se on minulle tuttu ja luotan häneen. Kiinnostaisi kuitenkin mihin hintaan joku muu on rakentanut perustuksen. Ei minulle peukalo ole keskellä kämentä, sillä rakennan talon itse sisältä kokonaan.
Olen jo päätöksen tehnyt, eikä se perustu tämän keskustelupalstatietoon. - tehty
Aloittelija kirjoitti:
Häneltä minä sen tarjouksen olen saanut.
Se on minulle tuttu ja luotan häneen. Kiinnostaisi kuitenkin mihin hintaan joku muu on rakentanut perustuksen. Ei minulle peukalo ole keskellä kämentä, sillä rakennan talon itse sisältä kokonaan.
Olen jo päätöksen tehnyt, eikä se perustu tämän keskustelupalstatietoon.Miksi sitten vaivaat päätäsi enää sillä, onko hinta kova vai ei, jos olet päätöksen tehnyt. Silloinhan olet todennut hinnan sinulle oikeaksi.
Muutoinkin hyvin vaikea sanoa kustannuksista, kun esim. anturaa voi talossasi olla 50m, tai 200m, ym.
- rakentaja
Uskaltaako joku tehdä ennakolta tarjouksen kiinteällä hinnalla, jos tuo sisältää myös rakennuksen pohjatyöt, maanvaihdot jne. Niitähän on aika vaikea ennakolta arvioida, paljonko menee soraa, hiekkaa jne. Mutta jos tuohon siältyy kaikki pohjatyöt ja perustukset niin edullisesti tunnut selviävän. Äläkä välitä noista edellisistä kommentoinneista, joillain tuntuu olevan hirveä tarve kirjoitella tuollaisia viestejä. Kaipa sitä jossain pitää yrittää päteä, vaikka sitten nimettömänä nettipalstalla, kun muuten ei oo munaa...
- noviisi
Mitä muilla on tullut maksamaan 120 neliön talon perustukset. Heittäkää lukuja, älkää naristko! Vaikka huumorilla.
Miten "halvalla" esim joku tosihartiapankkilainen on perustuksensa tehnyt. Olisi kiva kuulla.- Raksaaja
Maanvaihtoa ei ollut paljoakaan savimoreeni nääs ja harkkoperustus.
Tarvikkeet n 4000 euroa perustuksiin ja siihen työ 2 kirvesmiestä 1 1/2 vko kaivuu 2 pvää ja vesi viemäröinti.
Koko roska alle 10 000 euroa. Älkää tehkö urakoita sillä tuntityönä voitatte. Harkkoja ei ammattimiehet kauaan ihmettele.
Kirvesmiehet ja betoniraudoittaja kuorivat kermat päältä.
- Klaus
Siis 120 m2.
Siitä neilöjuuri on 11m. Siis pohja 11x11m.
4 x 11m= 44jm, eli 75 harkkoa per kerros.
yht 300 harkkoa.
Lammi MH 200 maksaa 2,00/kpl, eli 600 euroa.
Betonia menee 115 litraa/m2, eli 35m3.
Anturaan 5m3.
Laattaan 10m3.
Hintaan 125 euroa/m3, pumpattuna 50 x 125= 6250euroa.
Kivien ladonta, terästen asettelu ja valun työt 50 euroa/m2, eli 1800 euroa.
Valutyöt ja anturatyöt saman verran eli 1800.
Salaojat ja täytöt 2000.
Salaojatarvikkeet 1500 euroa.
Routaeristeet 70m2 x 0,15m = 10,5m3
10,5m3 x 35 euroa/m3 = 400 euroa
Lattian eristeet 18m3 x 25euroa/m2=450 euroa.
Teräksiin, verkkoihin ja pilarijalkoihin 2000.
Putket vielä päälle.
Mitä tekee? 16800.
Hinta on kohdallaan.- saivartelija
jos talo onkin 2 x 60 m, hinta hieman lisääntyy, koska piiri on suurempi...;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain3159681Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112892Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2762219Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1212052SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,911598- 1441497
Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1341477Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U321234Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin491211Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931036