Nissan Primera 1.8 Visia ESP SportDeck 5d A vuosimalli 2005

harkinnan alla

Mitä tyyppivikoja autosta löytyy?
Mittarissa nyt 87 tuhatta ja siistin näköinen peli.
Onko kannattava kauppa,jos hinta pyörii siinä 9 tonnin kieppeillä?

13

2244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7

      Kovin on kalliin puoleinen,onko jossain liikkeessä myynnissä selittäis hinnan?

    • miesten mies autoile

      Jos kyseessä vm97 niin sopiva hinta on neljä tuhatta..

      Kun tarjoat 4500 niin kauppa tulee varmasti.

    • Ihan ok....

      Itse omistin 1,8 -02 P12, joka kaikin puolin oli loistava käyttöauto. Vähäisillä kulutusosien vaihdoilla meni 50-150tkm taipale. Luotettava, tilava ja edullinen käyttöauto, ei sen enempää tai vähempää. 1,8 Kone nöyrä peruskone, joka ajaa asiansa.

      2005 mallissa on alustaa paranneltu.
      Öljynsyöntiongelmaisia 1,8 on paljon vm. -03 eteenpäin, joten itse selvittäisin asian joltakin aikaisemmalta pitkäaikaiselta auton omistajalta.
      Helpoin ratkaisu on ostaa 1,6 tai 2,0 joissa tällaisia öljyongelmia ei ole.

      1,6 on tiheämmin välitetty kuin 1,8 joten käytännön suorituskyvyssä olematon ero isomman hyväksi, 0,5l/100km pienempi ruokainen 1,6 kuitenkin on.

      2,0 on sitten se moottori, mikä olisi pitänyt olla ainut moottorivaihtoehto P12. Suorituskyky paikallaan, ero 1,6 ja 1,8 on huima. Jos kulutuksella ei ole väliä niin ehdottomasti paras vaihtoehto. 2,0 lienee myös eroja alustan suhteen pienempiin malleihin.

    • Vi vikoja

      Vikoja:
      - takavilkun huono maadoitus aiheuttaa nykimistä
      - kuskin penkin alla oleva turvatyynyn johdon liitos huono, mikä aiheuttaa túrvatyynyn merkkivalon syttymisen
      - alatukivarren pallloniveleen tulee väljystä jo 60t kilometrin kohdalla

    • Tässähän näitä

      Moottoriviat

      1.8 litran moottoreissa ainakin vuodelta 2004 saattaa olla suuri öljynkulutus. Syynä sylinterien soikeus.

      Öljyvuotoa kampiakselin tiivisteistä esiintyy.

      Moottorinohjausyksikön vika.

      Sähköisen polttoainepumpun vikoja, rakennetta on parannettu v. 1992. Polttoainepumppuvikoja edelleen vuosimalleissa 2001 ja 2002. Polttoainepumpun relevikoja.

      Vanhojen 1.6 moottorilla varustettujen Primeroiden polttoaineensuihkutuslaitteistossa esiintyy ongelmia. Moottorit nykivät ja niillä on liian suuri polttoaineenkulutus.

      Laturivikoja.

      Käynnistysmoottorivikoja. Käynnistysmoottori juuttuu päälle.

      Käynnistysongelmia. Oikean etuoven sisällä kulkeva kaapeli vaurioituu hankauksesta.

      Jäähdyttimen puhaltimen moottorin vikoja.

      Sytytyspuolavikoja. Sytytyskatkoja. Aiheuttaa vaaraa katalysaattorille.

      Ajonestolaitteen vikoja.

      Kokeile virtalukon toiminta, kulumavikoja on esiintynyt

      Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimen vika.

      Dieseleissä turbovikoja.

      Dieseleissä ruiskutusjärjestelmän vuotoja vuosimalliin 2003 saakka.

      Jäähdyttimen paisuntasäiliö vuotaa.

      Akkuvikoja.

      Vaihteiston ja voimansiirron viat

      Viitosvaihde voi tippua pois päältä. Tällöin vaihteisto on kulunut ja vaatii kalliin remontin.

      Kytkinvikoja.

      Kytkinvaijeri rikki.

      Peruutusvaihde takertelee.

      Vetonivelien suojuskumit rikki.

      Jarruviat

      Takajarrulevyt ruostuvat herkästi.

      Jarrut puoltavat.

      Jarruputket ruostuvat.

      ABS-jarrujen anturivikoja.

      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat

      Etutukivarsien pallonivelet väljät. Etupään ripustuksessa väljää.

      Takapään kallistuksenvakaajan päät väljät.

      Iskunvaimenninvikoja.

      Raidetangon päät väljät.

      Valoviat ja sähköviat

      Oikean etuoven sisällä kulkeva sähköjohto hankautuu ja johtaa virran maihin. Auto ei käynnisty.

      Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.

      Sekalaiset viat

      Keskuslukitusvikoja.

      Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.

      Tuulilasinpyyhkimien vivustovikoja.

      Maalivikoja.

      Alustan massaus puutteellinen.

      Pakoputkistoviat

      Vahemmissa malleissa takimmainen äänenvaimennin ja pakoputkiston takapää lyhytikäinen.

      Happianturivika.

    • vilu2

      onneksi noita ei tehdä enää ruma rottelo tosta jäi etupyörän laakerit eli siis skeidat

    • mahorkamies

      Mul on 1.8 vuosimallia -05, ja tuhkakuppi aina täys. Kyllä ottaa päähän että tuli ostettua tällainen rottelo.

    • RenNis

      Onko tämä 1.8 rellun kone

    • eprojg

      Tänään ostettu, malli muuten sama mutta -06 ja ajettu 112 000. Hintaan 5500€, joten tuo 9kiloeuroa on potaskaa... Huollettu merkkiliikkeessä, jne...

    • Ärghh..

      Ostitko Turusta? Veit sitte meikäläisen nokan alta, pitää olla seuraavalla kerralla nopeampi ;)

    • felhwf

      Miten arvasit, tosin ei turusta vaan liedosta...

    • Ärghh..

      Tiedot vaan täsmää siihen jota olin itse hakemassa Turun lähistöltä, ja ilmoitus katosi netistä samoihin aikoihin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe