Luokallani on 20v molemmin puolin olevia tyttöjä, jotka arvostelevat koko ajan toisten ulkonäköä ja pukeutumista. Milloin joku on lihava, vaikka olisikin ihan normaalipainoinen, milloin jollain on rumat vaatteet tai hiukset. Koulussa on muutamia ulkomaalaistaustaisia opiskelijoita ja heidän ulkonäköönsä tai huonoon suomenkieleen tartutaan koko ajan pilkkaavasti.
Eikö parikymppisillä todellakaan ole sen vertaa käytöstapoja, että voisi antaa toisten olla sellaisia kuin on? Puhetyyli on ivallinen ja toisissa on koko ajan jotain vikaa.
Olen pari kertaa sanonut jotakin aiheesta näille tytöille, esim. että "ihan kivan näköinenhän tuo on", ja olen saanut hirveän ryöpyn niskaani. Enää ei tee mieli puuttua, kun tuntuu että saan vaan haukut päälleni. Tuntuu vaan todella inhottavalta kuunnella päivästä toiseen kun haukutaan ja arvostellaan. En tiedä mitä tekisin asialle, kun nämä tytöt on mun ainoita "kavereita" koulussa.
Ulkonäön arvostelu yms.
miten puuttua?
1
123
Vastaukset
- avoin asioille
Et sinä voi asialle mitään. Jos se sinua häiritsee ja et halua kuunnella, niin vaihda itse kaveripiiriäsi. Suomi on rasistinen maa ja muutenkin ihmiset tosi itsekeskeisiä ja varsin tuossa ikäluokassa mikkän muu kuin ulkonäkö ei merkkaa. Mietippä et nyt kyse vaan ulkonäöstä ja kielen osaamisesta ja suhtautuminen on tuollaista. Mahtaa olla vaikeaa seksuaalisilla vähemmistöillä tai muuten tosi persoonallisilla tyypeillä :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1494694Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043944Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513340
- 553281
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest332678Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361768