Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

JCB- kaivinkoneilla löyhän maine

Aloiytte

Onko huhussa perää, ja Onko Huyndain ja Doosanin kestävyydessä ja ominaisuuksissa eroja? Kumpi parempi yleiskäytössä, 2.5, vai 3-metrin kaivuvarsi?

8

7016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6630

      Mitäs ne huhut kertoo? Käsittääkseni kestävyydessä ovat ihan samalla viivalla. Polttoaineen kulutus molemmissa isommasta päästä. Hyundai jonkun verran janoisempi. 2,5 metrin kaivuvarsi on kait turvallisempi valinta ainakin lyhytperäiseen koneeseen. Kolmimetrinen varsi ja päähän tukevasti painoa, kuten tiltti, on omiaan tekemään koneest kiikkulaudan. Sitä tosin voi auttaa etulevyllä, mutta siitäkin on oma haittansa...

    • Pitkällä pärjää aina

      Mitä se yleiskäyttö sitten tarkoittaakin???? Mutta ojankaivuussa pitkä helev....in hyvä!!!!

    • JCB:llä on tosiaanki vähän sellanen maine... Itsellä kokemusta vain kaivurikuormaajasta JCB:nä, mutta olihan se täys lelu verraten näihin pohjoismaisiin. Hyundai ja Doosani on kyä niin lähellä toisiaan että sanat hommat molemmilla tekee. Jokainen ostaja katsoo sitte kumman merkin myyjältä saa mielestään paremman kaupan ja sopivimman version omaan tarpeeseen. Tuo yleiskäyttö kans aika mielenkiintoinen juttu, mutta sanotaan siihen vaikka näin. Ilman tilttiä pitkäperäseen ehdottomasti se 3 metrinen, mutta jompikumpi tai molemmat ominaisuudet siis tiltti tai lyhytperä kone niin kannattaa sitä lyhyempää ainakin vakavasti harkita. Vasara käytössä lyhyt varsi aika ehdoton.

    • JCB telakone

      Mulla on ollut jo vuosia useampi JCB 1.7 - 20 tonnia ja lisäksi muita pyöräkoneita. Olen mieltynyt merkkiin ja ei ole aikomusta heivata. Huollot teemme pääasiassa omisa tiloissa,varaosia ostan monesta paikkaa myös ulkomailta. JCB :n ja meidän yhteistyö on jo 90 luvulta lähtien toiminut ja jatkuu.Lähes kaikkia merkkejä on meilläkin ollut ja on nytkin mutta päämerkki on JCB, johtuneeko tunnesyistä tai jostain muusta näin vain on

    • Jugi2

      Miltä sivuilta tilaat jcb:n varaosat ulkomailta?

    • Varmaa kuokintaa

      Jos on halu säästää rahaa ja pöllö-öliyä niin jcb hankkimaan hetimiten!

      • volovo140

        2,5m varsi ehdottomasti, 3m varrella ei ole voimaa yhtään ja ottaa aina sähkölankoihin kiinni ja lastaus korkeus huono.


    • jospajotain

      tämähän on kaivurifoorumi..mutta merkki on sama,nimittäin olen hankkimassa jcb 436 pyöräkuormaajaa,,vm 2002,onkos kokemuksia?? minulla kokemusta vain valtamerkistä...kiitos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe