olen se uusi... mutta vanha tarina

minä

Olen miehen uusi nainen ja pian tuleva avopuoliso. Lasten äidillä on YKSINHUOLTAJUUS ja lapset käyvät isänsä luona jokatoinen vkl pe-la, näin ollut jo useamman vuoden. Voiko äiti kieltää minua olemasta läsnä tapaamisissa ilman perusteltua syytä? Lapset ovat alle 7v ja tuntenut heidät vuoden, he viihtyvät seurassani (jopa toinen verrannut minua äitiinsä) ja minä tykkään heistä.

Äidillä on jonkinasteinen mielisairaus (oikeasti) ja minä saan kuulla olevani vaikka ties mikä h'ora ja l*hmä... ja on uhannut poliiseilla jos minä olen lasten läsnä. Sen lisäksi että nainen tuntuu olevan mustasukkainen miehestäni, myös lapsistansa...

16

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

ja missä määrin isän on pakko olla yhteyksissä lasten äitiin? Mies näkee punaista joka kerta kun nainen soittaa tai näkee tämän naisen. Sen verran kelju tämä nainen on ollut jo ennen eroa. Ja käyttää lapsia kiristyksen keinona miestäni vastaan asiassa kuin asiassa... ja kitinää ja vinkumista on jokatoinen pvä milloin mistäkin. ja kaikki tämä SYYTTÄ yleensä!

• gsdsgdgsdsdg

Onpa miehelläsi helvetin huono naismaku, ei voi kun ihmetellä...

• 151615

Hei!

Ajattelen tuota asiaa lasten kannalta. Tietenkään heidän äitinsä ei voi kieltää sinua osallistumasta tapaamisiin, mikäli lapset ovat isänsä luona tapaamisten aikana (eivät siis esim. omassa kodissaan vaikkapa äidin poissaollessa). Jos suhteenne miehen kanssa on vakiintunut, niin hyväkin teidän on tutustua.

Lapset vaikuttavat kuitenkin saavan aika vähän aikaa isänsä kanssa, ja se olisi tärkeää, että he saisivat isänsä välillä "kokonaan". Se lujittaa vanhemman ja lasten välistä suhdetta, eikä aiheuttaisi niin paljon mustasukkaisuutta sitten, kun asutte yhdessä. Mietinkin, että onko sinun mahdollista osallistua vähiä aikoja kerrallaan nyt, kun asutte vielä erillään? Käytte parin tunnin ulkoiluharrastuksessa, elokuvissa, piknikillä, ostoksilla jne. Sitten, kun asutte yhdessä, niin annat isän ja lasten tehdä noita asioita välillä keskenään.

• minä

Pikkuhiljaa olemmekin lähentyneet lasten kanssa. Kun tapasin lapset, tapasin heitä muutaman tunnin ajan, enkä edes joka kerta molempina päivinä. Nyt he ovat YHDEN yön samassa paikassa kuin minä. Käyn itse töissäkin monesti viikonloppuina niin saatan vain olla muutaman tunnin ja päivällä ja yön samassa paikassa..

Ja tuota mustsukkaisuutta onkin ilmennyt vanhemmassa lapsessa, sekun on mustasukkainen sisarukselleenkin. Mutta jotekin tuntuu että sekin mennyt ohi, kun lapsi tajunnut etten ole heidän isää viemässä. Lasten ehdoilla ja tarpeilla tässä mentykin :) Lapset kuulemman kaipaavatkin aina toista yötä kanssani, kun ovat jo siihen tottuneet...

Mutta todellakin mietin itsekin tätä usein...

• Sekopäät yh:t hiitee

Ota talteen solvaavat viestit ja tee niistä jossakin vaiheessa ilmoitus poliisille. Nainen voi saada sinuun lähestymiskiellon, jonka rikkominen on rangaistava teko (eli voit uhata itse sitä akkaa poliisilla).

Vaikka naisella on yksinhuoltajuus (MIKSI??), hän ei voi silti määrätä mitä isä tekee lapsen kanssa tapaamisilla, eikä sitä kenet lapsi tapaa.

• minä

Yksinhuoltajuus on siitä syystä että mieheni ei ole halunnut olla mukana lasten elämää koskevissa päätöksissä ja katsoi parhaaksi luopua huoltajuudesta kokonaan. Itse olen samaa mieltä, jos lasten äiti on noin epätasapainoinen, ei ole järkeä lähteä hänen kanssaan mitään päättämään.

Mieheni oli vielä tämän naisen kanssa yhdessä kun tapasimme, mutta tajusi pian että minä olen oikeampi vaihtoehto ja siksi varmaan tuo nainen on katkera.

Paras ratkaisu olisi jos ei tarvitsisi olla tekemisissä tämän naisen eikä lastenkaan kanssa, kaikki pääsisiivät helpommalla, mutta miten se onnistuu? Ehdotin miehelleni tapaamisista kieltäytymistä, niihinhän ei voida pakottaa, mutta hän ei halunnut. Nyt en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, tilanne on tosi hankala ja kaikki vain sen naisen takia.

• aetwerzs

Lähestymiskielto lehmäksi haukkumisesta? No ihan varmasti.

• minä (alkuperäinen)
        minä kirjoitti:

Yksinhuoltajuus on siitä syystä että mieheni ei ole halunnut olla mukana lasten elämää koskevissa päätöksissä ja katsoi parhaaksi luopua huoltajuudesta kokonaan. Itse olen samaa mieltä, jos lasten äiti on noin epätasapainoinen, ei ole järkeä lähteä hänen kanssaan mitään päättämään.

Mieheni oli vielä tämän naisen kanssa yhdessä kun tapasimme, mutta tajusi pian että minä olen oikeampi vaihtoehto ja siksi varmaan tuo nainen on katkera.

Paras ratkaisu olisi jos ei tarvitsisi olla tekemisissä tämän naisen eikä lastenkaan kanssa, kaikki pääsisiivät helpommalla, mutta miten se onnistuu? Ehdotin miehelleni tapaamisista kieltäytymistä, niihinhän ei voida pakottaa, mutta hän ei halunnut. Nyt en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, tilanne on tosi hankala ja kaikki vain sen naisen takia.

Sotkempa nyt lisää... et ole alkuperäinen viestinkirjottaja.

Suhde oli loppunut jo pari vuotta aiemmin ennen mieheni kanssa tapaamista. Enkä ole vaatinut miestä unohtamaan lapsiaan, kuten jo alkuperäisessä viestissä totesin että tulen toimeen hyvin lasten kanssa ja he minun,
        Se että tämä 4v vertasi minua äitiinsä, tuskin tarkoittaa että olen yhtä katala ja julma, ei tuon ikäinen vielä tajua äitinsä henkisistä ongelmista.

• minä

Onko todellakin näin ettei se nainen voi päättää missä lapset viettävät yönsä ja kenen kanssa? Koska suurin ärsyke tuolle naiselle tuntuu olevan se että vietämme aikaa paljon minun asunnossani (sattuu olemaan huomattavasti suurempi).

Joltain olen kuullut sanottavan että tuolla naiselle olisi täysi päätösvalta kaikkeen, että hän voisi esim opa kaikki tapaamiset laittaa päätöksillään valvotuiksi jos näin tahtoisi? Emmekä voisi esim miehen ja lasten kanssa matkustaa minnekään (Suomen sisällä) ilman naisen lupaa... Eivätkä lapset saisi viettää öitään luonani kuin hänen luvallaan? ja onko miehellä lupa jättää lapsia minun kanssa keskenään? Vai täytyykö miehen olla koko ajan läsnä?

• Yh-äiti miekin
        minä kirjoitti:

Onko todellakin näin ettei se nainen voi päättää missä lapset viettävät yönsä ja kenen kanssa? Koska suurin ärsyke tuolle naiselle tuntuu olevan se että vietämme aikaa paljon minun asunnossani (sattuu olemaan huomattavasti suurempi).

Joltain olen kuullut sanottavan että tuolla naiselle olisi täysi päätösvalta kaikkeen, että hän voisi esim opa kaikki tapaamiset laittaa päätöksillään valvotuiksi jos näin tahtoisi? Emmekä voisi esim miehen ja lasten kanssa matkustaa minnekään (Suomen sisällä) ilman naisen lupaa... Eivätkä lapset saisi viettää öitään luonani kuin hänen luvallaan? ja onko miehellä lupa jättää lapsia minun kanssa keskenään? Vai täytyykö miehen olla koko ajan läsnä?

Höpö höpöp, nuo kuulemasi asiat ovat legendaa. koska isälle on suotu mahdollisuus tapaamisiin, niin isä voi niiden aikana täysin itsenäisesti päättää mitä tekee, missä tekee ja kenen kanssa.

Yksinhuoltajuus ei tarkoita sitä että äiti voi sanella kaikkeen ehdot. Valvotut tapaamiset liittyy yleensä johonkin ongelmaan etä-vanhemman itsensä suhteen (esim. alkoholisti, väkivaltaisuus), eikä äiti voi pelkästään ilmoittamalla saada niitä.

Kyllä te voitte matkustaa suomessa ihan millon vain, kunhan reissut pysyy tapaamisten aikatauluissa. Lapset saaavat viettää öitään sinun luona, kunhan se sopii isälle. Ja isä saa jättää lapset sinun huostaan, niin halutessaan. Äiti ei voi näihin asioihin vaikuttaa, kunhan lapset haetaan sovitusti ja palautetaan soivitusti.
        Yksinhuoltajuus on joskus vain käytännön syistä helpompi. Ei tarvitse jokaiseen hakemukseen ja lupa-asiaan molempien vanhempien nimiä. Jos vaikka sattuu asumaan kauempana toisistaan.

• GSSDFHJFGLH
        minä (alkuperäinen) kirjoitti:

Sotkempa nyt lisää... et ole alkuperäinen viestinkirjottaja.

Suhde oli loppunut jo pari vuotta aiemmin ennen mieheni kanssa tapaamista. Enkä ole vaatinut miestä unohtamaan lapsiaan, kuten jo alkuperäisessä viestissä totesin että tulen toimeen hyvin lasten kanssa ja he minun,
        Se että tämä 4v vertasi minua äitiinsä, tuskin tarkoittaa että olen yhtä katala ja julma, ei tuon ikäinen vielä tajua äitinsä henkisistä ongelmista.

Kuinka hyvin sinä sen naisen tunnet? Oletko jutellut hänen kanssaan kasvotusten?

Jotenkin näihin uusiovaimokkeiden juttuihin suhtautuu aina varauksella koska kovin usein se käsitys eksästä on ihan sen miehen muovaama.

Minäkin olin eksäni uuden naisen mielestä hirviö, kunnes tapasi minut livenä. Ja yhtälailla minä itse uskoin kaiken mitä se mies minulle edeltäjästäni puhui.

• minä
        GSSDFHJFGLH kirjoitti:

Kuinka hyvin sinä sen naisen tunnet? Oletko jutellut hänen kanssaan kasvotusten?

Jotenkin näihin uusiovaimokkeiden juttuihin suhtautuu aina varauksella koska kovin usein se käsitys eksästä on ihan sen miehen muovaama.

Minäkin olin eksäni uuden naisen mielestä hirviö, kunnes tapasi minut livenä. Ja yhtälailla minä itse uskoin kaiken mitä se mies minulle edeltäjästäni puhui.

Tapasin hänet ensimmäistä kertaa livenä toista kuin mieheni kautta (tosin seurustelin silloin jo tämän miehen kanssa), "yliliioiteltua mukavuutta" joka sitten humalatilassa muuttui hirveäksi haukkumiseksi. Sitä ennen nainen oli soittanut minulle kerran "varoittaakseen tästä miehestä".

Olen kuullut paljon asioita monelta muultakin taholta kuin mieheltäni. Ja olipa hampaankiristyksen aihe mikä tahansa nainen nainen haukkuu minut maanrakoon miehelleni soittaessaan.

Onhan tässä vuosien aikaan oppinut tuntemaan... enkä enempää halua tutustua!!!! Vaikka olin aluksi valmis siihenkin...aluksi...

• minä
        Yh-äiti miekin kirjoitti:

Höpö höpöp, nuo kuulemasi asiat ovat legendaa. koska isälle on suotu mahdollisuus tapaamisiin, niin isä voi niiden aikana täysin itsenäisesti päättää mitä tekee, missä tekee ja kenen kanssa.

Yksinhuoltajuus ei tarkoita sitä että äiti voi sanella kaikkeen ehdot. Valvotut tapaamiset liittyy yleensä johonkin ongelmaan etä-vanhemman itsensä suhteen (esim. alkoholisti, väkivaltaisuus), eikä äiti voi pelkästään ilmoittamalla saada niitä.

Kyllä te voitte matkustaa suomessa ihan millon vain, kunhan reissut pysyy tapaamisten aikatauluissa. Lapset saaavat viettää öitään sinun luona, kunhan se sopii isälle. Ja isä saa jättää lapset sinun huostaan, niin halutessaan. Äiti ei voi näihin asioihin vaikuttaa, kunhan lapset haetaan sovitusti ja palautetaan soivitusti.
        Yksinhuoltajuus on joskus vain käytännön syistä helpompi. Ei tarvitse jokaiseen hakemukseen ja lupa-asiaan molempien vanhempien nimiä. Jos vaikka sattuu asumaan kauempana toisistaan.

Onko tästä olemassa jotain lakitekstiä tai vastaavaa? Koska jotenkin eilen alkoi tuntua että jopa sossun tädit ovat samaa mieltä tuon naisen päätösvallasta :/

• asklöjgty'pg
        minä kirjoitti:

Tapasin hänet ensimmäistä kertaa livenä toista kuin mieheni kautta (tosin seurustelin silloin jo tämän miehen kanssa), "yliliioiteltua mukavuutta" joka sitten humalatilassa muuttui hirveäksi haukkumiseksi. Sitä ennen nainen oli soittanut minulle kerran "varoittaakseen tästä miehestä".

Olen kuullut paljon asioita monelta muultakin taholta kuin mieheltäni. Ja olipa hampaankiristyksen aihe mikä tahansa nainen nainen haukkuu minut maanrakoon miehelleni soittaessaan.

Onhan tässä vuosien aikaan oppinut tuntemaan... enkä enempää halua tutustua!!!! Vaikka olin aluksi valmis siihenkin...aluksi...

Mistä sinä tiedät mitä se nainen sanoo miehellesi soittaessaan? Kertooko miehesi? Ja sinä uskot? Monelta muulta taholta kuulee varmasti sitä mitä haluaa kuulla, jos vain tarpeeksi kuulostelee.

Katso peiliin, ämmä.

• minä
        asklöjgty'pg kirjoitti:

Mistä sinä tiedät mitä se nainen sanoo miehellesi soittaessaan? Kertooko miehesi? Ja sinä uskot? Monelta muulta taholta kuulee varmasti sitä mitä haluaa kuulla, jos vain tarpeeksi kuulostelee.

Katso peiliin, ämmä.

Kuulen puhelimesta läpi sen naisen huudon ja haukkumisen! Että eipä mieheni juuri tarvitsekaan aina mitään sanoa... ja kyllä mieheni myös aina mainitsee jos nainen on sattunut joskus harvoin olemaan puhelimessa rauhallinenkin.

Jos minä kirjoittaisin tuon naisen roolissa, olisit varmasti päinvaastaista mieltä.. koska tällä palstalla tuntuu olevan näitä jotka etsivät vain ja ainoastaan syyllistä kirjoittajasta :)

• Riitaa Riitasta
        aetwerzs kirjoitti:

Lähestymiskielto lehmäksi haukkumisesta? No ihan varmasti.

ei se aivan riitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      313
      4213
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2375
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2026
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1521
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      40
      1018
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      135
      980
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      897
    10. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    Aihe