18 e ja ne laitettiin jo mun tilille.
Mukana oli sähkölasku 34 e, ja tämä oli laskettu myös mukaan tuohon laskelmaan. Näitä rahoja ei ole tullut tilille. Mun sähkölaskun ovat aina maksaneet, mutta mitä hittoa nyt tekevät? Sähkölaskuhan kuuluu maksaa jos alijäämäinen laskelma. Ja ollaan sovittu että laittavat rahat tilille ja maksan ite. Toiminut näin aina.
Kysymys kuuluukin että enkö nyt saakaan tota sähkölaskun summaa tilille? Pitääkö mun maksaa se ns. "omista" opiskeluun kuuluvista rahoista?
Ttt laskelma alijäämäinen...
9
161
Vastaukset
- että näin
Laskelma olisi ollut 16 euroa plussalla ilamn sähkölaskua (34-18). Siis pitää maksaa sähkölasku itse.
- fqfawefecwd1eradwdc1
Eiköhän sähkölasku ole jo laskelmassa mukana menona. Se on ihan sama mistä se laskelman alijäämä muodostuu. Hakijalle maksetaan viivan alle jäävä summa. Eri asia on sitten jos sossu maksaa jotenkin suoraan laskuja vaikka jonkun päihdeongelmaisen hakijan puolesta.
- että näin
siis mukana menona ja säkhölaslu mukaan lukien alijäämää 18 euroa. Maksettu hakijalle. Ilman sähkölaskua olisi laskelma ollut 16 euroa ylijäämäinen.
- ahaa?
Mistä ihmeen "opiskeluun kuuluvasta rahasta"? Mä olen ollut siinä luulossa, että toimeentulotukea voi edes teoriassa saada vain ne, jotka ei nauti mitään muuta elatuksen kattavaa yhteiskunnan tukimuotoa, jos sellaisetkaan: Olenko väärässä?
Itse aikoinaan kun hain toimeentulotukea, en koskaan saanut sitä täysimääräisenä eli 419 euron määränä, ja minulla ei tt- tukea hakiessani ollut mitään tuloja tai muuta pääsääntöistä sosiaalietuutta, jota olisin saanut. Ihme homma, mikäli kaiken maailman esimerkiksi työmarkkinatuen tai opintotuenkin nauttijat saa samaan aikaan lisäksi vielä toimeentulotukea.- että näin
Ei läheskään kaikki saa toimeentulotukea täysimääräisenä. Tiedän ihmisiä, jotka saavat asumis- ja työmarkkinatuen lisäksi toimeentulotukea. Jos esim. Asumistuen ja työmarkkinatuen jälkeen jää vähemmän käteen kuin 461 kunnan sosiaalilautakunnan kohtuulliseksi katsoma vuokra (esim. 450 € ) siis yhteensä 911 € , on pääsääntöisesti oikeus toimeentulotukeen. Tuohon 911 €:n lisäksi soskusa menona hyväksytään erikseen: lasten päivähoito, sähkö, kotivakuutus, tontin jätehuolto(omakotitalot), joissain kunnissa vesi- ja saunamaksut, erilliset lämmityskulut, ja työmatkamenot
Miksi et saanut täysimääräistä toimeentulotukea, vaikka muita tuloja ei käsittääkseni ollut? Oletko kenties kieltäytynyt työstä tai koulutuksesta.
Ap. kysyy "pitääkö se maksaa opiskeluun kuuluvista rahoista" - ahaa?
että näin kirjoitti:
Ei läheskään kaikki saa toimeentulotukea täysimääräisenä. Tiedän ihmisiä, jotka saavat asumis- ja työmarkkinatuen lisäksi toimeentulotukea. Jos esim. Asumistuen ja työmarkkinatuen jälkeen jää vähemmän käteen kuin 461 kunnan sosiaalilautakunnan kohtuulliseksi katsoma vuokra (esim. 450 € ) siis yhteensä 911 € , on pääsääntöisesti oikeus toimeentulotukeen. Tuohon 911 €:n lisäksi soskusa menona hyväksytään erikseen: lasten päivähoito, sähkö, kotivakuutus, tontin jätehuolto(omakotitalot), joissain kunnissa vesi- ja saunamaksut, erilliset lämmityskulut, ja työmatkamenot
Miksi et saanut täysimääräistä toimeentulotukea, vaikka muita tuloja ei käsittääkseni ollut? Oletko kenties kieltäytynyt työstä tai koulutuksesta.
Ap. kysyy "pitääkö se maksaa opiskeluun kuuluvista rahoista"No en nyt ymmärrä, mutta minä ilmeisimminkin en saanut toimeentulotukea aikoinaan sitä hakiessani siksi ainakaan täysimääräisenä, että kun en halua lopettaa yli 180:n opintoviikon tms. mitä lie pisteitä ne on nykyisin on, opintojani ja siirtyä työttömäksi loisimaan työttömyysrahoilla. Minun kokemukseni mukaan 0 tuloilla elävä ein saa saa toimeentulotukea, eli jos on tuloton ja vaikka kahden ja puolensadan vuokra ja ainoa tukimuoto alle kahdensadan yleinen kuukausittainen asumistuki, saa tuloton aina alle kaksisataa euroa toimeentulotukea sen alle kahdensadan toimeentulotuen lisäksi maksimissaan jos sitäkään, ja siis jotakin puoli vuotta hain toimeentulotukea: ikinä en saanut normaalia 419 euroa.
Mua ainakin kohdeltiin sosiaalitoimessa siten, että ILMAN MITÄÄN TULOJA, jätettiin vaille toimeentulotuen perusnormia yhteensä 419 euroa. Sitten kun kysyin, että no milläs nyt maksan vuokran, mulle sanottiin, että " no ala miettiä maksusuunnitelmaa". K*sipäät siis todennäköisimmin ajatteli, että kyllä ton vanhemmat maksaa tolle vuokrat ja muut... Siinä asiassa ei raivostuta mikään muu, kuin se, että jos mun vanhemmat on jo kertaalleen veronsa maksaneet, niin minkä s*tanan takia tämä Suomen yhteiskunta olettaa, että niiden pitäisi elättää heihin nähden ei- elatusvelvollista yli kolmikymppistä tulotonta kakaraansa, kun on niin v*tun vaikeaa kolme- neljä kertaa elämässä Suomen yhteiskunnan antaa tulottomalle 400 euroa ja etenkään, kun en ole mikään tukikusipää.
Kuule olen kieltätynyt vain työttömyyskorvauksista! Ajattelen, että säästän Suomen valtion rahoja sillä, etten mene kortistoon heilumaan, koska minusta ei siellä hyötyä olisi. Mutta ottaa kaaliin, jos mut jätettäisiin kuolemaan nälkään, että jos haen toimeentulotukea, kun sentään olen täysipäisenä sitä hakenut silloin kun hain, eli MITÄÄN muuta yhteiskunnnan elämisen kustannuksia kattavaa etuutta nauttimatta.
Ja toistan: minä en ole henkilö, joka laatisi provokatiivisia tai loukkaavia avauksia keskustelupalstoille, jos sitten joku luulee. - että näin
ahaa? kirjoitti:
No en nyt ymmärrä, mutta minä ilmeisimminkin en saanut toimeentulotukea aikoinaan sitä hakiessani siksi ainakaan täysimääräisenä, että kun en halua lopettaa yli 180:n opintoviikon tms. mitä lie pisteitä ne on nykyisin on, opintojani ja siirtyä työttömäksi loisimaan työttömyysrahoilla. Minun kokemukseni mukaan 0 tuloilla elävä ein saa saa toimeentulotukea, eli jos on tuloton ja vaikka kahden ja puolensadan vuokra ja ainoa tukimuoto alle kahdensadan yleinen kuukausittainen asumistuki, saa tuloton aina alle kaksisataa euroa toimeentulotukea sen alle kahdensadan toimeentulotuen lisäksi maksimissaan jos sitäkään, ja siis jotakin puoli vuotta hain toimeentulotukea: ikinä en saanut normaalia 419 euroa.
Mua ainakin kohdeltiin sosiaalitoimessa siten, että ILMAN MITÄÄN TULOJA, jätettiin vaille toimeentulotuen perusnormia yhteensä 419 euroa. Sitten kun kysyin, että no milläs nyt maksan vuokran, mulle sanottiin, että " no ala miettiä maksusuunnitelmaa". K*sipäät siis todennäköisimmin ajatteli, että kyllä ton vanhemmat maksaa tolle vuokrat ja muut... Siinä asiassa ei raivostuta mikään muu, kuin se, että jos mun vanhemmat on jo kertaalleen veronsa maksaneet, niin minkä s*tanan takia tämä Suomen yhteiskunta olettaa, että niiden pitäisi elättää heihin nähden ei- elatusvelvollista yli kolmikymppistä tulotonta kakaraansa, kun on niin v*tun vaikeaa kolme- neljä kertaa elämässä Suomen yhteiskunnan antaa tulottomalle 400 euroa ja etenkään, kun en ole mikään tukikusipää.
Kuule olen kieltätynyt vain työttömyyskorvauksista! Ajattelen, että säästän Suomen valtion rahoja sillä, etten mene kortistoon heilumaan, koska minusta ei siellä hyötyä olisi. Mutta ottaa kaaliin, jos mut jätettäisiin kuolemaan nälkään, että jos haen toimeentulotukea, kun sentään olen täysipäisenä sitä hakenut silloin kun hain, eli MITÄÄN muuta yhteiskunnnan elämisen kustannuksia kattavaa etuutta nauttimatta.
Ja toistan: minä en ole henkilö, joka laatisi provokatiivisia tai loukkaavia avauksia keskustelupalstoille, jos sitten joku luulee.kelan tuethan pitää hakea ensin, ennen kuin myöntävät toimeentulotukea. Sossu ei voi olettaa, että vanhemmat auttavat, mutta ehkä et siksi ole saanut ttt, kun et ole hakenut ensisijaista etuutta (työttömyysavustus). Sillä ei ole merkitystä, monako kertaa olet hakenut tai joudut hakemaan toimeentulotukea. Tosin sillä on, millä olet tullut toimeen ennen tuen hakemista (ainakin joissakin kunnissa)
- että näin
että näin kirjoitti:
kelan tuethan pitää hakea ensin, ennen kuin myöntävät toimeentulotukea. Sossu ei voi olettaa, että vanhemmat auttavat, mutta ehkä et siksi ole saanut ttt, kun et ole hakenut ensisijaista etuutta (työttömyysavustus). Sillä ei ole merkitystä, monako kertaa olet hakenut tai joudut hakemaan toimeentulotukea. Tosin sillä on, millä olet tullut toimeen ennen tuen hakemista (ainakin joissakin kunnissa)
Siis aikoineen opiskelit? Opiskelijalla ei pääsääntöisesti ole oikeutta toimeentulotukeen, muulloin kuin kesäloman ajalla, ellei koulussa voi opiskella kesäloman aikana 8(.
- että näin
ahaa? kirjoitti:
No en nyt ymmärrä, mutta minä ilmeisimminkin en saanut toimeentulotukea aikoinaan sitä hakiessani siksi ainakaan täysimääräisenä, että kun en halua lopettaa yli 180:n opintoviikon tms. mitä lie pisteitä ne on nykyisin on, opintojani ja siirtyä työttömäksi loisimaan työttömyysrahoilla. Minun kokemukseni mukaan 0 tuloilla elävä ein saa saa toimeentulotukea, eli jos on tuloton ja vaikka kahden ja puolensadan vuokra ja ainoa tukimuoto alle kahdensadan yleinen kuukausittainen asumistuki, saa tuloton aina alle kaksisataa euroa toimeentulotukea sen alle kahdensadan toimeentulotuen lisäksi maksimissaan jos sitäkään, ja siis jotakin puoli vuotta hain toimeentulotukea: ikinä en saanut normaalia 419 euroa.
Ja toistan: minä en ole henkilö, joka laatisi provokatiivisia tai loukkaavia avauksia keskustelupalstoille, jos sitten joku luulee.Siis et tietenkään saanut täysimääräista ttt, koska sait asumistukea. Asumistuki kun lasketaan ttt:ssa tuloksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697