Auttaako pallien poisto kääkälle?

Kääpiöpinseriiii

Meidän 1-vuotias kääkkä kusee sänkyihin ja sohvalle jos tilanne sallii... Mitta on jo 110% täynnä. Koira on tottelevainen ja sisäsiisti mutta tämä kuseminen on loputtava! Narttumme on leikattu ja ei ole koskaan moista edes harrastanut.. Nyt olen miettinyt että jos leikkautan uroksenkin niin loppuukihan tuo merkkaaminen?!

11

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kääkkämamma :)

Hyvin mahdollista että lopettaa kun on niin nuori eikä tapa ehkä ole juurtunut.

• kääpiöpinseriii

No täyypä varmaan sitten mennä ja poistaa miehuus :/ Tosin luulen että merkkaa sängyt jos kissa on siellä, joten ehkä tosiaan tuo auttaa tuo leikkaus niin ei olis niin polleena kissalle ;-D

• Kääkkämamma :)
        kääpiöpinseriii kirjoitti:

No täyypä varmaan sitten mennä ja poistaa miehuus :/ Tosin luulen että merkkaa sängyt jos kissa on siellä, joten ehkä tosiaan tuo auttaa tuo leikkaus niin ei olis niin polleena kissalle ;-D

Ei kastraatiosta kannata surullinen ollaan, on pelkästään hyväksi koiralle :)
        Sitten ei enää narttujen juoksut hetkauta, kivessyövän riski häviää, eturauhasongelmien todennäköisyys on sitten minimaalinen ja virtsatieongelmien todennäköisyys vähenee myös.

• pepe1000

Mulla 1.4v, coton, kuseskeli aina lamppujen juurelle,ym muuhun sellasiin pari kk. sitten kastroitiin,ei ole sen jälkeen kuseksinut (koputtaa puuta). :)

• qaxu

Ihan sama homma oli meillä! Aloitti kuseskelun jo 5kk iässä, siis oli muuten jo sisäsiisti, mutta polleena nosti jopa jalkaa sisällä, mm. lapsen koulureppuun tai kenkiin eteisessä jos pääsi...
      Kastroitiin 9kk iässä ja meni pari kuukautta ja tää sisälle kuseskelu loppui tyystin. En voi kuin suositella. Muutenkin ego hiukan pieneni :) Silti sama riehupetteri kääkkä on edelleen, ikävät puolet vain jäi pois.

• raakalaisten touhua

Poistatteko pojiltanne ja miehiltännekin pallit?

• Aivopierunko päästit?

Harkitsisin jos alkaisivat kotona kuseskelemaan muuallekin kuin pönttöön.

• Tollo..

Melkein noita asioita voi vertaa toisiinsa.

• kääkkä x 2

Mitä mieltä ootte, onko tuossa kuseskelussa kyse johtajuusongelmasta? Merkkaaminenhan on johtajan oikeus. Varsinkin ihmisen sänkyyn merkkaaminen kuulostaa vakavalta.

Mun narttu kuseskeli ennen joskus sisälle (ei tosin usein), mutta kun johtajuushommat laitettiin kuntoon ja koiralle kuri, loppui kuseskelu.

Pallien leikkauttamista oon miettinyt urokseltani, koska sen ei ole tarkoitus sukua jatkaa eikä näyttelyissäkään käydä. Käytösongelmia koiralla ei ole, mutta jotkut nartut kiinnostaa liikaa ja sitä joutuu kieltämään.

• ihuhgiug

itselläni nyt neljän vuoden ikäinen kääpiöpinseri uros. oppi ´hyvin jo sisäsiistiksi kun alkoi merkkailemaan joka paikkaan, kotiin ja vieraiden luokse. Leikkautin pallit sen ollessa vuoden ikäinen, sen jälkeen ei ole pisaraakaan päästänyt sisälle. muulla tavalla ei ole koira muuttunut, paitsi ruokahalu kasvoi aika paljon

• Pallit poistuu

Joo, meillä oli toyvillakoira ja kastraatio tehtiin, ja hyvin on menny, suosittelen. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6168
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1397
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1266
    Aihe