Huonompi itsetunto, kiitos!

laamaleidi91

Miten itsetuntoa saisi alemmas? Ärsyttää olla tällanen mulkku. Yleensä oon saanu pidettyä jalat maassa, mutta nyt jostakin syystä oon ottanu kehut vastaan semmosin seurauksin, että musta oikeen huokuu semmonen ”kaikki haluu mut” asenne. Mua ällöttää aivan suunnattomasti! Ja se vielä tulee ihan itestään, etten ees ehi tajuta, ennenku toteen jotain tosi ääliömäistä. Ennen oon pitäny itestäni hyvinä päivinä, mut nyt saatan aamusin mennä peilin eteen, ja vaan todeta itselleni, et oompa mä nätti. Sitte saman tien iskee semmonen, että ei näin sais mennä. Oon koko ikäni inhonnu semmosia diivoja, jotka on just semmosia, ku mä oon nyt. Mitä mä voin ihan oikeesti tehä, mä en halua olla tämmönen! Tää on mulle ihan oikea ongelma, turha alkaa kitisemään, että kaikki on hyvin, jos pitää itsestään. Ei kukaan tykkää tämmösistä ihmisistä, enkä tosiaankaan haluu olla se vihattu idiootti.

13

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+16

Totta turiset.

• ....................

Eikö ole hyvä, jos on hyvä itsetunto? Ei sitä tietenkään tarvitse toisille toitottaa, tai olla ylimielinen. Mutta hyödynnä hyvää itsetuntoasi. Osaat kehua itseäsi: kehu myös kavereitasi. Kun kohtelet muita hyvin, tulee itsellekin parempi mieli. Ole tavallisen ystävällinen muille, niin et ole kenenkään mielestä diiva, vaikka olisitkin hyvän näköinen :)
      Mieti, ennen kuin teet tai sanot jotakin harkitsematonta.

• asd

Kannattaa olla onnellinen jos on hyvä itsetunto kaikki on silloin paremmin, kun jos on huono itsetunto. Itselleni haluaisin kyllä mielummin hyvän itsetunnon kun se on nykyään niin huono. :(

• girlllll

uita pää wc pönttöön ja mee kouluun niin eiköhän mee maine ja turha itsetunto.

• Vain itserakas?

Ehkäpä kyseessä on narsismi, ylikorostunut itserakkaus...
      En usko, että ainakaan on kyse itsetunnosta, koska se ei ole huono ja sä kuullostat epävarmalta.

• ndor

Hyvä itsevarmuus on vaan hyvä.. ei sekään ole normaalia että mennään joka aamu peilineteen "oonpas mä ruma, kukaan ei halua mua" ..
      ota kohteliaisuudet vastaan, mutta älä tyrkytä itseäsi "olen paras, kaikki haluaa mut" asenteella.
      kun tietää että on hyvä, ja tiedostaa sen, asiat on hyvin, pitää myös tietää muiden arvo, ja tiedostaa se ettei ole muita ihmisiä ollenkaan parempi, mutta ei huonompikaan.

Älä sekoita itsevarmuutta ylimielisyyteen.

• ystävän neuvo.

Pukeudu rumiin vaatteisiin ja käyttäydy idioottimaisesti.

• sama ongelma

itsetunto on hyvästä jos sitä ei ole liikaa... itselläni sama ongelma. Tuntuu että kaikilla on huono itsetunto. Mulla on muutama tooosihyvä ystävä ja kahella niilla taitaa olla masennusta. SE NIITTEN MASENNUS ON OIKEESTI OIKEETA EIKÄ MITÄÄN ESITYSTÄ (todettua). ni ärsyttää ku itte on vaa sillee olen paras ku parhaat kaverit on silleen "olen paska"

• Kerrankin näinkin päin!

Mutta narsismia en ite veikkais, eihän narsistit ikinä tajua ongelmaa tai koe että heidän ajattelutavassaan ois mitään väärää.

• Trollipoliisi

Trollausta ! Tuli viestiä ylläpitäjille !

• plöö

Sää voisi Antaa osan itsetunnosta mullekki:)

• Ylimielinen?

Mullakin on aikas hyvä itsetunto, ja oon suorastaan julman ylimielinen =D Mä oon omasta mielestäni muiden yläpuolella O_O Oon kaiken arvostelun yläpuolella >=D Teitä varmaan inhottaa liika ylimielisyys mutta ajatelkaa positiivisesti: elämä on loistavaa vikkei elämässä olis mitään sisältöö kun kerran pitää itteensä jumalana (no ei nyt ihan) >=D Tää ei siis todellakaan ole mikään ongelma tää "ylimielisyys", pikemminkin hyve

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe