Taas uusi aika kaikki muuttaa voi

(*.*)

Kevät tulee, päivät pitenevät ja kohta kukat puheavat ja saamme linnunlaulun myötä nauttia kevään ja kesän tulosta. Ei päästetä noita lipsahtamaan ohi huomaamatta.

Nyt on aika panna paremmaksi myos palstalla.

Kaikki mukaan!

22

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mandoliini

Miehillä ja naisilla saattaa olla mieliaiheensa keskusteluissa. Tästä olisi kiva kuulla. Voin kyllä olla väärässäkin. Tänä aamuna varhain tuli puheradiossa sunnuntain kansanradio uusintana, olipa kerrassaan mehukkaita puheenvuoroja kuultavana.
      Siis, vart skall vi gå och vad skall vi prata om.

• )-(

Vähän selkeämmin, kiitos!

• Näin on tietysti ollut ja on.

Itseäni kiinnostaa vähän kaikki. Politiikka, sää, luonto ym.

Juuri nyt seuraan poiliittista kehitystä. Puolueiden voimasuhteet muuttuvat ja syksyn kunnallisvaaleissa on kova kamppailu.

Paavo "Änkyrä" Väyrynen rupesi kampeamaan Mari Kiviniemeä pois paikaltaan. Mari lähti omaehtoisesti, mutta sai Paavokin takuulla sellaisen haavan kilpeensä, ettei oma puheenjohtajuus toteudu.

Kuntauudistus on suuri ja vaikea toteuttaa. Kovalla voimalla, erilaisilla lupauksilla ja rahallakin kositaan. Voiko Suomen pilhoa niin murto-osaansa ja silti taata palvelut noissa suurissa kunnissa.

Ehkä kaikkein suurin mielenkiinto on maailman talouskehityksessä. Itse odotan tämän taantuman päättyvän ensi joulun maissa.

• lojalisti

No niin no. Kevät tulee vain kerran vuodessa mutta Väyrynen joka viikko. Mieluummin kevään kuin PV:n valitsen.

• Biinpä niin, kevät tulee joka vuosi, Väyrynen monta kertaa vuodessa - ja ainaodottamatta.

• Havainnointi.
        Ruuneperi kirjoitti:

Biinpä niin, kevät tulee joka vuosi, Väyrynen monta kertaa vuodessa - ja ainaodottamatta.

Tässä se taas nähdään.

Ruuneperi teki tämän aloituksen,

nimimerkkinä kuva joka hänellä on seuraavassa aloituksessa otsikkona.

Kuka se onkaan puhunut mustien nikkien kieltämisestä ????

Luulis että uskaltaa nikillänsä tällaiset aloitukset tehdä.

• Havainnointi. kirjoitti:

Tässä se taas nähdään.

Ruuneperi teki tämän aloituksen,

nimimerkkinä kuva joka hänellä on seuraavassa aloituksessa otsikkona.

Kuka se onkaan puhunut mustien nikkien kieltämisestä ????

Luulis että uskaltaa nikillänsä tällaiset aloitukset tehdä.

Kyllä nyt olenkin peloissani!

• r18h

Näin on. Sen näkee siitä, että R vastaa omiin puskaketjuihinsa väliin monia kertoja. Syy? R asuu täällä 18h vrk:sta.

• Mitä onkaan tämä tasa-arvo? Muut saavat kirjoittaa puskiksina öin ja påivin, minä en lainkaan.

Kerro nyt omat tuntimääräsi ja muut arvostelusi myös!

• 18
        Ruuneperi kirjoitti:

Mitä onkaan tämä tasa-arvo? Muut saavat kirjoittaa puskiksina öin ja påivin, minä en lainkaan.

Kerro nyt omat tuntimääräsi ja muut arvostelusi myös!

Ruuneperi.
        Sinä olet ollut kautta aikojen ajamassa pakollista rekkautumista ja vain rekisteröityjen pääsyä keskusteluihin.
        Ihmetyttää tapasi jolla osoitat ettet itsekään katso olevasi niin rehellinen ja avoin mielipiteissäsi, että aina käyttäisit vain rekattua nimimerkkiäsi.
        Rekisteröidähän voi vaikka sata nimimerkkiä, koska suomi24 ei ole kyennyt luomaan järjestelmää jolla sellainen toiminta estettäisiin.
        Mikään palvelu, ei edes Fb, vaikka sitä pidetään "totuudentorvena joka kertoo kaiken", kykene kaksoisrekisteröintiä estämään. Koska kuka tahansa voi rekisteröityä millä nimellä tahansa, ei kannata puhua chattien ja keskustelupalstojen pakkorekisteröinnistä. Sillä ei turvata muuta kuin todistemahdollisuus mahdollisessa rikostapahtumassa, koska viranomaiset voivat seurata lokimerkintöjä ja nettireittejä.

Saat toki kirjoittaa kuinka ja mitä tahansa, minulle ainakin, evvk, eli ei kiinnosta kaikki, mutta joskus osuu minunkin silmääni, lueskelen silloin tällöin näitä sivuja ihan mielenkiinnosta millaisten ajatusten kanssa ikä-ihmiset painivat.

Sotikaa ja sopikaa. Huvittavaa vain seurata kuinka kaksi leiriä iskee toisiaan sanoilla mustien nikkien kautta.
        Yksi ei saa riitaa aikaan, kaksi siihen aina tarvitaan ja kolmas on jo lisäpiste kummallekin.

• 7710
        18 kirjoitti:

Ruuneperi.
        Sinä olet ollut kautta aikojen ajamassa pakollista rekkautumista ja vain rekisteröityjen pääsyä keskusteluihin.
        Ihmetyttää tapasi jolla osoitat ettet itsekään katso olevasi niin rehellinen ja avoin mielipiteissäsi, että aina käyttäisit vain rekattua nimimerkkiäsi.
        Rekisteröidähän voi vaikka sata nimimerkkiä, koska suomi24 ei ole kyennyt luomaan järjestelmää jolla sellainen toiminta estettäisiin.
        Mikään palvelu, ei edes Fb, vaikka sitä pidetään "totuudentorvena joka kertoo kaiken", kykene kaksoisrekisteröintiä estämään. Koska kuka tahansa voi rekisteröityä millä nimellä tahansa, ei kannata puhua chattien ja keskustelupalstojen pakkorekisteröinnistä. Sillä ei turvata muuta kuin todistemahdollisuus mahdollisessa rikostapahtumassa, koska viranomaiset voivat seurata lokimerkintöjä ja nettireittejä.

Saat toki kirjoittaa kuinka ja mitä tahansa, minulle ainakin, evvk, eli ei kiinnosta kaikki, mutta joskus osuu minunkin silmääni, lueskelen silloin tällöin näitä sivuja ihan mielenkiinnosta millaisten ajatusten kanssa ikä-ihmiset painivat.

Sotikaa ja sopikaa. Huvittavaa vain seurata kuinka kaksi leiriä iskee toisiaan sanoilla mustien nikkien kautta.
        Yksi ei saa riitaa aikaan, kaksi siihen aina tarvitaan ja kolmas on jo lisäpiste kummallekin.

Kokoajan täällä olet jokaisen jokaista sanaa ensimmäisenä lukemassa ja pahojasi kirjoittamassa. olisit kerrankin rehellinen.

• 28
        7710 kirjoitti:

Kokoajan täällä olet jokaisen jokaista sanaa ensimmäisenä lukemassa ja pahojasi kirjoittamassa. olisit kerrankin rehellinen.

Kumpaan leiriin kuulut? (7710)
        Tuossa edellä ei ainakaan ollut moitetta sinulle, eikä muille.
        Ketä ja mitä mahdat tarkoittaa, lukijoita on paljon, kirjoittajia kuulemma kourallinen, enkä kuulu vakiojoukkoon.

• susm.
        18 kirjoitti:

Ruuneperi.

Kuka onkaan tämä mandoliini, voisit myös rehellisesti texs ilmoittaa sanoessasi "huvittelevasi" eri nikeillä----tasapuolisuuden vuoksi.

• susm. kirjoitti:

Kuka onkaan tämä mandoliini, voisit myös rehellisesti texs ilmoittaa sanoessasi "huvittelevasi" eri nikeillä----tasapuolisuuden vuoksi.

Voi sus! En minä huvittele mandoliininä, olen katsellut tuota minäkin, vielä ruotsiakin kirjoittaa ! Tuntuu lähes tahalliselta, että epäily kohdistuisi minuun. Olenhan kertonut soittavani mandoliinia, mutta en ole tuon takana!

heippa

• susm.
        texsanell kirjoitti:

Voi sus! En minä huvittele mandoliininä, olen katsellut tuota minäkin, vielä ruotsiakin kirjoittaa ! Tuntuu lähes tahalliselta, että epäily kohdistuisi minuun. Olenhan kertonut soittavani mandoliinia, mutta en ole tuon takana!

heippa

Kiitos vastauksestasi, jossain oli vielä selvemmin mandoliinina kirjoittava vihjaissut sinuun päin, en tietenkään enää muista missä.

• Katleija
        susm. kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi, jossain oli vielä selvemmin mandoliinina kirjoittava vihjaissut sinuun päin, en tietenkään enää muista missä.

Ystävät kalliit, ei ollut tarkoitus aiheuttaa hämminkiä. Kokeili yrittää koettaa miltä tuntuu eri nikki, en ota nimittäin kovin tosissani tätä palstaa.
        Tutulta kuulosti tuo taas, että texanell' se siinä taas, kun ruotsiakin...Pakko oli Tnellin takia paljastaa, kun eihän häntä kukaan kuitenkaan usko, valitettavasti.
        Sitä en viitsi kertoa, mistä nuo ruotsinkieliset sanat tuli, senverran vaan että sieltä nuoruusmuistojen joukosta putkahti ja muka tuohon väliin sopivat.

Jääköön siis Mandoliini kaulastaan naulaan roikkumaan. Voisinhan ottaa soittopeleistäni vaikka haitarin, huuliharpun tai kitaran seuraaviksi nikeikseni.

• Sairasta

sairasta

• Nythän taantuman huippu on ohitettu! Talouskasvu nousee hitaasti, mutta sittenkin. Emme ole syöksymässä laman pohjaan sentään, kasvu on kasvua vaikka hidasta kuin kevään tulo tänä vuonna:D

Valoa kuitenkin näkyy niin keväässä kuin taloudenkin vakautumisessa.
      Uskon, että useimmat meistä on unohtanee, mitä todellinen puute oli.
      Itsekin olin liian nuori tajutakseni sodan jälkeisten vuosien ruokapulan, mutta muistan olleeni nälkäinen Helsinkiläislapsi käydessäni mummolassa, missä maitoa sai sentään juoda, ja voita kullankeltaisena lämpimälle ruisleivälle:) Se ei unohdu ikinä,..samoin eivät maalaishäät, missä maksalaatikkoa tarjottiin suurelle väenpaljoudelle, ja kahdessa litran kannussa sulatettua voita pitkän pöydän molemmissa päissä !

Se oli---jotakin niin ylellistä, etten ollut sitä pienen elämäni aikana kokenut!

• Katleija-mandoliini

Texanell

Kun ette mitenkään kommentoineet et sinä eikä sus, niin pitää ihan kysy että huomasittekos edes tuon nikkkipaljastukseni. Ei tullut edes mieleen harhauttaa ketään luulemaan sinua Mandoliiniksi. Tuokin oli mulle uutta että sitä olet räpytellyt, niin minäkin.
      Ruuneperi kutsui kaikki mukaan, siispä minä kysymään, no minne mentäis ja mitä praatattais.

hassua tämmöinen selittely tuntuu itestäkin

• Huomasin kyllä Katleija :) Olihan se reilua kertoa sinulta. Itse olen jo niin tottunut noihin luuloihin, enhän ole ainoa sentään:) vaikka olen minäkin jokaisen nikkini kertonut!
        Huvittelumielessä olen käyttänyt mieheni antamaa lempinimeä Esmeralda, mutta en niin haudanvakavasti ota kaikkea mitä jotkut luulottelee.
        Kiitos vielä ja praatataan taas!

• katleija
        texsanell kirjoitti:

Huomasin kyllä Katleija :) Olihan se reilua kertoa sinulta. Itse olen jo niin tottunut noihin luuloihin, enhän ole ainoa sentään:) vaikka olen minäkin jokaisen nikkini kertonut!
        Huvittelumielessä olen käyttänyt mieheni antamaa lempinimeä Esmeralda, mutta en niin haudanvakavasti ota kaikkea mitä jotkut luulottelee.
        Kiitos vielä ja praatataan taas!

Oikein aurinkoista Pääsiäistä sinulle, kevät on inspiraatioiden aikaa.
        Kuka maalaa, kuka pesee ikkunoitaan ja tuulettelee mattojaan. :-)))))))))

• Atolfia

Pitkäperjantai on illassa. Päivä on mukavasti mennyt hissukseen pääsiäistä valmistellessa. Sää on kylmennyt melkoisesti, mutta siitä huolimatta houkuttelin tuon rakkaani räntäsateeseen kävelemään ja mukava lenkkihän siitä syntyikin.
      Kahvi ja tuore pulla maistui taivaallisen herkulliselta lenkin jälkeen.

Lapsuuden pitkäperjantait olivat pitkäveteisiä, tuntui, ettei ilta koita koskaan. Silloin ei saanut juuri leikkiä eikä laulaa. Oli tosi surujuhla. Teini-iässäkin oli päivässä kestämistä, ei ollut elokuvia eikä mitään huvituksia. Siinä suhteessa on suhtautuminen raamatullisiin juhliin vapautunut.

Onhan tuo kevät edistynyt. Lumet ovat sulaneet melko vähiin ja pihassa joitakin kukkasia on rohkeasti ilmestynyt näkyviin.

Texsanell kertoili noista lapsuuden päivistä, jolloin pelkkä ruisleipä voin kanssa oli maailman herkullisinta syötävää. Voi, sen minäkin muistan hyvin. Saattoi nimittäin olla kotona kaupungissa niin, ettei kaapista löytynyt leivän kannikkaakaan. Se oli sota-aikaa se.
      Maalla ollessa sai sentään leipää ja maitoa.

Nyt saamme olla kiitollisia siitä, että maassamme näyttää kaikki olevan kohtalaisen hyvin. Leipää riittää kaikilla, ainakin toivon niin.

Ennusteet tulevasta lupaavat parempia päiviä. Eurooppakin on ainakin hetken seesteisempi noitten taloushuolien suhteen. Saa nähdä, milloin alkaa taas rytistä.

Pääsiäisen vietämme rauhallisissa merkeissä perheen kanssa.
      HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ koko täällä pyörivälle seurakunnalle!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      164
      3583
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      53
      2040
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1098
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1034
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe