http://www.tietokone.fi/uutiset/ubuntu_vaesta_kolme_neljasta_kayttaa_myos_windowsia
"Linuxin suosittu Ubuntu-jakelu on erityisesti nuorehkojen miesten mieleen, mikä ei varmaan yllättänyt ketään. Jonkinasteisena yllätyksenä voidaan pitää sitä, että 75 prosenttia Ubuntun valinneista käyttää myös Windowsia."
Mikäs yllätys tuo on, ei sillä pärjää.
Ubuntu-väestä kolme neljästä käyttää myös Windowsia
34
222
Vastaukset
- Win man
Itse käytän pelkästään Windowsia ja en käytä Todellakaan UBUNTUA, en yhtään
Moniko aito oikea normi Windows-käyttäjä käyttää Ubuntua - VASTAUS on pyöreä NOLLA! Koska Windows on jo itsessään KAIKKI!!!
Ole sinäkin voittajan puolella!- ööööööööööööööörgh
Tasan käyttää, mikäli sellainen sattuu esimerkiksi työnantajalla syystä tai toisesta olemaan. Työstä kieltäytyminen kun tuppaa olemaan irtisanomisperuste. Tietysti on olemassa joukko Windows-tosiuskovaisia, jotka siinä tapauksessa vaihtavat työpaikkaa tai jäävät työttömiksi. Heitä tuskin Suomessa montaakaan on.
- 24
AIka moni käyttää tietokonetta myös pelaamiseen, joten wintoy on sikäli helppo ratkaisu joko dual-boottina tai virtuaalikoneena.
- Linux+W7
Ubuntun asentaminen koettiin helpoksi vaikka se on ollut lähes mahdoton tehtävä suomi24 windows-trolleille:
http://blog.canonical.com/wp-content/uploads//2012/03/installation-ease.png- 16+8
Tämän palstan linuxisteille Windowsin asentaminenkin tuottaa kuulemma päänsärkyä. Linuxistien mieli se muuttuu lähes päivittäin, välillä WIndows on ihan helvetin vaikea käyttää ja seuraavan päivänä Windows kelpaakin vain kädettömille apinoilla koska se on niin helppo.
Päättäkää jo. - Linux+W7
16+8 kirjoitti:
Tämän palstan linuxisteille Windowsin asentaminenkin tuottaa kuulemma päänsärkyä. Linuxistien mieli se muuttuu lähes päivittäin, välillä WIndows on ihan helvetin vaikea käyttää ja seuraavan päivänä Windows kelpaakin vain kädettömille apinoilla koska se on niin helppo.
Päättäkää jo.Ei aiheuta. Itse W7 asentuu helposti jos koneella ei ole tiedostojärjestelmiä joita W7 ei tunnista. Sitten tarvitsee vaan hakea ja asentaa ajurit, codecit ja peruskäyttöön tarvittavat ohjelmat. Se on se veemäinen osuus joka toivottavasti korjautuu W8 appstoren myötä.
- Windows 8
Linux+W7 kirjoitti:
Ei aiheuta. Itse W7 asentuu helposti jos koneella ei ole tiedostojärjestelmiä joita W7 ei tunnista. Sitten tarvitsee vaan hakea ja asentaa ajurit, codecit ja peruskäyttöön tarvittavat ohjelmat. Se on se veemäinen osuus joka toivottavasti korjautuu W8 appstoren myötä.
"Se on se veemäinen osuus joka toivottavasti korjautuu W8 appstoren myötä. "
Ei sitä tarvitse tehdäkkään kuin kerran seitsemään tai 10 vuoteen. Melkoisia itkupillejä te kyllä olette, on alkanut nyt ihan tosissaan vahvistua tämä kuva tämän palstan mahtavista linuxeista jotka omaavat jonkin ylhäisen "olemuksen".
Toisaalta voithan sä jättää koneen käyttöönoton tekemättäkin, ja silti se olisi vakionakin käytettävämpi suunnileen kuin Upuntut...Mutta mitäs taas faktojen vääristelyistä ja valehteluista.
- ___¤¤¤___
Windowsissa toimii kaikki - ihan kaikki!
Ubuntu - maailman eniten tietokoneita hajoittanut käyttöjärjestelmä! - Hyvin pärjää
>... ei sillä pärjää.
Olen pärjännyt hienosti ilman windowsia jo vuosia enkä käytä Ubuntua. - nnnnnn
Harvalla on niin rajoittuineet käyttötavat, että Ubuntulla pelkästään pärjäisi. Pelkkään netissä trollailuun, sähköpostin ja toimisto-ohjelmien käyttöön voi ihan hyvin käyttää linuxeja, tosin kaikkia netin palveluja ei silloinkaan voi käyttää.
- Faktaa....
Mitä palvelua ei voi käyttää Ubuntulla?
- faktaa..
Faktaa.... kirjoitti:
Mitä palvelua ei voi käyttää Ubuntulla?
Vaikkapa sampopankkia tai monia videopalveluja.
- nnnnnn
Vaikkapa MTV3-katsomoa, Sampo-pankin palvelujakin saa säädellä ja jos mokkula ei toimi, ei oikein mitään siinätapauksessa.
- Faktaa...
Katsomo toimii VLC:llä,Sampo toimii, mokkulat toimii uusimmilla Ubuntuilla.Oliko muuta?
- Debians
Näköjään katsomo toimii edelleen VLC:llä linuxissa. Eikö sitä pitäisi pystyä katsomaan?
- Latenssimies
Jos ei itse osaa niin se ei tarkoita että niitä ei voisi tehdä tai muut ei osaisi.
- nnnnnn
Faktaa... kirjoitti:
Katsomo toimii VLC:llä,Sampo toimii, mokkulat toimii uusimmilla Ubuntuilla.Oliko muuta?
Kun olen toista vuotta käyttänyt pääasiassa Ubuntua, tiedän kyllä miten nuo toimii. Säätämällä.
- Ihanko...
nnnnnn kirjoitti:
Kun olen toista vuotta käyttänyt pääasiassa Ubuntua, tiedän kyllä miten nuo toimii. Säätämällä.
...klikkaamalla vain? Taitaa olla melkoinen prosessi! Yksinkertainen asia!
- Kliketiklak
Ihanko... kirjoitti:
...klikkaamalla vain? Taitaa olla melkoinen prosessi! Yksinkertainen asia!
Windopelleille klikkailu vaatii ainakin 99% aivoista.
- nnnnnn
Kliketiklak kirjoitti:
Windopelleille klikkailu vaatii ainakin 99% aivoista.
Windowsissa nuo toimiikin juuri vain klikkailemalla, ubuntussa kikkailemalla.
- linux on luopumista
nnnnnn kirjoitti:
Windowsissa nuo toimiikin juuri vain klikkailemalla, ubuntussa kikkailemalla.
näin on näreet.
- Windows 8
Faktaa... kirjoitti:
"Katsomo toimii VLC:llä"
Jipii valehdellaan linuxin vuoksi. Mahdatkohan olla koskaan itse kokeillut moista edes? Minä voin sanoa että minä olen, ja aika lailla päin peetä se toimii -ei siihen voi yhtään luottaa esim. Formulakisojen aikana.
Ei pelkkä netissä lätkytetty "fakta" vielä tee asioista toimivia ja totuuksia.
jaa, no tuo selittääkin sitten upuntujen pääkäyttäjällä suhailun. ja varsinkin sen, etteivät asiaa ymmärrä.
en ole kysynyt upuntujen foorumeilla mitään. upuntujen omilla sivuilla kerrotaan, että oletuskäyttäjä on pääkäyttäjä ja sillä suhistellaan upuntussa oletuksena. sen tietää jokainen joka uplutun on asentanut.
- 12874
puusilima____ kirjoitti:
en ole kysynyt upuntujen foorumeilla mitään. upuntujen omilla sivuilla kerrotaan, että oletuskäyttäjä on pääkäyttäjä ja sillä suhistellaan upuntussa oletuksena. sen tietää jokainen joka uplutun on asentanut.
Puu(silima)päät ovat autuaita sillä he eivät huku.
- linux forever
puusilima____ kirjoitti:
so what?
99.9% upuntuista suhistelee myös pääkäyttäjällä.
- puusilima______
Ja kaikki käyttää Windowsia, koska siinä toimii kaikki - ihan kaikki!
- puusilima______asdgd
puusilima______ kirjoitti:
Ja kaikki käyttää Windowsia, koska siinä toimii kaikki - ihan kaikki!
minä kuulun siis siihen 0.1% joka ei käytä :)
enkä suhistele pääkäyttäjällä, kuten tavikset näyttää tekevän upuntujen, osxien ja windowsien kanssa.
- Linux on paras
Tuossa ei ollut rajausta, että Windowsia käytettäisiin kotioloissa. Tietenkin suurin osa Linuxin käyttäjistä joutuu käyttämään myös Windowsia, koska sitä joudutaan käyttämään työpaikalla tai koulussa. Tai jos haluaa esimerkiksi poiketa netissä kirjastossa. Niin että Microsoftin miesten on aivan turha hehkuttaa tällä tuloksella.
- ...
Ubuntu-väestä 100% käyttää Winukkaa. Joka muuta väittää, on valehtelija tai muuten vai tyhymää!
On tietenkin eri juttu, kuinka paljon, mutta 100% on oikea luku käyttäjämäärässä!- F.E.Persinski
Stalininkin kannatus oli 100%. Joka muuta väitti oli tyhmä tai oikeastaan kuollut.
- Ubuntu 11.10
Ketjun aloittaja varmaan tarkoittaa että "kolmella neljänneksellä Ubuntu-väestä on Windows koneessaan."
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1105182
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2672140- 911736
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401210Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3411187Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051110- 501109
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1521101- 1111059
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os85994