Kukaan...

plaah

...älyllinen ihminen ei voi väittää että taikaa on olemassa, mutta musta vielä älyttömämpää on väittää että sitä ei oo. Mä en itse oikein omalta kannaltani tiedä, onko taikaa vai ei, enkä six siitä ala väittelemään, eikä teiänkään pitäis, koska se ei koske tiedettä, sitä ei voi todistaa, se on jokaisen omassa mielessä mihin uskoo. Sama juttu jumalan ja jeesuxen kanssa. Jos semmosia on, sehän on taikaa? Ei se voi olla olla mitään muuta (paitsi joku tieteellisesti selittämätön luonnonilmiö) eihän sitä voi todistaa, ja kaikki tiede on sitä mieltä että niitä ei oo ollu eikä oo, mutta sehän on uskon asia, niin kuin taikauskokin. Älkää kiistäkö toisilta mihin uskoo, eix pelkät omat kokemuxet ja mielipiteet riittäis?

1

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelle Hermanni

      "...älyllinen ihminen ei voi väittää että taikaa on olemassa"

      - Mitä tarkoitat? Perustele kantasi. Kuinka niin älyllisyys on suoraan suhteellinen taikauskoon?


      " mutta musta vielä älyttömämpää on väittää että sitä ei oo."

      - Mitä Sinä tällä mahdat sitten tarkoittaa? Millä tavoin se on älytöntä, mikäli näin väittää asioiden olevan?

      Ja sitten tahtoisin huomauttaa, että taikuutta ON oikeasti ja todellisesti olemassa. Taikuus on viihdettä. David Copperfield on TAIKURI, ei VELHO eikä NOITA. Huomaa ero.

      Noituus/spiritismi/henget yms. on sitten asia aivan erikseen.

      "Sama juttu jumalan ja jeesuxen kanssa. Jos semmosia on, sehän on taikaa?"

      - En haluaisin nussia pilkkua, mutta Jumala ja Jeesus kirjoitetaan isoilla alkukirjaimilla. Mutta se ei nyt ole se asia, vaan se, että millä perustelet, että Jeesuksen ja Jumalan olemassaolo olisi taikaa?

      Olen kuullut huhuja, että Jeesus olisi ollut olemassa (siis muualtakin kuin Raamatusta ja uskovaisilta). Tämä EI OLISI MIKÄÄN MAHDOTTOMUUS. Ei siinä olisi yhtään mitään taianomaistakaan. Jeesus oli IHMINEN maan päällä ollessaan.
      Pääasia on se, että Jeesuksen IHMETEOT vasta olisivat "taikuutta" kuten asian ilmaiset, ei itse Jeesuksen olemassaolo.

      Siihen en ota kantaa, olivatko ihmeteot totta vai ei. En halua ruveta spekuloimaan niitä täällä.
      Samoin en ota kantaa Jumalan olemassaoloon.
      Jokainen saa mielestäni uskoa tai olla uskomatta, kunhan ei ala hihhuloimaan suuntaan tai toiseen.


      "Älkää kiistäkö toisilta mihin uskoo, eix pelkät omat kokemuxet ja mielipiteet riittäis?"

      - Tuohon on vielä pakko sanoa, että toisinaan ON PAKKO lähestulkoon havahduttaa toisia tajuamaan, että MIETTISI edes hieman ennen kuin uskoo sokeasti kaikkeen mitä sanotaan.

      Hyvänä esimerkkinä ajattelemattomuuden vaaroista on olleet uskonlahkot, kuten Heaven's gate.

      Jos omat uskomukset menee muiden edelle, on se jopa yhteiskunnallisesti vaarallista. Itse en ainakaan tahtoisi tulla kuolleeksi sen takia, että joku maailmanloppua nopeuttava lahko päättäisi tappaa kaikki kanssaihmiset, jotta he itse pääsisivät taivaaseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe