Voi tätä surkeutta!

Rikas Lapin akka

MiIksei Kajaanissa ole isoja ja monipuolisia tavarataloja niinkuin muissa kaupungeissa? Tämähän on ihan kuin joku pahainen kahden kadun kirkonkylä.
Kun muutimme tänne puolitoista vuotta sitten teimme ison virheen mutta onneksi pääsemme jo syksyllä muuttamaan takaisin Rovaniemelle.
Tämähän on tosiaan palvelutasoltaan aivan surkea paikka Roihin verrattuna puhumattakaan esimerkiksi Oulusta. Tuppukylä tämä on, ei muuta. Sotamokin vauikuttaa virkeämmältä.
Johtuuko kunnon tavaratalojen puute ostovoiman olemattomuudesta vai yleisestä kainuulaisesta kuuluisasta surkuttelumentaliteetista mikä täällä vallitsee: mitä sitä meikäläinen... antaispa valtio tukiaisia ... naapurit rikastuu, me ei ... yms.
Yrittäjähenkeä täällä ei ole eikä sosiaalisuutta, kateutta kyllä riittää. Verhojen raosta kytätään, onko naapurilla isot kassit kun se tulee kaupasta. Ja onko akalla turkki päällä ja ukolla viinakassi kourassa. Siinähän se menee naapureita vakoillessa taas kajaanilaisen päivä.

33

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosvoooorudolf

onkho kenkhäheinät jo kuivia? mee puremaan poron palleja.

• oikaisu

Kainuussa ne isopalliset porot vasta onkin. Kenkiin ei aina riitä heinäkään.

• Heran friidu

Niin, ja Sonkajärvi ja Perähikiä ne vasta Tuppukylä onkin ja moni muu.
      Surkeata täällä ei ole muut, kuin siunlaisesi valittajat, jotka pilaavat ilmaa.
      Kajaani on pieni kirkonkylä, so what.
      HÄIVY ILMAA PILAAMASTA.

Ps Minä muuten muutin tänne Helsingistä keskikaupungilta, ja se oli elämäni paras teko. Ei ole ikävä takaisin. Että revi siitä hienohelma huumoria tai vaihtoehtoisesti elämääsi jotain muuta sisltöä kuin tavaratalot

• Poroporvari

Juuri näin. Rovaniemi on sentään kaupunki kajaaniin verrattuna. Onneksi mekin pääsemme takaisin kohta. Lapissa on leppoisaa.

• käykää katsomassa

Uskomaton ero kaupungeissa Roin hyväksi, sanoo meidän koko perhe nyt kun muutettiin Roihin.

• Äly hoi älä jätä....

Muutitte Roihin ja kuitenkin roikutte Kajaani palstalla ja vielä koko perhe? Vähissä on huvit ja harrastukset Rovaniemellä. Kertokaapa jatkossakin tarinoita Roin autuaaksi tekevästä atmosfääristä niin koitetaan sitten saada sinne yhteiskuljetus bussilla. Seuraavaksi varmaan koko matkaseurue on kokenut unohtumattoman elämyksen, mikä se sitten lieneekin.

• Ukkoherrantie
        Äly hoi älä jätä.... kirjoitti:

Muutitte Roihin ja kuitenkin roikutte Kajaani palstalla ja vielä koko perhe? Vähissä on huvit ja harrastukset Rovaniemellä. Kertokaapa jatkossakin tarinoita Roin autuaaksi tekevästä atmosfääristä niin koitetaan sitten saada sinne yhteiskuljetus bussilla. Seuraavaksi varmaan koko matkaseurue on kokenut unohtumattoman elämyksen, mikä se sitten lieneekin.

Kainuulaisten sopisi käydä navettaa kauempana. Tervetuloa Rovaniemelle tutsutumaan!

• Virheentekijä

Kajaaniin muuttaminen on oikeasti iso virhe. Älkää tehkö sitä virhettä. Ei ole masentavampaa paikkaa suomessa ei.

• CityKajaanilainen

Rovaniemi on suomen rumin kaupunki, talvisin arktisen jäinen, kesällä hyttysten ja kylmien sateiden vaivaama käpykylä. Kyllä Kajaani sentään on eri maata!

• Ruikuttakaa lisää

Kajaani - kaupunkikuvatus. Vitsi koko paikka. Siinä ilmainen slogan ruikuttajille.

• kohta minäkin lähden

Talvivaara myrkyttää koko kainuun. Kyllä täältä lähtee vielä isojoukko ihmisiä puhtaammille seuduille. Onneksi olkoon lappilainen tai lappalainen kun älysit lähteä aikanaan.

• Unski Urakkamies

Nuorena miehenä matkustelin työni takia ympäri Suomea. Asuin Rovaniemellä yli kolme vuotta. Yhdessä asiassa Roi hakkaa kajaanin 3-0 . Pimpukat on parempia ja helpommin saatavissa.

• 13

Eli heinäkenkä on kevyempi?!

• Urakkapa urakka

Olit varmaan erikoistunut Vironperän pottuihin, ja niitähän siellä riittää.

• Vertailija

Olen asunut molemmissa, nyt taas Kajaanissa.
      Vertailuja: Kajaanissa on järkevä asemakaava, Roissa aivan sekava.
      Kajaani on kesällä kauniimpi ja jotenkin viihtyisämpi kuin Roi.
      Roi on vilkkaampi ja kansainvälisempi talvisaikaan, turisteja liiaksi asti.
      Kauppoja ja varsinkin erikoisliikkeitä Roissa on paljon enemmän.
      Ihmiset molemmissa samanlaisia pikkukaupunkilaisia, ehkä Roissa vähän urbaaniempia.
      Ulkoilumahdollisuudet molemmissa hyvät.
      Kapakoita Roissa paljon enemmän.

• saviaivot

Menkää sitte kaikki sinne niin vähenee ruikutus.

• Tyhmä ei itse tajua

No ei tulisi MIELEENIKÄÄN mennä johonkin kaupunkiin, kyllän, paikkakunnalle, ja rythyä haukkumaan sitä julkisesti. Mutta kullakin on oma sivistystasonsa.
      Jos en itse jossain viihdy, niin häivyn ja annan muitten viihtyä.

Taidat olla supertyhmä kotkottaja. Mutta tyhmä on liian tyhmä huomatakseen asian itse, joten omasta mielestäsi kai olet ihan oikeassa ja muita parempi täällä suuta soittaessasi.
      Ja tosi tyhmää, ette osaa lähteä pois.

Minäkin toistan tuolla jo aiemmin kirjoitetun HÄIVY ja vie sukusikin mennessäsi

• Olen liberaali aina

Mikä ihmeen taukki tuossa edellä kirjoittaa eikä salli keskustelua? Tämähän on keskustelupalsta ja täällä ovat kaikki mielipiteet sallittuja. Kannatatko törppö sensuuria? Ihan selvästi kannatat. Painu Pohjois-Koreaan, se on varmaan se sun ihannemaasi. Siellä ovat kaikki samaa mieltä asiasta kuin asiasta.
      Kyllä kai Roi on ihan hyvä kaupunki, nin on Kajaanikin mutta Joensuu on vielä parempi. Mulla on mielipiteenvapaus ja voin kehua vaikka Ristijärveä.

• Tarkkailija

Pohjois-Korea kortti on isketty pöytään ja Joensuu sekä Ristijärvi kortteja heilutellaan. Ilmassa alkaa olla suuren urheilujuhlan tuntua.

Mikähän lienee tämä suuren 'kaupunkitaistelu' keskustelun lopputulos.
        Aistittavissa on selvää ylikuumenemista osalla sanailijoista.

• Oletko kenties
        Tarkkailija kirjoitti:

Pohjois-Korea kortti on isketty pöytään ja Joensuu sekä Ristijärvi kortteja heilutellaan. Ilmassa alkaa olla suuren urheilujuhlan tuntua.

Mikähän lienee tämä suuren 'kaupunkitaistelu' keskustelun lopputulos.
        Aistittavissa on selvää ylikuumenemista osalla sanailijoista.

pääkoordinaattori Pohjois-Korea asiassa?
        Keittikö sulla kun ei ole mieleisiä kommentteja?

• tiedonhaluinen

Olen etsiskellyt kartalta tuota kaupunkia nimeltä Roi, en ole löytänyt, voisiko joku kertoa missä se on. Yritin löytää jopa Etelä-amerikasta kun viittasi nimi vähän sinnepäin mutta ei se ollut sielläkään.

• Etippä

vaikka susikoira Roi. Voi löytyäkki.

• Weikko Wäliliha

Kovin on sotkuinen ja ruma kaupunki tuo Rovaniemi. Talvella on jumalattoman kylmää, jäätävä ahava puhaltaa pitkin jokea suoraan päälle. Kesä tulee myöhään, se on lyhyt ja sateinen, itikoiden vaivaama Via Dolorosa. Ja kaiken lisäksi naisenpuolilla on witunwiiva poikittain.

• Salmenperä

Kajaanissa on vaan kajaanilaisia alkuasukkaita, roipparissa myös opiskelijoita, turisteja. Ilmapiiri on avoin.

• Eiköhän se

Weikollekkin kelpaa oliko se pitkittäin tai poikittain, kunhan vaan on.

• Weikko Wäliliha

Van mulle kelepovaa vaikka per5ereikä.

• Roilainen

Kainuulaisen keskustelun taso näkyy olevan mitä on - alapään asioita. Kaukana on sivistys Kajaanista!

• Raukat vain menköhöt

Ei tarvitse Roilainen, kyllä Kajaani on sisäänlämpiävä tuppukylä. Ja koko Kainuu on häpäissyt itsensä tämän Kainuun Maakuntayhtymän loppuriitelyssä. Itse en pysty täältä muuttamaan rahapulan vuoksi, olen tyypillinen täällä junnaaja. Nostan hattua niille, jotka älyävät täältä lähteä. Täällä puolustellaan: on luonto ja kalaiset veet, mutta niin on muuallakin ja lisäksi avoimempi ilmapiiri ja positiivisempi ilmapiiri. Tiukan säästämisen vuoksi voi joskus käydä muualla tuulettumassa. Täällä on mentaliteetti arvioiville, että lähde pois. Niin täältä lähtevätkin kynnelle kykenevät ja fiksummat ihmiset. Täällähän sitten ollaan junttikansan keskuudessa.

• Karvaturpa

Fiksummat lähtee, tyhmät jäävät ja menevät keskenään yksiin, tulee vielä tyhmempiä kakaroita jne. Siitä tämä kainuulainen tyhmyys johtuu, sukurutsaa ja pahinta laatua.
      Terveisiä Roihin, yrittäkää saada turisteilta vieraita geenejä itseenne niin teistä ei tule tällaisia.

• ja me naurettiin nii

Rovaniemi on kaupunki Kajaaniin verrattuna.
      Naurettiin kovasti kun joku kertoi vitsin että turisti oli eksynyt kajaaniin. Arvatkaa mistä turisti oli?
      Vastaus: Iisalmesta.

• Olet oikeassa, tämä on umpijuntti kaupunki pahanen, itsellä ei ole ainaskaan aikomustakaan jäädä tänne yhtään pitemmäksi aikaa kuin tarve! Kunnon vaatteita ei saa ostettua mistään, lähimmät kaupungit Oulu ja Kuopio tarjoaa jotain sellaista mitä hyvin pukeutuva kaipaakin...

• Korvenkontio

Kunhan Talvivaara alkaa todenteolla toimimaan ja suoltamaan rahaa etelä-Suomeen niin ne hajuhaitat ovat vain pikku murhe tässä suomen Апатиты:ssä

• Ollaan rehellisiä

Hajujen, köyhien ihmisten ja ruikuttajien maakunta Kainuu. Nuoret lähtevät pois, vanhat jäävät nuuskimaan rikkivetyä, kun ei ole muuttomahdollisuutta. Rovaniemi on nuorekas ja trendikäs paikka. Raha liikkuu ja se näkyy. Luonto on mahtava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      174
      4857
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      106
      3979
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3579
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3380
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      56
      3359
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      36
      2818
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2569
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2286
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      21
      1919
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      36
      1788
    Aihe