Apua!
Mulla on viikon päästä oikeudenkäynti sakkojen muuntorangasitusasiasta. Olen kokonaan unohtanut nämä sakot ja mielellään ne maksaisin pois, mutta minulla ei ole niin hyvä rahatilanne, että saisin niitä kerralla maksettua. Pystyykö siellä oikeudenkäynnissä vielä sopimaan asiasta, vai onko minulla edessäni vankila? Sakkoja minulla on n 1500 euroa.
Sakkoja
7
330
Vastaukset
- mara
Häkki heiluu.
Olisi kannattanut hoitaa asiansa aiemmin kuntoon eikä nyt itkeä kun lähtö leivättömän pöydän ääreen on edessä.
Ihan varmasti tollaset 1500€:n sakot helposti unohtaa... jepjep - 7
Joo
Se menee niin, että jos pysytyt vakuuttamaan tuomioistuimen siitä, miksi sinua ei saisi tuomita maksamattomista sakoista vankilaan, kuten muutkin, niin tuomioistuimella on oikeus jättää muunto suorittamatta. RL 2a luku 6:s §.
Muunnon jälkeenkin raha kelpaa edelleen valtiolle vankilan sijasta. Eli, vielä vankilan portille asti voit vitkutella maksua. Mutta, jos astut portista sisään, niin siellä pitää olla vähintään yksi vuorokausi, vaikka maksaisit sakon heti.
Muunnettua sakkoa ei enää voi maksaa vähittäin, vaan on maksettava kerralla kaikki. - mä vaan
enpä oikein usko että pystyy sopimaan,jos et pysty KOKO summaa maksamaan.Jos pystyisit KOKO TUON 1500 e nyt heti maksamaan,kävisit maksamassa ne heti ulosottoon ennen oikeudenkäyntiä,se onnistuisi,etkä joutuisi vankilaan,Tässä vaiheessa et pysty enää maksusopimuksia tekemään.Mulla on itsellä menossa aika kasa ulosottoon,ja käräjäoikeuteen nyt,niin en pysty enää maksusopimuksia tekemään.Ulosmitataan palkasta sit ku on töitä,HUOM!MUN MAKSUT EI OLE SAKKOJA;VAAN MUITA juttui.
- 7
Joo
Sakkojen perinnän huolehtii Hämeenlinnassa olevan Oikeusrekisterikeskus. Se kyllä muistuttaa kirjeellä maksamattomasta sakosta. Jos maksua ei kuulu, niin Oikeusrekisterikeskus kääntyy ulosottomiehen puoleen. Vasta, kun ulosottomies ilmoittaa Oikeusrekisterikeskukselle, ettei ulosotto ole tuottanut tulosta käynnistyy muuntorangaistusmenettely.
Oikeusrekisterikeskuksen kanssa voi sopia ennen kuin sakko menee ulosottoon siitä, että se maksetaan vähittäin. Maksu pitää suorittaa Oikeusrekisterikeskuksen tilille aina samalla viitenumerolla. Myös ulosottomiehen kanssa voi tehdä sopimuksen sakon maksusta. Sakko vanhenee viidessä vuodessa, joten miten kauan tahansa ei sen maksussa voi viivytellä, ennen kuin Oikeusrekisterikeskus siirtää sen muuntoon.
- ,.-.,.----------
MYY PERSETTÄ.
- suttu80
Kuulema sen maksusopimuksen pystyy hyvinkin tekemään juuri siellä oikeudenkäynnissä. Näin ainakin ystäväni kohdalla oli toimittu, joten rohkeasti vaan katsomaan totuutta silmiin!
- muuntamaanmuuntamaan
Voi muuntoistunnossa esittää maksusuunnitelmaa, jolloin muunto lykättäisiin. Kun sakkoja on kuitenkin noinkin paljon, varaudu siihen että maksusuunnitelman pitää olla sellainen, että lyhennät ripeällä tahdilla. Eli mitään 20 euroa kuukaudessa -suunnitelmaa on turha mennä esittämään.
Siis, sinun pitää itse esittää maksusuunnitelmaa, eli että kuinka paljon maksaisit kuukaudessa tai mihin päivämäärään mennessä maksaisit kaiken. Suunnitelmasta pitää myös pitää kiinni, jos tekee maksusuunnitelman ja siitä lipsuu ilman todella hyvää syytä (esim. sairastuminen jonka vuoksi ei ole voinut olla töissä ja siitä on oltava lääkärintodistus), muunnetaan aivan varmasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835114
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734678Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv852924Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232414Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska221805- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131425- 1851318