Koiran arvoista elämää?

Luopua vaiko ei?

Kaipaisin hieman mielipiteitä tähän seuraavaan asiaan.

Mulla on vajaa 3vuotias erittäin aktiivinen koira. Rakastan koiraani valtavasti enkä todellakaan haluaisi luopua siitä jos multa kysytään. Mut nyt ei kysytäkään multa, vaan jos kysytään koiralta.

Koira jäi mulle eron myötä. Pääsee aamuisin pikaiselle kakkapissi lenkille jonka jälkeen lähden töihin 7-8:lta. Iltaisin olen takaisin kotona yleensä vasta klo. 19 aikoihin jonka jälkeen koira pääsee n. tunnin lenkille.
Kysynkin siis, onko tämä mielestänne koiranarvoista elämää? Tuntuu erittäin pahalta, kun aktiivinen koira joutuu olemaan niin pitkään yksin päivät pitkät.. Vkonloppuisin touhtaan tietty enempi, mutta elän melko aktiivista elämää, mm. urheilen aika paljon, niin olen nyt tosissani joutunut miettimään, että onko koiran kannalta parempi luopua siitä? :(
Oon suruissani, kauheata ajatellakin, miten kotiin tullessa ei oo toinen enää onnessaan vastassa.. Tuntuu hieman itsekkäältä, mutta toisaalta, onko se miten paha paikka koiralle olla 12h yksin?

18

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luomuhurtta

12 tuntia on pitkä aika pidätellä pissaa ja kakkaa, yritä itse olla käymättä veskissä sama aika. Siis, miten on, voiitko hankkai koiralle päivähoitajan, jonkun joka käsivi keskipäin aikoihin ulkoiluttamassa edes sen vartin tarpeidentoko-kiekan

• Oikeaa rakkautta?

Sääliksi käy koiraa. Jos rakastat aidosti, muutat menojasi, ei kai kukaan oikeasti tee jatkuvasti noin pitkää työpäivää. Jos oikeasti rakastat koiraasi, etsit sille kodin, jossa sille on aikaa. Ole itse lukittuna häkkiin, tekemättä tarpeita tuo aika ja ole yksin. Koira on luotu liikkumaan, ei olemaan sisällä ahtaassa asunnossa.

Rakkautta on ajatella koiraa, ei itseäsi ja sitä onko sinulla paha mieli vai ei. Sitähän sinä kysyit vai mitä?

• etsi uusi koti

Etsi koiralles uusi parempi koti

• Vaihtoehto,

Etsi itselle työpaikka lähempää kotoa. Työmatkastasihan se kai on kiinni?

• kikkelitonttu
        Vaihtoehto, kirjoitti:

Etsi itselle työpaikka lähempää kotoa. Työmatkastasihan se kai on kiinni?

Hyvä idea!

• nääsVille

Harkitkaa tarkemmin kun olette koiraa hankkimassa.
      Kyll se 12 tuntia on ihan maksimi aika koiran olla yksin. Sitten tulee yöstä 10t yksinoloa ja pikalenkin jälkeen taas 12 tunnin päivä.
      Jos olisin sinä, yrittäisin sitä uutta kotia. Siinäkin on riskinsä, mutta koira on kovin nuori lopettavaksi.

• kikkelitonttu

Harkintaa!

• Luopua vaiko ei?

Ok, kiitos teille asiallisista vastauksista (kikkelitonttu vois tosin mennä muualle huutelemaan).
      Tänäänkin koira joutui olemaan yksin aika tarkalleen sen 12h, hyvinä päivänä 10h.. Just käytin parin tunnin lenkillä ja treenailtiin vähän tottista, nyt vetää unta tuossa vieressä..
      Työmatkat on pitkät, lähempänä ei saa töitä, pääkaupunkiseudulle ei ole varaa muuttaa. Harrastan lisäksi kilpaurheilua, joten treeneihin on vain pakosti mentävä.

Kyllähän se kai on vain vakavasti harkittava koirasta luopumista vaikka se niin kauhealta tuntuukin :'(

• kikkelitonttu

En huutele kommentoin.

• Ban kikkelitonttu!
        kikkelitonttu kirjoitti:

En huutele kommentoin.

Sun kommentit on yhtä turhia kuin aurinkovoimalla toimiva taskulamppu.

• Pk-seudun

vuokrat ei ole juuri kalliimpia kuin muualla, kunhan hankit kämppäsi kaupungilta etkä yksityisiltä riistäjiltä. Etkä vaadi turhaa luksusta.

• Kakkelitonttu

Lopeta se ******kilpaurheilu, kukaan ei pakota treeneihin tai ota koira mukaan. Ettei vaan olisi taas näitä selityksiä, joita Apula on täynnä. 10 tuntia on aivan LIIAN PITKÄ aika 12tunnista puhumattakaan olla koiran sisällä, ettei pääse tarpeilleen. Eikö ongelma ollut jo alunperinkin tiedossa? Miten koira aiemmin
        Eikö exäsi voisi ottaa koiran luokseen?

Onko välit naapureihin hyvät, jolloin joku heistä voisi käyttää koiran päiväpissillä?

• Bon kikkelitonttu
        Ban kikkelitonttu! kirjoitti:

Sun kommentit on yhtä turhia kuin aurinkovoimalla toimiva taskulamppu.

Toimii muuten hyvin- se aurinkovoimalla toimiva fikjari, juu....

• Joobax

Koita löytää joku kaveri, joka haluaisi hengailla koiran kanssa, muttei voi/halua hankkia omaa. Siinä on win-win-systeemi ja kaikki pysyvät onnellisina, eikä tarvitse luopua koirasta :) Joku täällä linkitti jonkun tällaisen koira-kummi -palstan sivun joskus, mutten kuollaksenikaan muista, mikä se oli... Paljon on eläkkeellä olevia, opiskelijoita, perheenäitejä, harrastajia, jotka haluaisivat pari kertaa viikossa koiraseuraa! Siitä vaan sukkuloimaan muutaman ihmisen kanssa ja koiralla on seuraa joka päivälle.

• Joobax

Tää olikin liian helppo. Dogia se oli :) pienellä varauksella tietty kannattaa olla liikkeellä, ettei liian sinisilmäisenä anna koiraansa kenelle tahansa.

http://www.dogia.fi/dogikummi/dogikummi/

• Anteeksi, mutta ei. Ei se koira voi elää noin. Minulla myös aktiivinen rotu ja muutin tapojani ihan siitä syystä että tiesin että koira tarvitsee paljon liikuntaa ja aktiviteetteja. Tein sen rakkaudesta koiraan.

Jos sä et pysty tarjoamaan koiralles enemmän aikaa tai viemään sitä enemmän ulos ois hyvä koiralle että sä etsit sille uuden kodin.

Koira jolla ei oo tekemistä riittävästi kehittyy usein ongelmakoiraks.

• nappistuu

Olisitko valmis vaikka hieman maksamaan, että joku on koirasi kanssa poissaollessasi. Meillä on hyvä systeemi erään 14 v pojan koulupojan kanssa. Kun hän pääsee koulusta, käy hakemassa koirani lenkille ja juoksee sen kanssa muutaman kilometrin (itse en edes jaksaisi juosta niin pitkää matkaa) ja palauttaa koiran vajaan tunnin ulkoilun jälkeen, tarkistaa että vesikupissa on raikasta. Palkaksi annan 40 e viikossa, se on huippuhyvä taskuraha hänen mielestään ja minullekin summa on sopiva maksaa. Tyytyväisin varmasti koirani.
        Sopiva juoksuttaja voi löytyä vaikka tämän palstan kautta, huutelepa vähän sijaintiasi, apu voi löytyä.

• nappistuu kirjoitti:

Olisitko valmis vaikka hieman maksamaan, että joku on koirasi kanssa poissaollessasi. Meillä on hyvä systeemi erään 14 v pojan koulupojan kanssa. Kun hän pääsee koulusta, käy hakemassa koirani lenkille ja juoksee sen kanssa muutaman kilometrin (itse en edes jaksaisi juosta niin pitkää matkaa) ja palauttaa koiran vajaan tunnin ulkoilun jälkeen, tarkistaa että vesikupissa on raikasta. Palkaksi annan 40 e viikossa, se on huippuhyvä taskuraha hänen mielestään ja minullekin summa on sopiva maksaa. Tyytyväisin varmasti koirani.
        Sopiva juoksuttaja voi löytyä vaikka tämän palstan kautta, huutelepa vähän sijaintiasi, apu voi löytyä.

Toi voiski olla hyvä systeemi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe