Olen siis tehnyt suullisen sopimuksen työharjoittelusta yrityksen kanssa ja lupauduin aloittamaan kesäkuussa. Työharjoittelu olisi palkaton ja olisi osana opiskelujani. Työnkuvaani liittyisi mm. vakinaisen työntekijän kesäloman sijaisuus.
Toinen yritys ilmoitti juuri, että voisi palkata minut kesäksi heille töihin. Rikonko siis jotain lakipykäliä, jos nyt perun tuon suullisen työharjoittelusopimuksen ja menen ennemmin palkallista työtä tarjoavan yrityksen hommiin.
Suullisen työharjoittelusopimuksen peruminen
5
817
Vastaukset 5
- 12312412412412
Voit perua sen suullisesti ilmoittamalla vain. Luulisin.
- palkalliseen vaan
Soitat vaan ja sanot että menet muualle. Vaikka moni sanoo et suullinen on yhtä pätevä kuin kirjallinen sopimus, niin ei se sitä kuitenkaan ole! Sehän on selvä et menet palkalliseen mieluummin, niin jokanen tekis. Sama tilanne se on työnantajallakin, koska omasta mielestään parhaamman hekin valitsevat kun sellanen kohdalle osuu vaikka ois jollekin jos suullisesti paikkaa luvattu. Koettu ja nähty on.
- joonasdre
Jos et oo allekirjoittanu mitää sopimusta vielä niin voit perua!
- tyuifgh
Jos olet tehnyt suullisen sopimuksen, se on yhtä pätevä kuin kirjallinen sopimus. Eri asia on sitten kuinka työnantaja todistaa että teidän välillä on joku sopimus.
- harjoittelija.....
Työharjoittelusopimuksen voi perua, myös kirjallisen. Ei velvoita puolin eikä toisin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa912086Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391353Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1371015Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.218965- 82846
- 95833
- 78730
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215724Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53707On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 74635
- 35611
- 44598
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25477Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14460- 35454
- 33433
- 40427