Raiskataanko ja hakataanko nyrkillä lastensuojelulaitoksissa?
Nyt, kun Tienhaarasta on ollut kovia otsikoita, niin päätin vähän jäljittää tapahtumaketjua.
Luin, että hän olisi ollut Kotiniemen koulukodissa. Kyllähän älykäs ihminen omaksuu ne tavat, joita häneen itseensä on sovellettu.
Sitä vielä ihmettelen, että kun Suomi on niin sivistysmaa, niin eikö olisi tutkijoille työsarkaa siinä, että haastattelisivat näitä entisiä lastensuojelulaitosten asukkeja ja toisivat kaikki hirveydet päivänvaloon.
Ketä tässä suojellaan?
Nämä nykypäivän pahimmat kriminaalit kertovat omaa tarinaansa siitä, millaisia "ammattikasvattajia" Suomessa on ja on ollut.
Eivätköhän nämä hakkaajat ja lastenraiskaajat ole silti palkittu ansiomitaleilla ansiokkaasta työstään.
Sitten vielä sekin, että pitävät kuulemma nykypäivän ja entisajan vankiloita lepokoteina verrattuna siihen, mitä lsl:n sisällä tapahtui.
Kas, kun ei pian löydetä luurankoja jostain laitoksen kätköistä.
Minua säälittää...
2
130
Vastaukset
- Kasvattilapsi
Kyllä sen ajan laitoksissa hyvin usein käytettiin kovia otteita.Osa tietysti oli pienen hivutuksen ansainnutkin,mutta ei sellaista kovaa väkivaltaa.Tottakai siinä moni laitostunut nuori sitten oppii herkästi,että väkivallalla ne ongelmat hoidetaan,valitettavasti.
Olen itse ollut poikakodissa 13 -17 vuotiaaseen asti 1990 luvun alussa ja siellä oli kyllä kova kuri,jonka ymmärrän,mutta jostain hyvinkin pienestä teosta sait näiltä kovakouraisilta hoitajilta kunnolla nyrkistäkin,toki niin,ettei pahasti jäänyt jälkiä.Onneksi näitä kiduttajia oli todella vähän,vain pari-kolme tyyppiä.Mitään seksuaalista en siellä koskaan kuullut tapahtuvan.Mutta jossakin laitoksissa on näinkin ikävästi käynyt.
Itse kyllä selvisin ilman katurikollisen uraa,hakeuduin töihin rakennuksille.Siellä muutaman vuoden oltuani,perustin oman firman,aivan eri alalta.Minä olen yrittäjä vieläkin ja ihan hyvin toimeentuleva.Toki kasvatilla pitää yksi konkurssi olla takanakin,muutenhan en ole elämäntapa yrittäjä :)
Tienhaara ei kuitenkaan oppinut huumekauppaa kasvatuslaitoksissa,vaan siihen miehen ajoi rahan tarve.Fiksu mies ajatteli,että tekee kovat hillot ja nauttii hyvästä elämästä.No toisin kävi,kuten aina huumehommissa.Toki raimolla on rahaa,jos vielä tulee vapautumaan.Tienhaara sai hyvän konsultin rahan piilottamiseen,ilman sitä joutuisi kaikki fyrkat jemmaamaan minne sattuu,vaikka talon takapihalle kaivaa kamala monttu.Väitän,että Tienhaara on niin kapinoiva,että hän valitsi huumeet,nopeaan rahan tekoon,vaikka olisi pärjännyt yrityshommissakin.
Kun kapinoidaan yhteiskuntaa vastaan,tehdään rahat esim.huumeilla,siitä saa hyvät kiksit tälläinen tyyppi,joka vihaa poliisivaltiota.- ap.
Onko kukaan kirjailija kirjoittanut lastensuojelulaitoksista niin, että hän olisi itse sellaisessa asunut tai haastatellut sellaisessa asuneita?
Siinähän olisi loputtoman kirjasarjan paikka...
Mikä uskottavuusarvo annettiin lastensuojelulaitoksen asukkien puheille, jos joutui konflikteihin yhteiskunnan ja sen normien kanssa?
Se on hienoa, että ihminen viettää nuoruusvuotensa aikuisten kanssa, joihin yhteys katkeaa totaalisesti, kun hän laitoksesta poistuu. Ei niin, että sinne kaipaisi tai niitä ihmisiä kaipaisi, mutta mikä tarkoitus on sillä, että nuori eristetään omasta perheestään totaalisesti ja seuraavaksi yhteiskunta hylkää hänet? Että siinä on nyt valmis pakkaus ja moikka.
Kenen kanssa käydä loppuelämän aikana läpi niitä vuosia? Ihmisestä tekemällä tehdään irrallinen olento, jolla ei ole siteitä mihinkään eikä kehenkään.
Yksi nuori kysyi näillä palstoilla, mitä hän nyt tekee ja että hän välitti niistä (kaipa, jos ei muita ollut), mutta hehän ovat vain viranhaltijoita, joiden elämä jatkuu omien perheidensä parissa.
Voi, voi, mitä bisnestä eikä aidosta välittämisestä tietoakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057451
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1025264Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163516Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253461Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352544Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3491506Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?561324